Bierne & Blomsterne, fot. Michael Heilemann, licencja CC BY-NC-ND 2.0 |
Zapinajcie pasy. :-)
(oczywiście chodzi o "twory amatorskie")
Pierwsza praca to naprędce napisany na kolanie świat do humorystycznego jednostrzału. Oczywiście na mechanice D&D 3.0, lato '08. Nie zachowała się z tego ani kartka, zresztą ten świat to głównie kartka A5 z naszkicowanymi granicami mórz i państw.
Centrum znanego świata to Rzępolita Słowiańska, zamieszkiwana głównie przez ludzi. Na północ przez Morze jest elfie Królestwo Szwojecji, na zachód - orcze Barbarie Niemieckie. Na południu grasowali nieumarli, na wschodzie zaś... Dzicz Ruska nieznana; jedyne znane mapy obejmowały aktualnie podbite terytoria przez Rzępolitę. Goblinoidy, yuan-ti i inne stwory, na południu ze skośnymi oczyma. Północ - niekończąca się gęstwina, południe - stepy.
Ogólnie wali polską zaściankowością. Jedyna sesja obejmowała południe (tak jakby odpowiednik Mołdawii), pogranicze z Hordami Nieumarłych z jataganami i turbanami. Sesja skończyła się wybuchem kawałka karczmy po nieudolnych próbach ratowania jednego BG zarażonego ghoulizmem, a potem ratowania swoich żywotów (nie muszę pisać, że autorskie rozwiązania na sesji masakrowały oryginalną mechanikę?)
Źródło własne |
Mechanika gry? Oczywiście D&D 3.0
Światek słabiutki i sztampowy, lecz przynajmniej rozegrałem na nim cztery sesje w jednym ciągu kampanijnym. Fabuła tych sesji toczyła się w Istien oraz okolicy. Jesień '08. Ogólnie koncepcja "nieznanego świata, daleko po rozpadzie półlegendarnego Królestwa" może zostać ciekawie zrealizowana (np.: bohaterowie graczy jako odkrywcy nowych zakątków).
Trzecia praca to perełka nawet pośród powyższych. Otóż dokopałem się do swoich prac z 2006 i 2007 (pierwsza "wersja 1.0.0a" - luty '06, ostatnia "wersja 1.04" - 28 luty 2007), napisanych zanim jeszcze dobrze zaznajomiłem się choćby z D&D 3th. To jakby zalążek własnego systemu RPG, pod enigmatycznym skrótem "S.G.R.". Zalążek, gdyż poza ogólnym wprowadzeniem atrybutów (sześć, jak z D&D) oraz ich wartości, a także skromnym goblińskim bestiariuszem i ogromną listą broni i zbroi, nic na szczęście nie popełniłem. Nigdy nie testowany, może nawet dobrze.
Zbiór broni i zbroi był naprawde ogromny, na bieżąco modyfikowany w wyniku postępów w Diablo 2 oraz Throne of Darkness (plus parę pomysłów z innych źródeł). Tak, z podzieloną bronią na "europejską" i "egzotyczną" (chińskie, japońskie i inne). 234 rodzaje broni, 117 elementów zbroi (w tym pasy, buty, rękawice), 28 rodzajów tarcz.
