photo (1) from Daniel Ferenčak CC BY-NC-ND 2.0 |
Przypominając sobie przeróżne spory, dyskusje, kłótnie i trollernie z serwisu Poltergeist oraz grupy "Panie i Panowie, Zagrajmy w RPG" na Facebooku, stworzyłem listę Ruchów dla każdego dyskutanta w fandomie erpegowym, do zastosowania podczas jakiejkolwiek rozmowy o erpegowym hobby. Inspiracja to oczywiście Dungeon World oraz (w mniejszym stopniu) Apocalypse World.
Lista Ruchów (Role-Player's Moves):
Zastosuj jeden z nich kiedy postanowiłeś rozpocząć rozmowę/dyskusję (albo ją kończysz), kiedy wyczerpuje się bieżący temat w rozmowie.
- Powołaj się na swoje sesje RPG (ostatnią sesję/kampanię; ulubioną sesję).
- Pochwal się swoim bohaterem gracza.
- "U mojego Mistrza Gry..."/"Na moich sesjach..."
- Pochwal się swoim stażem w RPG.
- Opowiedz o swoich zasadach domowych.
- Przedstaw swój "poważny" problem z ostatniej sesji RPG.
- Opowiedz dlaczego twoja ulubiona gra (Warhammer? D&D?) jest najlepszym rozwiązaniem lub propozycją.
- Przywołaj jeden z tematów: "Rapier czy katana/szabla", "Mechanika zy odgrywanie", "Kostki czy storytelling", "Sandbox czy railroading", "Warhammer czy D&D".
- Przedstaw swoją innowację erpegową, "wyważającą otwarte drzwi".
- Pochwal się swoją grą autorską
- Powiedz że "RPG umiera". (dlaczego?)
- Wspominaj "stare dobre czasy".
- Narzekaj że nie wychodzą żadne "dobre erpegi".
- Nazwij D&D 4th/WFRP 3rd planszówką jako argument w dyskusji.
- Narzekaj na obecną młodzież zapatrzoną w planszówki i gry wideo.
- "Po co, skoro Warhammer?"
- Nazwij współdyskutanta Trollem i Hejterem.
- Narzekaj na trolli/hejterów/jad (wybierz co najmniej jedno) w fandomie.
- Powiedz komuś "Robisz to źle".
- Obraź się.
- Oceń czy ktoś (nie) gra w RPG.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.