niedziela, 14 lutego 2016

Ruchy Dyskutanta w Fandomie RPG

photo (1) from Daniel Ferenčak CC BY-NC-ND 2.0
Przypominając sobie przeróżne spory, dyskusje, kłótnie i trollernie z serwisu Poltergeist oraz grupy "Panie i Panowie, Zagrajmy w RPG" na Facebooku, stworzyłem listę Ruchów dla każdego dyskutanta w fandomie erpegowym, do zastosowania podczas jakiejkolwiek rozmowy o erpegowym hobby. Inspiracja to oczywiście Dungeon World oraz (w mniejszym stopniu) Apocalypse World.

Lista Ruchów (Role-Player's Moves):
Zastosuj jeden z nich kiedy postanowiłeś rozpocząć rozmowę/dyskusję (albo ją kończysz), kiedy wyczerpuje się bieżący temat w rozmowie.
  • Powołaj się na swoje sesje RPG (ostatnią sesję/kampanię; ulubioną sesję).
  • Pochwal się swoim bohaterem gracza.
  • "U mojego Mistrza Gry..."/"Na moich sesjach..."
  • Pochwal się swoim stażem w RPG.
  • Opowiedz o swoich zasadach domowych.
  • Przedstaw swój "poważny" problem z ostatniej sesji RPG.
  • Opowiedz dlaczego twoja ulubiona gra (Warhammer? D&D?) jest najlepszym rozwiązaniem lub propozycją. 
  • Przywołaj jeden z tematów: "Rapier czy katana/szabla", "Mechanika zy odgrywanie", "Kostki czy storytelling", "Sandbox czy railroading", "Warhammer czy D&D".
  • Przedstaw swoją innowację erpegową, "wyważającą otwarte drzwi".
  • Pochwal się swoją grą autorską
  • Powiedz że "RPG umiera". (dlaczego?)
  • Wspominaj "stare dobre czasy".
  • Narzekaj że nie wychodzą żadne "dobre erpegi".
  • Nazwij D&D 4th/WFRP 3rd planszówką jako argument w dyskusji.
  • Narzekaj na obecną młodzież zapatrzoną w planszówki i gry wideo.
  • "Po co, skoro Warhammer?"
  • Nazwij współdyskutanta Trollem i Hejterem.
  • Narzekaj na trolli/hejterów/jad (wybierz co najmniej jedno) w fandomie.
  • Powiedz komuś "Robisz to źle".
  • Obraź się.
  • Oceń czy ktoś (nie) gra w RPG.
Czy macie propozycje na kolejne Ruchy? ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz