poniedziałek, 2 lutego 2015

Cassandra de Rand #2 (Dungeon World)

Jakiś czas temu zaprezentowałem swojego bohatera gracza z kampanii w Dungeon World, a raczej bohaterkę, Cassandrę de Rand (wtedy to na 4 lvlu po pięciu sesjach). Tym razem przedstawiam panią skrzypaczkę i szermierz na ostatecznym 10. poziomie Barda, tuż przed ostateczną zmianą klasy na Arcane Duelist. Dotychczas rozegrałem nią 17 sesji, kampania możę zakończyć się za 3-4 sesje (czyli realna szansa na zagranie ostatniej sesji pierwszym poziomem "magicznego szermierza").

Tło, wygląd i charakterystyka postaci jest w podlinkowanym uprzednio tekście z października ubiegłego roku. Zresztą, przed ostatnią sesją zmieniłem "oficjalną" ilustrację Cassandry na obecną dodaną do notki blogowej, tak aby podkreślić nadchodzące zmiany w bohaterce. 

Co działo się przez te dwanaście sesji wokół Cassandry? (wymieniam tylko najistotniejsze wydarzenia)
  • Uratowała ślub pomiędzy bratem znajomego rzemieślnika a kobietą gitzerai przybyłą z innego Planu.
  • Pomogła w zabiciu kościanego smoka (animowanego z truchła opiekuna koboldów) tym samym ratując elfią osadę
  • Przez trzy sesje rozwiązywała problemy Amoltarwenów, między innymi pozbywając się potworów i chimer gnębiących pingwiny po nocach, a takze pomogła ludzkim uchodźcom pokonać orki i ogry, po drodze będąc świadkiem uwolnienia (i naprowadzenia na twierdzę ogrów) 30-metrowej wysokości Wielkiego Niedźwiedzia.
  • Uczestniczyła w pokonaniu spaczonych centaurów, które gnebiły koboldy
  • Uratowała kryształowego smoka, który miał zostać zabity w ramach zlecenia pewnego zawistnego elfa, przy okazji przekazując koboldom ich "nowego opiekuna".
  • Wraz z drużyną eksplorowała starodawne katakumby pod Miastem, po drodze m.in. skutecznie odtwarzając dźwięk wycia banshee. 
  • Pomogła pokonać zółwia morskiego napadającego na osadę portową.
  • Nawiązała współpracę z ambasadorem odległej północnej krainy, w ramach obrony Miasta przed sąsiednim watażką i planu pokonania tego złego feudała w dalszej przyszłości (między innymi Cassandra wodzi za nos także dowódcę garnizonu Miasta)
  • Wyruszyła po drugi Miecz Żywiołów (pierwszy - od kilku sesji - ma drużynowy ex-paladyn/mag żywiołów), czyli do wyspy piratów gnębiących szlaki handlowe po wielkim jeziorze (morzu wewnętrznym?), po drodze ratując załogę statku przed atakiem piratów.
Kampania najprawdopodobniej zakończy się, kiedy odnajdzie się te wszystkie cztery magiczne miecze i pokona się dwójkę nekromantów którzy wciąż kręcą się po południowej krainie. Po drodze po jeden z mieczy najprawdopodobniej zahaczy się o Złego Feudała.

Zdecydowałem się na zmianę klasy na Arcane Duelist (za ~2-3 sesje) głównie ze względu na to, iż motyw transformacji swojego magicznego talentu ze sztuki (glównie muzyki i dźwięku) na szermierkę (w tym nakładanie efektów na oręż)  uznałem za najbardziej pasujący do całokształtu postaci. Coraz częściej Cassandra nie tylko wspiera swoich towarzyszy w walce, ale i sama stara się (z różną skutecznością) przejść do pierwszej linii walki. Po drodze zadbała o umagicznienie swojego mithrilowego rapiera. Poza tym, Ruch wynikający z charakteru "Good" tej nowej klasy ("Slay a menace to the innocent") zaczyna pasować do obecnej postawy bardki, która zainteresowana jest aktywną i własnoręczną obroną innych.

Statystyki postaci:

Class: Bard
Race: Human
Look: Joyous Eyes, Stylish Cap, Travelling Clothes, Fit Body
Aligment: Good (Perform art to aid someone)
 - - -
Level: 10 (4/17 xp)
Damage: d6
Armor: 2 (+2 when hack'n'slash)
HP: 16/16
 - - -
STR 12 (0), DEX 16 (+2), CON 10 (0), INT 17 (+2), WIS 9 (0), CHA 18 (+3)
 - - -
Moves:
  • Human Bard
  • Arcane Art
  • Bardic Lore
  • Charming and Open
  • A Port in the Scorn
  • Vicious Cacophony (lvl 2)
  • It Goes to Eleven (lvl 3)
  • The Classic Chandelier Move (lvl 4 – Multiclass Dabbler from Blade Dancer)
  • Duelist's Parry (lvl 5)
  • Vicious Blast (lvl 6)
  • Duelist's Block (lvl 7)
  • Unforgettable Face (lvl 8)
  • Bamboozle (lvl 9)
  • Con (lvl 10)
Gear:
Uznałem, że wymienię jedynie te faktycznie istotne. Żadnych drobiazgów i pieniędzy (które drużynowo liczymy w tysiącach).
  • Timunn's Armor (+1 armor)
  • Crossbow (near, +1 damage, reload) + Bundle of Belts (2 use)
  • Parrying dagger (close, +1 armor)
  • Lamented Memento
  • Bloodthirster [magic mithril dueling rapier] (close, 3 piercing, [2d] reroll, precise)
Poza tym, gdzieś w zapasach, Cassandra ma: Rapier pojedynkowy morskich elfów (close, +1 damage, 1 piercing, precise). Może w przyszłości (czyt.: 2 lvl Arcane Duelist, aby ignorować tag "clumsy" i założyć na siebie zbroję płytową) Cassandra zdecyduje się na władanie dwoma rapierami na raz.

Bonds:
Aktualnie relacje Cassandry z resztą drużyny przedstawiają się w ten posób:
  • Solvite potrzebuje odrobiny ochrony - Były paladyn, obecnie mag żywiołów [Chaneller z Grim World, pod kątem żywiołów?] utracił łaskę swojego bóstwa i mimo nowych możliwości władania żywiołem wody, może teraz wymagać ochrony - szczególnie jeśli kolejny raz wpadnie w zapadnię do siedziby morskich elfów.
  • Viel'ra wydaje się kierować tylko własną kalkulacją - Mnich gitzerai robi co chce i wydaje się, że zachowuje się mimo drużyny. Nie zwraca uwagi na to, iż konsekwencje jego wpadek wpływają na nas wszystkich.
  • Viel'ra wpakowuje się w kłopoty - Od dłuższego czasu żabi mnich przyciąga ku sobie problemy, piętrzy sobie trudności. Kiedyś przestanie z nich wychodzić.
  • Felix jest zbyt chciwy, okrada nawet przyjaciół. - Niziołczy złodziej jest skłonny nawet okraść tych, z którymi dobrze dogadujemy się. Omal nie zepsuł rozmów z kryształowym smokiem, ostatnio okradł ambasadora z którym dogadywałam się i prawie został przyłapany na gorąco.
  • Felix zaryzykuje wszystko, aby tylko zdobyć dodatkową złotą monetę - Dla Felixa pieniądze i kosztowności są jedyną wartością - nawet w porównaniu do jego własnego życia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz