Od jakiegoś czasu gram w League of Legends (ostatnio coraz rzadziej, ale wciąż), długo zastanawiałem się nad tą serią materiałów erpegowych. Ostatecznie, właśnie czytacie pierwszy wpis w związku z serią Ligi Legend - zbioru pomysłów na bohaterów niezależnych i bohaterów graczy. Każdy wpis będzie zawierać interpretację jednego z championów z LoLa pod wybrany systemu RPG, najczęściej będzie to zestaw BN + gotowy do gry BG. Kolejność wpisów nie będzie alfabetyczna, ze względu na nazwy championów.
W tym tygodniu Twitch. Jedyny w swoim rodzaju inteligentny szczur, który według oficjalnego Lore po prostu uległ mutacjom z powodu zycia wśród przedziwnych alchemicznych ścieków. Na warsztat biorę The Shadow of Yesterday.
Dlaczego TSoY?
Po pierwsze, gotowa rasa - szczuraki. Pasuje zarówno do charakterystyki Twitcha, jak i do tego iż szczuraki bywają tułaczami zainteresowanymi przestrzenią ograniczoną ich własnym nosem i ogonem.
Po drugie, gotowy motyw - Ammenici polują na szczuraki na bagnach celem wykorzystania ich do swojego zoo, ewentualnie jako kolejnych kandydatów na "kukły testowe" jeśli chodzi o trucizny. Twitch mógłby być złapanym za młodu szczurakiem, który jednak okazał się nadzwyczajnie odporny na wszelkie trutki; w końcu udało mu się wymknąć z niewoli i wyruszyć w świat. Kultura Ammeni dostarczy mu kilku przydatnych Zdolności i Sekretów.
No i Twitch na Runeterra ma misję - chce odwtorzyć warunki, w jaki sposób sam powstał. Brzmi jak ciekawy Klucz Misji skierowany ku szczurzym miotom, w realiach Near a.k.a. Blish.
Twitch jako Postać Drugoplanowa
Twitch to tajemniczy, niezbyt ładnie pachnący szczurak z kuszą, którego motywacją jest opracować sposób na przemianę zwykłych szczurów w inteligentne szczuraki. Jest zdania iż każdy nawet najmniejszy szczur z miotu zasługuje na lepszy poziom egzystencji, poza tym dzięki temu będzie można stworzyć na zawołanie armie broniące szczurzych miotów przed Ammeni i innymi prześladowcami.
Przy okazji, Twitch zna się na truciznach wszelkiego rodzaju, narzeka na kolejnych ammenickich skrytobójców którzy nieudolnie próbują go otruć lub zasztyletować.
Rasa: Szczurak
Kultura: Ammeni
Poziom: 2
Pula Motywacji: 7
Sekrety: Szczurzego pochodzenia, Stalowego żołądka, Ucieczki, Nieprzeniknionej plagi, Naznaczenia (kusza/ostrze +2 do zasadzek), Nieprzetartych ścieżek, Wzmocnienia (Celowanie/Sztuka ostrza).
* - warto rozważyć wprowadzenie Celowania (kusza Twitcha), jak i
Alchemię (odwołanie do motywacji postaci, źródło: Ruiny Valengardu).
Gdyby jednak broń dystansowa nie przeszła, podmiencie tę zdolność na
Sztukę Ostrza.
Na potrzeby settingu (szczuraki są powszechne), zmodyfikowałem kontekst motywacji Twitcha.
Propozycja nowego sekretu:
Sekret nieprzeniknionej plagi
Postać jest jak szczury roznoszące dżumę - sama jest siedliskiem róznych pcheł i zarazków, albo potrafi wywołać podobny efekt na życzenie. Dostaje 1 kość nagrody do testu za każdym razem, kiedy próbuje zastosować na kimś truciznę - naturalną oraz destylowaną.
Twitch jako Bohater Gracza
Jeśli ktoś bardzo chce, można dać jakieś bardziej francusko/ammenicko brzmiące imię. Zbiór wskazówek.
Kultura: Ammeni
Pule: Instynkt (3)/Wigor (4)/Rozsądek (4)
Zdolności:
- Doświadczony (2): Wytrzymałość (Wigor), Złodziejstwo (Instynkt)
- Kompetentny (1): Reakcja (Instynkt), Celowanie* (Wigor), Wykrywanie trucizn (Instynkt), Wiedza o ziołach (Rozsądek), Tułacz (Instynkt), Destylacja ziół (Rozsądek)
- Niekompetentny (0): Siła Woli (Rozsądek), Alchemia* (Rozsądek), Łowiectwo (Rozsądek)
Sekrety: Szczurzego pochodzenia (obowiązkowy dla Szczuraka), Stalowego żołądka, Ucieczki, Nieprzeniknionej plagi
Klucze; Misji (opracować metodę przemiany szczurów w szczuraki), Wyrzutka (Dom ammenicki z którego uciekł)
* - warto rozważyć wprowadzenie Celowania (kusza Twitcha), jak i Alchemię (możliwy sposób realizacji Misji, źródło: Ruiny Valengardu). Gdyby jednak broń dystansowa nie przeszła, podmiencie Celowanie na Sztukę Ostrza.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.