środa, 16 listopada 2016

Sarika Nehru [Stars Without Numbers]

W trakcie przerwy od blogowania Mansfeld grał sporo sesji RPG. Właściwie to dalej gra. Osiem dni temu rozpocząłem w roli gracza kampanię w Stars Without Numbers - OSR osadzony w kosmosie, takie "staroszkolne dedeki z estetyką sci-fi". Niniejszym prezentuję swoją wylosowaną postać, która przetrwała dwie sesje.

Karta postaci przedstawiona krok po kroku.

Statystyki losowane niemal jak iron-man (sześć rzutów 3d6 kolejno do atrybutów), lecz z dwoma ułatwieniami. Po pierwsze, można wygładzić wyniki, przerzucając punkcik z atrybutu gdzie ma się "nadmiar" (powyżej 13) tam gdzie ma się "niedobór" (poniżej 8). Czyli aby np.: pozbyć się minusowego modyfikatora z atrybutu. Po drugie, wybrana klasa pozwala na podstawienie jednego z dwóch preferowanych przez klasę atrybutów, na wartość 14 (modyfikator +1). Innymi słowy, jak byśmy nie rzucili i tak będziemy mieć bonus +1 w co najmniej jednym atrybucie.

Podszedłem bardzo losowo do generowania postaci: losowałem płeć (stąd gram kobietą) oraz jedną z ośmiu kultur (dla imienia, nazwiska i planety rodzimej) mimo iż podręcznik tego nie narzuca. Dlatego gram Sariką Nehru z planety Bhanuja - wylosowałem sobie hinduskie imię. 

Name: Sarika Nehru
Gender: Female
Homeworld: Bhanuja
Attributes:
STR: 14 (+1), DEX 15 (+1), CON 15 (+1), INT 15 (+1), WIS 12 (0), CHA 8 (0)
Wylosowano STR 11, lecz dzięki klasie Warriora podmienione na 14. Przerzuciłem "oczko" z CON 16 na CHA 8 (z 7). To było jedyne legalne wygładzanie atrybutu dla wyrzuconych rezultatów. 

Przyznam, bardzo fortunne rzuty - miałem postać nadającą się na każdą z trzech klas (Expert faworyzuje INT/CHA, Psionic - CON/WIS, Warrior - STR/DEX).

Class: Warrior
Zdecydowałem się na postać wojowniczą po tym, jak pozostali gracze zdążyli wybrać dwóch Ekspertów oraz pierwszego Psionika (ostatecznie grało dwóch).

Level: 1
XP: 0, Next Level: 2005
Maximum System Strain: 15
Hit Points: 7
Wylosowano 6 hp z d8, plus modyfikator CON.
Rzutów obronnych nie ma co przepisywać, są one zależne tylko od klasy i poziomu (12/15/14/16/13)

Background: Soldier
Training: Templar
Sarika Nehru była strażnikiem świątynnym manifestacji bóstwa Wisznu, Narashima, na swojej rodzinnej planecie - lecz zmuszona była ewakuować się z powodu wszechniszczącego Pyłu.

Skills: Kolejność od najwyższego, potem alfabetyczna. Niewymienione to niewyszkolone, czyli -1 do testu.
Combat (Projectile Weapons) +1
Tactics +1
Combat (Unarmed): 0
Culture (Spacer): 0
Culture (World - Rabab): 0 <-- miejsce gdzie ostatecznie wylądowali uchodźcy.
Perception: 0
Religion: 0
Stealth: 0
Gram ex-świątynnym strażnikiem*, która w trakcie podroży poczytała trochę o miejscu docelowym (ciepła planeta Rabab z terminalem zamieszkiwanym przez kilkanaście tysięcy mieszkańców). Pomyślałem że oprócz strzelania ze współczesnej (nam Ziemianom - w SWN jest rok 3200) broni i ewentualnie trochę lepszej jej wersji, Sarika zna się także na obijaniu twarzy niewiernym nieciekawym typom. Ciekawostka: wartość dodatnia skilla Combat (Unarmed) wlicza się do zadawanych obrażeń (bazowe to d2 "gołą" ręką czy nogą, d2+2 dzięki Kinesis Wraps)

* - dopiero po dwóch sesjach połapałem się, że w zasadzie Background "Soldier" sugeruje jakiegoś konkretnego wojaka, a nie "ochroniarza świątynnego". Powiedzmy, że chodziło o "siły interwencyjne z większego kompleksu świątynnego". Albo mogłem przed rozpoczęciem sesji po prostu powiedzieć że jest "krzyżowcem" ale po hindusku.

Zanim rozpiszę ekwipunek:
Armor Class 4 (dzięki Woven Body Armor - 5, minus dodatni modyfikator z Dexterity).
Wylosowano 800 credits na początek (400 + d6*100)

Ekwipunek pod ręką (Readied):

  • Submachine Gun (Damage d8, +2 to attack and damage when using three-round burst of fire, Range 30/100, Ammo 20)
  • Woven Body Armor (AC 5 - prawie najgorsza zbroja która jednak chroni przed każdym rodzajem ataku - dla porównania, tradycyjna zbroja płytowa daje AC 3, lecz byle współczesna broń neguje jej AC, sprowadzając wartość do unarmored AC 9)
  • 3 x Ammunition, 20 rounds (trzy magazynki do broni; stackują się do 1 Enc)
  • Backpack (musi być rozpisany jako Readied)
Ekwipunek "w plecaku" (Stowed)
  • Binoculars, Glowbug + dwie baterie typu A do tego drugiego
  • Telescoping pole (30 cm tyczka którą da się rozłożyć do 3,048 m)
  • Thermal flare
  • Rope 20 m
  • 4 x Rations
  • Ocalałe 41 credits
Wybrałem podstawową moim zdaniem broń która ma sens (jakiś niezły zasięg, opcja specjalnego ataku). Zbroja kosztowała mnie połowę budżetu - gdyby nie to, w innym przypadku kupiłbym współczesny nam karabinek czyli Combat Rifle. Przyznam że kupowałem ekwipunek bardziej na zasadzie "czego brakuje w ekipie" (prawidłowo w oldskullu!), stąd choćby tyczka, naścienne oświetlenie do zaczepienia na drzewie czy w jaskini, lornetka. Encumbrance dla Readied to 4/7, zaś Stowed: 9/14. Czyli Sarika jeszcze trochę więcej może nosić - w końcu ma krzepę, najwyższy STR w drużynie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.