Druga sesja z
kampanii w The Shadow of Yesterday. Odrobinę krótsza niż poprzednia
(kilka minut mniej niż 2,5 godziny), jej treścią była w zasadzie
realizacja misji podjętej przez postacie na zakończenie rozgrywki
poprzedniej. Teraz mi się wydaje, że na tej sesji nie było za wiele
Kluczowych Scen - te trzy sceny na sesji trochę przeciągnęły się (licząc atak oraz polanę z księżniczką jako osobne).
Raport z sesji dedykowany zdaniu: "Miej swoją Agendę, graczu, odróżniaj task od intent".
Bohaterowie:
Esther, ludzka, maldorska buntowniczka i rewolucjonistka
- Klucze: Ryzyka, Rewolucjonisty, Złodzieja
- Sekrety: Wzmocnienia (nie pamiętam czego), Ucieczki
Onfroi, elfi, ammeński skrytobójca
- Klucze: Planu, Odkrycia, Strażnika (Esther)
- Sekrety: Nieśmiertelności, Wężowego ostrza, Znajomości
- Klucze: Odwiecznego Pytania ("Czy czynię dobrze okłamując drugą osobę?"), Sławy
- Sekrety: Nieśmiertelności
Saul, syn Sydona, ludzki maldorski ambitny mieszczanin
- Klucze: Planu, Seksu, Władzy
- Sekrety: Synergii, Ucieczki
Przebieg gry
Tło: Konflikt braci - Godryka (młodszego, aktualnie
sprawujacego władzę) i Cedryka (starszego, aktualnie banitę) - o władzę. Godryk chce zawrzeć sojusz z jakimś innym lordem,
poprzez mariaż z księżniczką, Ysabel. Bohaterowie właśnie wyruszają z misją eskortowania jej do miasta.
Kluczowe sceny:
- Bohaterowie napotkali orszak Ysabel, dowodzony przez Duvalla. w rezultacie, dołączyli do orszaku po tym, jak schwytano Onfroi, który próbował oszukać, że jest człowiekiem od Fostera (poborcy podatników).
- Atak bandytów na orszak. W rezultacie, atak został odparty przez Saula (czym przypodobał sobie Ysabel), Onfroi uwolnił się i zbiegł do lasu. Jednak Eshter postanowiła dalej zabierać lektykę z Ysabel w siną dal, koniec końców Saul z Esther poszli z Ysabel gdzieś do lasu.
- Krótka scena o tym, jak to Saul uwiódł szlachetnie urodzoną Ysabel, za wielkim wstawiennictwem "przyzwoitki" Esther.
Esther:
Podczas ataku bandytów, prawie udało się jej "porwać" Ysabel w swoją
stronę. W wyniku wygranego konfliktu i Próby Sił od Saula, przekonała
go, żeby jednak poszedł wraz z nią gdzieś w las. W scenie odświeżania
pul, zagrała w grę logiczną na ziemi sterowaną przez niewolników,
spędziła czas z Saulem i Ysabel. Pomogła Saulowi uwieść arystokratkę.
Onfroi:
Wszedł pomiędzy bohaterów a Duvallem, bezskutecznie próbował przekonać Duvalla o
tym, że jest człowiekiem od Fostera (został schwytany). Podczas ataku
bandytów uwolnił się i odzyskał swoją katanę, aby potem uciec do lasu. W
scenie odświeżania pul, nabiegał się w lesie i zjadł kilka znalezionych
grzybków. Próbował znaleźć "obóz", lecz strażnicy wcześniej znaleźli
jego i zmuszony był ponownie uciec w las.
Renmal: Próbował odeprzeć atak bandytów na swoją korzyść (Zamiar bez fragmentu "przypodobać się Ysabel"), lecz Saul był w tym lepszy.
Saul:
Odparł atak bandytów, czym zaskarbił sobie u Ysabel. Próbował nie
dopuścić do "porwania" lektyki przez Esther, eskalował konflikt do Próby
Sił, lecz w wyniku zmiany zamiaru Esther, poszedł wraz z nią gdzieś w
las. W scenie odświeżania pul, zagrał w grę logiczną na ziemi sterowaną
przez niewolników, spędziła czas z Esther i Ysabel. Z pomocą Esther
uwiódł Ysabel.
Omówienie rozgrywki
Podczas
rozgrywki wyszedł jeden błąd w regułach TSoYa - brak określenia, kto
wygrywa przy remisie w konflikcie wielostronnym, kiedy nie da się jasno
określić, kto jest inicjującym konflikt. W przykładzie z sesji,
inicjującym konflikt byli bandyci, lecz to Saul i Esther mieli
najwyższe, takie same wyniki. Prowadzący grę rozstrzygnął, że o ile
zamiar Saula przeszedł (mógł być bardziej "reaktywny" względem zamiaru
Esther), to zaraz po tym konflikcie Esther brakowało tylko sygnału, aby
niewolnicy ponieśli lektykę w siną dal. To wygenerowało następny
konflikt, którego Saul nie odpuścił.
I
tu ciekawa sytuacja. Po dwóch rundach Próby Sił (doszło do niej po tym,
jak Esther wygrała wstępnie konflikt), Esther miała Ranę 2 na
Instynkcie, po akcji defensywnej zmieniła Zamiar na "przekonać Saula,
aby poszedł wraz z nią i Ysabel". To był cios w agendę Saula, w wyniku
czego poddał on konfrontację, wszak przed sesją plotki mówiły coś o
pomyśle "uwiedzenia córki Forturio po kryjomu".
Nietrudno
spostrzec, że tę sesję ciągnęli tylko Esther i Saul. Renmala
praktycznie nie było widać, Onfroi jedynie pojawiał się i znikał.
Zresztą, mało się działo na sesji choćby właśnie ze względu na Onfroi'a -
graczowi zajęło do 40 minut, aby w końcu zdecydować się na Zamiar i
rozstrzygnąć konflikt z Duvallem. Potem podobnie, niepotrzebnie
przekomarzal się z prowadzącym grę i nie radził sobie z odróżnieniem
Zamiaru od Wykonania.
BTW, 9 kości Fugde w teście. Czujecie to? ^^
Kto wam prowadził? Czy to jakaś znana w środowisku osobistość?
OdpowiedzUsuńNie.
Usuń@Tylda
UsuńJakby to był ktoś znany w środowisku to by nie prowadził Lewemu.
I od razu czuję się dowartościowany :P
UsuńA ja myślę że Laveris te sesje sam sobie wymyśla, bo nie ma z kim grać.
UsuńBTW, Laveris, a gdzie kurwa mać?
OdpowiedzUsuń