Informacje o kampanii w Burning Wheel, dziejące się na obszarze byłego hrabstwa Athany.
Sytuacja startowa: W świecie przebudzają się nadnaturalne duchy oraz byty. Długoletnia wojna elfio-orkowa która spustoszyła dawną większą marchię Cesarstwa nad dorzeczem rzeki Niguren, przyczyniła się do przywołania lokalnych starych wierzeń w byty oraz fakty. Żyzne dorzecza rzeki Niguren po upadku tamtejszego królestwa 15 lat temu w wyniku tej magicznej wojny stały się ziemiami do przejęcia przez ambitną szlachtę i rycerstwo z państw ościennych, a także wszelkich bandytów i awanturników pragnących ziemi na własność. Poszczególne niedobitki wciąż stawiają opór rozmaitym najeźdźcom (jako niezależne hrabstwa czy baronie lub państewka-miasta). Wtem wywodzący się z jednego z państw Zakon Światła obwieścił misję zaprowadzenia „porządku” nad Dorzeczem Niguren; właśnie zdobył pierwszy przyczółek!
Akcja kampanii dzieje się w rejonie Dwóch Hrabstw, we wschodniej części. Obecnie 60% hrabstwa zachodniego jest pod kontrolą Zakonu Świata, zaś pod kontrolą lokalnej ludności w samym hrabstwie athańskim znajduje się: miasteczko Athana z okolicznymi wsiami, baronia Jarzębinowych Wzgórz oraz niedawno wyzwolone północne osady włącznie z Blackspring.
Sytuacja w Hrabstwie Atrhany: Wyobraźcie sobie ludność zrujnowaną demograficznie (50% populacji) po wielkiej inwazji obu ras oraz kolejnych zmaganiach, podjazdach i pomniejszych ofensywach. Lokalna arystokracja, rycerstwo oraz wyższe warstwy duchowieństwa nie istnieją. Północno-wschodni kawał hrabstwa pod kontrolą orków niewolących ludzi, całe południe z resztą wschodu skolonizowane przez elfy, które zastąpiły te wyższe warstwy społeczne. Mimo częściowej odbudowy gospodarczej rejonu pod ścisłą lub luźną kontrolą elfią, wciąż ludzie zmagają się z okupacją długouchego agresora.
Detale i realia świata
Jest rok 1309 Ery Cesarstwa, według elfów jest to początek Czwartej Ery. Orkowie jak kozacy - daty nie znają, rok mają zapisany w gwiazdach i słońcu.
Ludzie:
Istnieje rozległe Cesarstwo, w tym południowo wschodnia niegdysiejsza marchia zwana Księstwem Nigurenu (od rzeki Niguren).
Cesarstwo:
Wiadomo póki co tyle, iż stamtąd pochodzi religia Światła (w tym Zakon Światła), w jego skład wchodzi hrabstwo Balmory (przejęte po mężu przez Izoldę z rodu Kholinar) oraz stamtąd pochodzi lord Adolin Davar.
Księstwo Nigurenu
Uformowane na początku jako Marchia Południowej Rzeki, przejmowało stopniowo kolejne krainy na wschód. Składało się z właściwiej Marchii, rejonu Dwóch Hrabstw oraz ostatecznych trzech hrabstw, w tym z siedzibą książęcą. Książę teoretycznie podległy był cesarzowi, w praktyce okazywał się częściowo niezależnym władcą, z racji niskiego zainteresowania coraz mocniej zapominanym przez wszystkich spokojnym regionem.
W 1293 EC doszło do wielkiej inwazji, Potopu Elfio-Orczego. Najpierw dwie fale orków (południowa oraz północna) kolejno rozlały się aż do środkowego rejonu Dwóch Hrabstw, zatrzymując się odpowiednio na rzece Yelo oraz u podnóży murów miasta Norck. Niespełna dwa lata później do hrabstwa athańskiego dotarła jedna z grup w ramach Wielkiej Wyprawy na Zachód. Wypędziła ona awangardę południowej inwazji orczej z południa hrabstwa, a także jak dotąd powstrzymuje orków na północy.
