środa, 17 kwietnia 2013

The Shadow of Ydberg #2

Druga sesja z kampanii w The Shadow of Yesterday. Odrobinę krótsza niż poprzednia (kilka minut mniej niż 2,5 godziny), jej treścią była w zasadzie realizacja misji podjętej przez postacie na zakończenie rozgrywki poprzedniej. Teraz mi się wydaje, że na tej sesji nie było za wiele Kluczowych Scen - te trzy sceny na sesji trochę przeciągnęły się (licząc atak oraz polanę z księżniczką jako osobne).

Raport z sesji dedykowany zdaniu: "Miej swoją Agendę, graczu, odróżniaj task od intent".

Bohaterowie:
Esther, ludzka, maldorska buntowniczka i rewolucjonistka
  • Klucze: Ryzyka, Rewolucjonisty, Złodzieja
  • Sekrety: Wzmocnienia (nie pamiętam czego), Ucieczki
Onfroi, elfi, ammeński skrytobójca
  • Klucze: Planu, Odkrycia, Strażnika (Esther)
  • Sekrety: Nieśmiertelności, Wężowego ostrza, Znajomości
Renmal "Giętki Język" Goplius, elfi wędrowny bajarz z Quek
  • Klucze: Odwiecznego Pytania ("Czy czynię dobrze okłamując drugą osobę?"), Sławy
  • Sekrety: Nieśmiertelności
Saul, syn Sydona, ludzki maldorski ambitny mieszczanin
  • Klucze: Planu, Seksu, Władzy
  • Sekrety: Synergii, Ucieczki
Przebieg gry

TłoKonflikt braci - Godryka (młodszego, aktualnie sprawujacego władzę) i Cedryka (starszego, aktualnie banitę) - o władzę. Godryk chce zawrzeć sojusz z jakimś innym lordem, poprzez mariaż z księżniczką, Ysabel. Bohaterowie właśnie wyruszają z misją eskortowania jej do miasta.

Kluczowe sceny:
  • Bohaterowie napotkali orszak Ysabel, dowodzony przez Duvalla. w rezultacie, dołączyli do orszaku po tym, jak schwytano Onfroi, który próbował oszukać, że jest człowiekiem od Fostera (poborcy podatników).
  • Atak bandytów na orszak. W rezultacie, atak został odparty przez Saula (czym przypodobał sobie Ysabel), Onfroi uwolnił się i zbiegł do lasu. Jednak Eshter postanowiła dalej zabierać lektykę z Ysabel w siną dal, koniec końców Saul z Esther poszli z Ysabel gdzieś do lasu.
  • Krótka scena o tym, jak to Saul uwiódł szlachetnie urodzoną Ysabel, za wielkim wstawiennictwem "przyzwoitki" Esther.

Esther: Podczas ataku bandytów, prawie udało się jej "porwać" Ysabel w swoją stronę. W wyniku wygranego konfliktu i Próby Sił od Saula, przekonała go, żeby jednak poszedł wraz z nią gdzieś w las. W scenie odświeżania pul, zagrała w grę logiczną na ziemi sterowaną przez niewolników, spędziła czas z Saulem i Ysabel. Pomogła Saulowi uwieść arystokratkę.

Onfroi: Wszedł pomiędzy bohaterów a Duvallem, bezskutecznie próbował przekonać Duvalla o tym, że jest człowiekiem od Fostera (został schwytany). Podczas ataku bandytów uwolnił się i odzyskał swoją katanę, aby potem uciec do lasu. W scenie odświeżania pul, nabiegał się w lesie i zjadł kilka znalezionych grzybków. Próbował znaleźć "obóz", lecz strażnicy wcześniej znaleźli jego i zmuszony był ponownie uciec w las.

Renmal: Próbował odeprzeć atak bandytów na swoją korzyść (Zamiar bez fragmentu "przypodobać się Ysabel"), lecz Saul był w tym lepszy. 

Saul: Odparł atak bandytów, czym zaskarbił sobie u Ysabel. Próbował nie dopuścić do "porwania" lektyki przez Esther, eskalował konflikt do Próby Sił, lecz w wyniku zmiany zamiaru Esther, poszedł wraz z nią gdzieś w las. W scenie odświeżania pul, zagrał w grę logiczną na ziemi sterowaną przez niewolników, spędziła czas z Esther i Ysabel. Z pomocą Esther uwiódł Ysabel.

Omówienie rozgrywki

Podczas rozgrywki wyszedł jeden błąd w regułach TSoYa - brak określenia, kto wygrywa przy remisie w konflikcie wielostronnym, kiedy nie da się jasno określić, kto jest inicjującym konflikt. W przykładzie z sesji, inicjującym konflikt byli bandyci, lecz to Saul i Esther mieli najwyższe, takie same wyniki. Prowadzący grę rozstrzygnął, że o ile zamiar Saula przeszedł (mógł być bardziej "reaktywny" względem zamiaru Esther), to zaraz po tym konflikcie Esther brakowało tylko sygnału, aby niewolnicy ponieśli lektykę w siną dal. To wygenerowało następny konflikt, którego Saul nie odpuścił.

I tu ciekawa sytuacja. Po dwóch rundach Próby Sił (doszło do niej po tym, jak Esther wygrała wstępnie konflikt), Esther miała Ranę 2 na Instynkcie, po akcji defensywnej zmieniła Zamiar na "przekonać Saula, aby poszedł wraz z nią i Ysabel". To był cios w agendę Saula, w wyniku czego poddał on konfrontację, wszak przed sesją plotki mówiły coś o pomyśle "uwiedzenia córki Forturio po kryjomu".

Nietrudno spostrzec, że tę sesję ciągnęli tylko Esther i Saul. Renmala praktycznie nie było widać, Onfroi jedynie pojawiał się i znikał. Zresztą, mało się działo na sesji choćby właśnie ze względu na Onfroi'a - graczowi zajęło do 40 minut, aby w końcu zdecydować się na Zamiar i rozstrzygnąć konflikt z Duvallem. Potem podobnie, niepotrzebnie przekomarzal się z prowadzącym grę i nie radził sobie z odróżnieniem Zamiaru od Wykonania. 

BTW, 9 kości Fugde w teście. Czujecie to? ^^ 

6 komentarzy:

  1. Kto wam prowadził? Czy to jakaś znana w środowisku osobistość?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Tylda
      Jakby to był ktoś znany w środowisku to by nie prowadził Lewemu.

      Usuń
    2. I od razu czuję się dowartościowany :P

      Usuń
    3. A ja myślę że Laveris te sesje sam sobie wymyśla, bo nie ma z kim grać.

      Usuń
  2. BTW, Laveris, a gdzie kurwa mać?

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.