niedziela, 10 stycznia 2016

RPG Online - grupa na Facebooku

Dokładnie rok temu, 10 stycznia 2015 roku założyłem grupę na FB "RPG Online" jako miejsce do zgłaszania rekrutacji do swoich sesji RPG przez Internet (tudzież zapytań o te sesje). Obecnie liczy ona 482 użytkowników.

Właściwie o tym piszę głównie dlatego, albowiem nie spodziewałem się że "RPG Online" zbierze tyle osób w grupie. Miałem jedynie cichą nadzieję, iż ta grupa przetrwa dłużej niż pół roku. Przetrwała zaś okrągły rok, okoliczności wskazują na to iż przetrwa kolejne miesiące. Mogę więc uważać tę inicjatywę jako duży sukces...

Moim celem było stworzenie wolnego od dram i kłótni - a także humorów administratorów i innych "wannabe guru" - miejsca w którym erpegowcy mogliby w spokoju szukać graczy do swoich sesji RPG przez komunikatory internetowe.  Sam ledwo wierzyłem iż z "RPG Online" cokolwiek sensownego wyjdzie. Nie, żebym miał jakieś ideały jako ktoś postrzegany jako "jeden z hejterów/trolli naczelnych" w internecie; po prostu postanowiłem sprawdzić co wyjdzie z inicjatywy mojej własnej.

To jak mi wyszło, oceńcie sami. Definitywnie "RPG Online" jest inicjatywą udaną, w porównaniu do innej mojej: subreddit RPG Polska. Nie ukrywam, iż przy okazji zorganizowałem sobie całkiem przyzwoite miejsce do szukania graczy na własne sesje...

Jako Liczmistrz nie byłbym sobą, gdybym nie przedstawił jakichkolwiek statystyk. Niżej alfabetyczna lista 32 gier do których zgłaszano rekrutację w "RPG Online" (starałem się pomijać rekrutacje uzupełniające/dodatkowe): Achtung: Cthulhu, Agonia, Dead of Night, Defend the Block, Diadem, Dogs in the Vineyard, Dresden Files, D&D 3.5, D&D 5.0, Dungeon World, Fantasy Trip, Głębia Przestrzeni, Golden Sky Stories, Honor & Krew, Idee Fixe, In A Wicked Age, InSpectres, LotFP, Mage: the Ascension, Maid RPG, Monastyr, N.N, Neuroshima, Numenera, Savage Worlds, Shadow of the Demon Lord, Strange, Swords & Wizardry, WFRP 2nd, WH40k, Wolsung, World of Warcraft RPG.

Naliczyłem 58 rekrutacji do sesji (jednostrzały i kampanie) na "RPG Online" w 12 miesięcy. Nienajgorszy wynik; nie uwzględniam tamtejszych zapytań o dołączenie do jakiejś grupy grających...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.