piątek, 4 kwietnia 2014

Akcja "Otwarty Blog" także na AF

Popieram Akcję "Otwarty Blog" z Alembika RPG Skavenlofta. Popieram jej założenia - aby zachęcić do publikacji swoich pomysłów na RPG w Internecie czytelników blogów. Przyznam, że od prawie dwóch lat myślałem o tym pomyśle, lecz dopiero Skavenloft odważył się wyjść z tą inicjatywą do internetów. Brawo!

Nie będę ogłaszać siebie i chętnych "redaktorami Allgemeine Festung", najzwyczajniej informuję że można do mnie wysyłać teksty z zapytaniem o ich publikację. Oczywiście zastrzegam sobie prawo do odmowy, jak i do wspólnego redagowania tekstu (wiecie, każdy tekst na AF jest przeze mnie przynajmniej raz przeglądany od góry do dołu i redagowany, w praktyce średnio dwukrotnie). 

Zgłoszenia mailem, na: allgemeinefestung@gmail.com

Ci, którzy zaglądają na AF od jakiegoś czasu, wiedzą jakiego typu tekstów spodziewać się po mnie, co przez miesiące było dotąd publikowane. Na wszelki wypadek zamieszczam listę preferowanych zagadnień erpegowych, jak i listę tego czego lepiej mi nie wysyłać.

Preferowane zagadnienia RPG:
  • Teksty omawiające konkretną grę/system RPG, z uwzględnieniem reguł tejże gry. Przy czym preferowałbym coś innego niż recenzje, omówienia, review i tym podobne. Przegląd jakiejś mało znanej ciekawej gry jest spoko, ale nie kolejna recenzja Savage Worlds czy WFRP 1st-2nd.
  • Teksty tematyczne omawiające jakiś motyw, wskazujące na rozwiązania (mechaniczne) w różnych erpegach.
  • Teksty o erpegowcach, o tym jak grają, spostrzeżenia własne o środowisku grających (warto wpierw skonsultować swoją opinię z moją przedstawianą w tekstach)
  • Teksty związane z Karnawałem Blogowym, najlepiej nie spełniające kryteriów "tego nie wysyłajcie" niżej w tekście.
Poza tym, mógłbym przyjąć raporty/relacje z sesji od uczestników sesji w których gram. Piszę to z uwagi na to, iż jest to wyjątek z listy poniżej:

Tego lepiej nie wysyłajcie:
  • Raporty z sesji - od jakiegoś czasu sam ich nie piszę, tym bardziej nie jestem zainteresowany publikacją raportów z sesji, w których nie uczestniczyłem.
  • Scenariusze - nie publikowałem scenariuszy erpegowych do AF, a nawet do GznF w 2011 roku. Zresztą, byłbym z wami nieszczery, gdybym zaczął to robić (poza jednostrzałami konwentowymi praktycznie nie korzystam z nich).
  • Teksty czysto fluffowe, będące zarówno opisem jakiejś rośliny, zwierzęcia czy miasta (copy-paste z Wikipedii plus poprawka na inwencję twórczą), jak i metaerpegową gadką przyrodniczą bądź rodzajową.
Teoretycznie Allgemeine Festung obejmuje także gry planszowe, dlatego więc można wysyłać teksty także o planszówkach.

von Mansfeld

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz