środa, 9 marca 2016

Protezy i inne podmiany ciała na sesji RPG

Dotychczas nie napotykałem się na temat protez dla Bohatera Gracza (wliczając te co podkręcają statystyki) podczas sesji RPG w których uczestniczyłem. Najzwyczajniej albo nie grałem w erpegi w których ten temat występuje (żadne Cyberpunki czy Sci-Fi/space opery), albo nie doczekałem się odpowiedniego trafienia krytycznego choćby grając w którąś edycję WFRP.

Jednakowoż - przy okazji zakończenia "pierwszego sezonu" kampanii w SW: AoR - przypomniałem sobie swoją niechęć do obcinania ręki u swojej pilotki celem zastąpienia jej cybernetycznym odpowiednikiem (+1 do Agility, a w Star Wars RPG jedna zielona kostka do najczęściej korzystanych umiejek to bardzo dużo). Mimo oczywistej korzyści i nawet możliwości dokupienia sobie syntetycznej skóry aby Nowa Rączka wyglądała jak naturalna, pojawił się we mnie opór przed skorzystaniem z tej opcji.

Nie wiem co napisać. Mimo iż w pewnym momencie kampanii miałem dogodną opcję nabycia wspomnianego cybernetycznego "gadżetu" (wydanie pieniędzy z nagrody od jakiegoś arystokratycznego NPCa po jakiejś specjalnej misji), to oddalałem tę perspektywę tłumacząc sobie, iż ten bohater weźmie cybernetyczną rękę tylko wtedy, jeśli w walce straci własną. Posiadane Agility 5 to i tak całkiem sporo.

Może gdybym rozpoczął rozgrywkę już z bardziej doświadczoną postacią, to być może zdecydowanie łatwiej byłoby mi wydać credity na cybernetyczną ramię tudzież inne usprawnienie "kosztem czegoś"? W końcu start "z nową kończyną" to istotny pomysł na kreację przedkampanijnego tła postaci...

Dla przykładu, drużynowy kwatermistrz na start wydał swoje startowe 15 000 c między innymi na cybernetyczną rękę, aby mieć te Agility 3 i nawet nienajgorzej strzelać z heavy blaster pistol (2Y+1G).

Swoją drogą, gdybym zaczynał układać pulę do testu od siedmiu zielonych kości (gdybym jeszcze podniósł "własne" Agility do 6 dzięki kolejnemu Dedication), czułbym się jakbym miał "za dużo zielonych kostek". Siedem zielonych kostek do testu wraz z trudnością "5" (teoretycznie najwyższa podstawowa) to wciąż 71,6% szans na zdanie testu, 51,5% szans na minimum jeden symbol Advantage po podsumowaniu całej puli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.