Poza tym, poziomy do trzydziestego, nieustająca progresja ataków co +5 (czyli co 5. poziomów). Mechanika oparta na 3k6, plus wymagane k4 i k8 (do obrażeń broni). Do tego plik w formacie .rtf (sic!). Ogólnie, mechanika nawet nie rozpoczęta porządnie, do dziś nie wiem, jak miałyby działać tarcze czy wzrost atrybutów (skoro "18" to w zasadzie "minimum dla prawdziwego bohatera" według zestawu broni). Rzucę cytatami ze "zbrojownii":
2.1.2.3. Japońskie miecze:Katana: Obrażenia: 1k6+2, Koszt: 256, Maks. ilość ataków: 5, 1R, Krytyk: 16-18 (2x), Przebijalność: +3, Wytrzymałość: 200, Waga: 4 kg,Waki-zashi: Obrażenia: 1k6+14, Koszt: 1764, Maks. ilość ataków: 4, 1R, Krytyk: 17-18 (2x), Przebijalność: +2, Wytrzymałość: 210, Waga: 3,3 kg, Wymagania: Siła: 11, Zręczność: 15Edo-Waki-zashi: Obrażenia: 2k6+13, Koszt: 2116, Maks. ilość ataków: 4, 1R, Krytyk: 17-18 (2x), Przebijalność: +3, Wytrzymałosć: 280, Waga: 3,5 kg, Wymagania: Siła: 12, Zręczność: 17Iai-to: Obrażenia: 15k6+60, Koszt: 160 000, Maks. ilość ataków: 4, 1R, Krytyk: 17-18 (2x), Przebijalność: +3, Wytrzymałość: 320, Waga: 4,5 kg, Wymagania: Siła: 20, Zręczność: 40Tachi: Obrażenia: 3k6+12, Koszt: 6241, Maks. ilość ataków: 4, 1R, Krytyk: 17-18 (2x), Przebijalność: +3, Wytrzymałość: 290, Waga: 3,9 kg, Wymagania: Siła: 15, Zręczność: 20Edo-katana: Obrażenia: 2k6+15, Koszt: 5184, Maks. ilość ataków: 5, 1R, Krytyk: 16-18 (2x), Przebijalność: +4, Wytrzymałość: 270, Waga: 3,6 kg, Wymagania: Siła: 13, Zręczność: 18
Dziś już wiem, że jeśli w ogóle mam robić swój system RPG, to najpierw powinienem "ceremonialnie" wykasować ten 19-stronicowy (po otworzeniu w LibreOffice) plik. Ogólnie, nie polecam powyższych rozwiązań. Spostrzegam, że mniej więcej do roku 2008 silnie skupiałem się na bojowej stronie RPG. To trochę stoi w opozycji do mojej obecnej tendencji do szukania rozwiązań starć czy konfliktów społecznych w każdym nowym erpegu, jakim przeglądam2.1.9.1. Zwykłe kusze:Lekka kusza: Obrażenia: 1k4+5, Koszt: 350, Maks. ilość ataków: 3, 2R, Krytyk: 17-18 (3x), Przebijalność: +6, Wytrzymałość: 100, Waga: 3,3 kg, Wymagania: Siła: 11, Zręczność: 10, Zasięg: 20mKusza: Obrażenia: 1k6+10, Koszt: 953, Maks. ilosć ataków: 2, 2R, Krytyk: 17-18 (3x), Przebijalność: +7, Wytrzymałość: 110, Waga: 4,5 kg, Wymagania: Siła: 20, Zasięg: 30mCięźka kusza: Obrażenia: 2k6+14, Koszt: 3200, Maks. ilość ataków: 2, 2R, Krytyk: 17-18 (3x), Przebijalność: +8, Wytrzymałość: 125, Waga: 5,5 kg, Wymagania: Siła: 30, Zręczność: 20, Zasięg: 40mPowtarzalna kusza: Obrażenia: 1k6+6, Koszt: 6500, Maks. ilość ataków: 5, 2R, Krytyk: 17-18 (3x), Przebijalność: +7, Wytrzymałość: 140, Waga: 4,5 kg, Wymagania: Siła: 20, Zręczność: 25, Zasięg: 40m, Liczba bełtów w magazynku: 5Arbalista: Obrażenia: 3k6+9, Koszt: 11000, Maks. ilość ataków: 4, 2R, Krytyk:17-18 (3x), Przebijalność: +10, Wytrzymałość: 155, Waga: 5,1 kg, Wymagania: Siła: 26, Zręczność: 30, Zasięg: 45m,Kusza oblężnicza: Obrażenia: 4k6+18, Koszt: 13000, Maks. ilość ataków: 3, 2R, Krytyk: 17-18 (3x), Przebijalność: +11, Wytrzymałość: 160, Waga: 6,3 kg, Wymagania: Siła: 40, Zręczność: 35, Zasięg: 50mBalista: Obrażenia: 4k6+31, Koszt: 15000, Maks. ilość ataków: 2, 2R, Krytyk: 17-18 (3x), Przebijalność: +12, Wytrzymałość: 165, Waga: 7,4 kg, Wymagania: Siła: 55, Zręcznosć: 40, Zasięg: 55m
Dodane, dzięki :-)
OdpowiedzUsuńDwa pierwsze pomysły fajne, czuć ten specyficzny klimat autorek.