tag:blogger.com,1999:blog-7514674356290890932.post1487042491504157532..comments2022-10-29T12:05:37.522+02:00Comments on Twierdza Powszechna: Graj Mechaniką! - Karta postaciMichał Przygodzkihttp://www.blogger.com/profile/00512493901233150471noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-7514674356290890932.post-62353116583857961042012-05-15T16:56:13.583+02:002012-05-15T16:56:13.583+02:00Bardzo ciekawy pomysł. Podoba mi się, szczególnie ...Bardzo ciekawy pomysł. Podoba mi się, szczególnie przydatne może to być w tych bardziej rozbudowanych, "realistycznych" grach, gdzie gracze nierzadko muszą pamiętać o dziesiątkach przedmiotów albo współczynników postaci. ;)Darcanehttps://www.blogger.com/profile/00627765852513144678noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514674356290890932.post-42561241684088310192012-05-15T16:25:57.209+02:002012-05-15T16:25:57.209+02:00Pamiętam, że na jakimś forum w taki sposób analizo...Pamiętam, że na jakimś forum w taki sposób analizowałem swoje postaci (poszło o rolę postaci w drużynie): najczęściej przewijały się hasła "infiltrator", "strzelec" i "spotter", plus jakaś unikalna specjalizacja postaci - "kierowca", "paranormalista" czy "technik". Kategorie nie oznaczały oczywiście rzeczy jednoznacznie "w walce"/"poza walką": w Shadowrunie "infiltrator" u adepta-ochroniarza obejmował i aktywną umiejętność skradania się, i wiedzę o korporacyjnych procedurach ochrony, czyli jak znajdować słabe punkty w systemach zabezpieczeń, unikać patroli dzięki znajomości prawdopodobnych czasów obchodu i częstotliwości zgłaszania się itd.<br />Inna rzecz, że wszystkie systemy opierały się na point-buy, a nie rzutach (które wkurwiają mnie niezmiernie od czasów pierwszej edycji Parchammera), więc miałem komfort wymyślenia historii najpierw, a dostosowania statystyk potem. Miejscami było to trochę naciągane, bo np. mój wilkołak-spadochroniarz miał zestaw umiejętności, jakie żołnierz mieć powinien, ale na dość niskich poziomach - Broń Palna 2 ze specjalizacją w karabinach, Medycyna 1 (pierwsza pomoc), Ukrywanie się 2 (kamuflaż), Survival 1 albo 2, nie pamiętam. Koniec końców jednak, był koncept, a za konceptem szły najbardziej oczywiste zastosowania plus tzw. personal touch - wilkołak-spadochroniarz rysował komiksy, samuraj z klanu Feniksa grał na flecie, adept-ochroniarz ze Shadowruna umiał gotować.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514674356290890932.post-18847781566546852432012-05-15T14:16:28.671+02:002012-05-15T14:16:28.671+02:00@Krzyś Khorn
Nie zaprzeczę, że przemyślenie posta...@Krzyś Khorn<br /><br />Nie zaprzeczę, że przemyślenie postaci od strony fabularnej może być ważne.<br /><br />Niemniej tematem tekstu są inspiracje, jakie wynikają od strony mechanicznej postaci. Zauważ, że nigdzie nie wspomniałem o zjawiskach takich jak optymalizacja postaci czy powergaming - z punktu widzenia tekstu obojętnym jest, czy karta postaci uzupełniana była pod kątem historii postaci czy nie. <br /><br />Moim celem jest przedstawienie gamistycznych pomysłów na prowadzenie postaci. Jako opcję, bez prezentowania jako tą "lepszą" czy "unikatorą". Opcja, z której możesz skorzystać.Michał Przygodzkihttps://www.blogger.com/profile/00512493901233150471noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514674356290890932.post-27725534761277787422012-05-15T14:08:26.200+02:002012-05-15T14:08:26.200+02:00Mechanika postaci powinna wypływać z jej historii,...Mechanika postaci powinna wypływać z jej historii, motywacji, charakteru itp. itd. Nie widzi mi się elf, opisany jako ckliwy, wrażliwy pacyfista, na którego karcie postaci widnieją ogromne wartości umiejętności bojowych i np. Zastraszania. Te dwie sprawy, fabuła postaci i jej mechanika, powinny być ze sobą ściśle związane.<br />Ponad to historia postaci służy MGowi do wprowadzania różnego rodzaju zahaczek, wątków i motywów na sesję, związanych z postacią. Mnie osobiście udało się przeprowadzić niemalże poboczną minikampanię opartą na motywach wprowadzonych przez jednego z graczy.<br />Więc czasem warto się wysilić i przemyśleć swoją postać od strony fabularnej.Krzyś Khornnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514674356290890932.post-40645777335867681982012-05-15T13:53:25.339+02:002012-05-15T13:53:25.339+02:00Historia postaci służy do zbudowania wizji postaci...Historia postaci służy do zbudowania wizji postaci. Jeśli elementy z niej nie są wykorzystywane do wprowadzenia elementów świata przedstawionego przed sesją, to można uznać, że historia postaci jest dla gracza (lub graczy/MG). Może być inspiracją do prowadzenia swojej postaci, podobnie jak parametry mechaniczne postaci.Michał Przygodzkihttps://www.blogger.com/profile/00512493901233150471noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514674356290890932.post-23842292193938733042012-05-15T13:46:51.023+02:002012-05-15T13:46:51.023+02:00Historia postaci ma takie znaczenie jak punkty w W...Historia postaci ma takie znaczenie jak punkty w Whose line is it anyway. ;)menthttps://www.blogger.com/profile/04770389875070152898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514674356290890932.post-78164873680687906952012-05-15T13:43:23.563+02:002012-05-15T13:43:23.563+02:00A co z historią postaci?A co z historią postaci?Stormannoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7514674356290890932.post-76857369196572616022012-05-15T12:33:25.618+02:002012-05-15T12:33:25.618+02:00Dobry tekst, przydatny. O kategoriach nie myślałem...Dobry tekst, przydatny. O kategoriach nie myślałem nigdy, a wydają mi się wypaśnym patentem. Dzięki za ten tekst.menthttps://www.blogger.com/profile/04770389875070152898noreply@blogger.com