Elfy:
Elfy pochodzą z bliżej nieznanego regionu na wschód za pasmem górskim. Legendy brzmią o ich panowaniu (lub przynajmniej istnieniu wśród ludzi) w Drugiej Erze, natomiast w trakcie Trzeciej Ery niemalże wycofały się z wpływu na ludzkie Cesarstwo oraz inne państwa.
Skłócone odwiecznym konfliktem z orkami (o co?). Wielka Wyprawa na Zachód z 1295 EC (tzw. początek Czwartej Ery) zbiegł się z inwazjami orczymi na Księstwo Nigurenu, które praktycznie utorowały drogę dla elfom pragnącym skolonizować i uczynić pięknymi zalesione wzgórza dorzeca rzeki Niguren. Najdalej wysuniętym nowym państewkiem elfów jest właśnie to utworzone przez jednego z Lordów Protektorów (imię?), które ustanowiło swoją siedzibę na gruzach zniszczonego przez orków miasta Tardon (południe hrabstwa Athany, nad rzeką Niguren).
Opinia ludzi o elfach: Ambiwalentna. Dla południa hrabstwa athańskiego elfy są wybawicielami ratującymi spod niewoli u orków, którzy zdążyli zrujnować ziemie wokół ujścia rzeki Yelo do Niguren. Jako nowa "arystokracja" są akceptowaną powinnością, Natomiast wokół samego miasta Athany (centrum) elfi kolonizatorzy i zdobywcy traktowani są jak "mniejsze zło": dzięki nim orkowie nie łupią Whitewood oraz podmurza Athany, lecz jako zdobywcy Twierdzy Świątynnej na wschodzie widziani sa jako ci, którzy przynieśli śmierć lokalnej religii w Trójcę Strzygli.
Orkowie:
Orkowie podobnie jak Elfy, wywodzą się ze wschodu daleko za górami. Prowadzą częściowo nomadyczny tryb funkcjonowania; wyobraźcie sobie plemiona nomadyczne zmuszone do osiedlenia się w obcym państwie. Nieznane jest ich pochodzenie. Wiadomo tylko tyle, iż w teorii są tak samo nieśmiertelne co elfy - jedynie giną w wyniku przemocy.
Po zahamowaniu dwóch inwazji orczych na Księstwo Nigurenu, każda z obu armii popadła w dekadencką, pełną brutalności rozpad na poszczególne klany. Najprawdopodobniej to zaledwie powstrzymuje przynajmniej Północnych Orków przed ponownym przejęciem kontroli nad osadą Blackspring, aż po brzegi rzeki Yelo...
Opinia ludzi o orkach: Brutalni łupieżcy. O ile lata pozwoliły zagoić rany obrońcom z Athany oraz z Jarzębinowych Wzgórz, wszędzie tam gdzie orkowie skutecznie najechali ludzie osady i miasta, tamże traktowani są jak dzikich bezwzględnych, czarnych włochatych wojowników siejących pożogę i zniewolenie. Hunowie, tylko ździebko gorzej. Odpowiedzialni są za zniszczenie miast Tardon oraz Vandii (północ, granica między Dwoma Hrabstwami) - to mówi samo za siebie.
Protagoniści Graczy

Jedyny syn z rodu Davarów zamieszkujących zamczysko Skałę Kormoranów. Niedawno wsławił się obroną jednej z wiosek, odpierając oddziały elfów i orków toczących między sobą starcie w niej. Odtąd lord Adolin nazywany jest "Czerwonym Rycerzem".
Beliefs:
- Jestem mieczem mego suwerena, którym odbije swe dziedzictwo. Ogniem i mieczem zdobędę miasto Athanę.
- Spróbuję pokazać Velema i Zakon w dobrym świetle memu suwerenowi, tak aby ich uznał za godnych sojuszników.
- Udowodnię ojcu, że nasz ród znów może być wielki. Na początek zdobędę sławę i nowe ziemie.

