środa, 10 stycznia 2018

RPG Online na Facebooku - już od trzech lat

Dokładnie trzy lata temu, 10 stycznia 2015 roku, założyłem grupę "RPG Online" na Facebooku. To miejsce do zgłaszania swoich rekrutacji do sesji rozgrywanych przez internet na komunikatorach internetowych oraz wirtualnych stołach. Z chwilą publikacji tej notki liczy ona 1944 użytkowników.

Z roku na rok, ta grupa liczyła kolejno:
10.01.2016 - 482
10.01.2017 - 1217
10.01.2018 - 1972

Tegoroczny przyrost użytkowników jest niemal identyczny (+755) co poprzedni, co mnie cieszy. Może nie mam co porównywać "RPG Online" do grup "Panie i "Panowie, Zagrajmy w RPG" (niespełna 12,8 tys. członków) czy "RPG Bazar" (4,8 tysięcy), to mimo wszystko świadomość że udało mi się w trzy lata zbudować całkiem pokaźne miejsce jak na realia społeczności polskich erpegowców na Facebooku. 

Udało się zrealizować mój główny cel z 2015 roku: stworzyć zakątek wspierający (bądź przynajmniej udogadniający) granie sesji online wolne od kłótni, flejmów i wojenek fandomowych. Miejsce bez dzielenia na preferujących erpegi różnorako, ani na fajnych i fajniejszych erpegowców.

A co dalej? Biorąc pod uwagę tempo przyrostu użytkowników od ostatniego półrocza, prawdopodobnie jestem blisko sięgnięcia jakiegoś mglistego "limitu" osób z grupy docelowej "RPG Online" - czy osób zainteresowanych przebywaniem w grupie służącej do rekrutacji na sesje RPG w Internecie. Nie chcę brzmieć pesymistycznie, lecz wciąż uważam, że "2500 członków grupy" to maksimum jakie uda się zebrać...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.