sobota, 21 lipca 2012

Concrete Entropia - M:tA - Tom 3

Bofors 37 mm anti-tank gun, licencja CC BY-SA 3.0, 
Wikimedia Commons
Nie ma to jak wakacje - okres w którym ciężko o regularnie granie sesji. Mimo, że raczej nie planuję pisania raportów z pojedynczych sesji (chyba, że idzie za tym jakaś specjalna okoliczność), postanowiłem złożyć relację z ostatniej sesji Maga, z 30 czerwca na 1 lipca. Ponadto, jeden z graczy (grający Aronem Noakiem) w wakacje nie może z nami grać, a na teoretycznej następnej sesji (która może odbędzie się po Avangardzie) najprawdopodobniej przybędzie nowy gracz. 

Poza tym, w wyniku tej sesji postanowiono, że zamiast grać na protezie motoryki mechaniki z nWoDa, dostosujemy się w pełni do cWoDa (Mage: the Ascension 2nd + łatki z wersji Revised). Nie mnie pytajcie, dlaczego Narrator postanowił wcześniej grać inaczej. ;-)

piątek, 13 lipca 2012

Piątek: The Series s04e15 - Dakan o RPG

Tym razem mały news. Dakan z "ToSięWytnie.pl" o (tu cytat) "graniu w karciane RPG". Mocny filmik o charakterze żartu. Moim zdaniem, pokazuje trochę podkoloryzowanej prawdy na temat sesji RPG. Co prawda tylko 7 minut nagrania - aż chciałoby się więcej. 

Piątek: The Series s04e15 - Dakan o RPG

piątek, 6 lipca 2012

[KB #33] Jak na sesji doprowadzić do szaleństwa Mistrza Gry?

madness 008, fot. seamlessgem, licencja CC BY-NC-ND 2.0
Z przymrużeniem oka notka o tym, jak sprawić, by prowadzący grę ze swoim misternym "kostko-" czy "graczoodpornym" scenariuszem sesji RPG popadli w szał za sprawą swoich graczy. Porady dedykowane dla graczy, chcących udowodnić, że sztuczne liniowe ujmowanie świata współwyobrażonego to droga do szaleństwa MG.

środa, 4 lipca 2012

Luźny temat RPGowy #4

To nie jest kolejny tekst z cyklu "dlaczego erpegie umierasz?", tylko luźna refleksja na temat moich doświadczeń związanych z tym, z jak starymi RPGowcami miałem do czynienia. Trochę statystyk, ale tylko trochę. Niemniej odważę się wysunąć zapytanie:

Temat: Dlaczego tak mało młodych RPGowców?

niedziela, 1 lipca 2012

Luźny temat RPGowy #3

Kolejny "stary, kontrowersyjny temat". Dziwię się, że w ogóle poruszam ten temat w ramach gier, które są silnie związane z tym tematem. Tym bardziej mnie dziwi to, że występują problemy z akceptacją losowości w RPG. Luźny temat na dziś to: 

Temat: Dlaczego parametr losowy w grze losowej uwiera w oku?