Wyjątkowo bystry i spostrzegawczy jak na orka. Swą wątłą posturę i niemal goblinią tężyznę nadrabia świetną zręcznością oraz ponadprzeciętną zwinnością. Bliski maestrii w łucznictwie. Przywykł do promieni słonecznych, co jest nietypowe wśród orków.
Beliefs:
- Chcę odzyskać zaufanie swego przełożonego poprzez zabicie wszystkich elfów w mieście Athana.
- Jestem lepszym wojownikiem niż lord Adolin. Udowodnię mu to, zabijając więcej elfów.
- Wyszukując i gromiąc coraz to groźniejsze bestie zostanę Wielkim Myśliwym, a moje imię będzie na ustach wszystkich orków. Na początek zapoluję na Trolla...
Velem Naister (Born Noble, Religious Acolyte, Priest, Chaplain) - kapelan wojenny na posłudze u Zakonu Światła, pragnący nawracać pogan z dorzecza rzeki Niguren. Podobnie młody co sir Adolin, przeżył dotąd 26 wiosen; znają się z dzieciństwa. Zdążył wyrobić sobie renomę obiecującego kapłana oraz szlachcica, nadziei rodu Naisterów z ziemi wokół miasta Norck - stolicy Zakonu Światła w Dorzeczu Niguren.
Sześć lat służby wśród żołnierzy nie wystarczyło, aby w kapłanie wyrobić wystarczającą tężyznę fizyczną; jednak bystrość umysłu oraz nieprzeciętna ogłada służy mu pomocą. W ostateczności, polega na swym dwuręcznym młocie bojowym, którym włada niemal do perfekcji.
Sześć lat służby wśród żołnierzy nie wystarczyło, aby w kapłanie wyrobić wystarczającą tężyznę fizyczną; jednak bystrość umysłu oraz nieprzeciętna ogłada służy mu pomocą. W ostateczności, polega na swym dwuręcznym młocie bojowym, którym włada niemal do perfekcji.
Beliefs:
- Aby udowodnić, że zasługuję dostąpienia rangi inkwizytora Zakonu Światła, pragnę donieść Wielkiemu Inkwizytorowi, że nawróciłem wszystkich niewiernych w Athanie. Najpierw oczywiście ich nawrócę!
- Chcę nawrócić Leshracka na jedyną słuszną wiarę w Światło. Uczynię go pierwszym oświeconym orkiem.
- Napotykając znaki i symbole innych wierzeń, czuję silną potrzebę zniszczenia ich. Będę zacierał ślady po innowiercach.

studiującym w południowym mieście Tardon musiał zbiegać przed najazdem orków. Przez osiem lat był tym lichwiarzem w Athanie u którego zapożyczali się wszyscy mający jakieś dobra czy pieniądz, bądź chcący poradzić sobie w trudnej elfio-orczej wojennej zawierusze. W końcu musiał zbiec z miasteczka ze względu na przywódcę nowoformowanej gildii browarników, Landona Crane'a - największego z dłużników - który zapragnął rozprawić się z Klynem i "umorzyć" w ten sposób dług. Obecnie od pięciu lat Klyn rezyduje w jakiejś porzuconej leśniczówce wraz z żoną, zaś zarabia na swój żywot przemycając na swym osiołku produkty alkoholowe dla detalicznych klientów, omijając gildię browarników...
Nie lubi elfów - uważa, że mimo teoretycznego odbicia przez nie Tardonu (co z tego, że całkowicie zniszczonego przez orki) jednak to przez nie obecna mierna sytuacja mieszczanina jest dalej podtrzymywana. Pragnie przełamać obecne status quo, pragnie zemścić się na zmowie dłużników, a przede wszystkim - zarobić na nadchodzących kłopotach zwiastowanych przez lorda Adolina.
Beliefs:
- Zemszczę się na swoich dłużnikach w Athanie. W tym celu sprowadzę do miasta kogoś, kto zaprowadzi porządek.
- Każdy będzie lepszy od elfów. Pomogę lordowi Adolinowi i wkupię się w łaski hrabiny Kholinar.
- Wojna to pieniądze, a gdzie są pieniądze, tam muszę mieć swój udział.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.