- Istnieją dwa podejścia do gier fabularnych: w jednym odgrywanie jest obowiązkiem, w drugim - zabawą.
- Jedni grają w fabułę, drudzy odgrywają drugie życie.
- Zwykła kostka do gry tak bardzo nie podzieliła żadnego innego środowiska gamingowego, jak fanów RPG.
- Mimo iż wszyscy podkreślają różnorodność sposobów grania w RPG, wszyscy na sesji RPG zakładają iż "każdy wie jak się gra".
- Żadne inna grupa społeczna tak łatwo nie polega na jednej osobie i tak bardzo nie zaczyna ufać jej bezgranicznie, jak grupa uczestników sesji RPG.
- Erpegowcy wierzą w tzw. "niewidzialną rękę rynku", jeśli chodzi o wydawane systemy RPG.
- Kiedy prowadzisz sesję RPG, wybierz dwie z trzech rzeczy: akcja, fabuła, roleplay.
- Prowadzący sesje dzielą się na: tych którzy prowadzą dla poczucia władzy, tych którzy prowadzą dla sztuki, oraz ci którzy chcą pograć z innymi.
- Wszyscy są fajni, dopóki nie zagrasz z nimi sesji RPG.
- Erpegowcy jako ludzie z awersją do Simsów, tak bardzo grają w nie podczas sesji RPG.
- Scenariusze erpegowe dzielą się na dobre i grywalne.
- Ci nowicjusze którzy twierdzą że są otwarci na wiele erpegów, po jednym czy dwóch pierwszych systemach RPG deklarują iż tylko one wystarczą im do szczęścia.
- Święty Graal RPG, czyli jedna gra w którą zagrasz we wszystko.
* * *
BTW, "ogłoszenie parafialne"
Na "Po Prostu Graj" rozpocząłem rekrutację do jednostrzału w Lady Blackbird, prowadzonego przeze mnie na Roll20 i Skype. :-) Jak na razie, w chwili opublikowania tej notki są cztery wolne miejsca, jedynie tytułowa Panna Kos zajęta.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.