piątek, 17 lutego 2017

Mój styl RPG

Trzy lata temu popełniłem średniej długości wpis w którym rozwodziłem się jak to rzekomo nie miałem własnego stylu prowadzenia sesji RPG.

Napotykane co rusz w internecie dyskusje oraz wyliczanki czym jest dla kogo "Moje RPG" przypomniały mi, iż w sumie nigdy nie określiłem czym jest "Moje RPG". Nie nastawiam się na jakąś ideę erpegów (poza luźnym stanowiskiem "gramy razem w wymyślone środowisko oraz opowieść"), nie dążę do szlifowania jakiegoś sprofilowanego "Mojego Stylu RPG". Bycie fanem jakiejś gry zawsze wychodzi mi ledwo umiarkowanie: tak było z trzecią edycją D&D, następnie Wolsungiem, The Shadow of Yesterday oraz obecnie jest z Dungeon World. Najzwyczajniej staram się być otwarty na możliwie różne gry RPG - grać w coś dla wypróbowania, grać w to co lubię grać. "Mój Styl RPG" wychodzi więc czysto przypadkowo...

...czy na pewno? Wciąż nie znam odpowiedzi na to pytanie.

Natomiast obecnie przyjmuję, że "moje erpegie" to zbiór gier RPG w jakie grałem w przeciagu ostatnich dwóch lat. W porywach do trzech. Kompromisem zamieszam poniżej alfabetyczną listę gier w które grałem od stycznia 2015 roku - i które przypadły mi do gustu:
  1. Apocalypse World 1e
  2. Burning Wheel (Gold Edition)
  3. Dogs in the Vineyard
  4. Dungeon World
  5. Enter the Avenger
  6. Fiasco
  7. Iron Kingdoms
  8. Lamentations of the Flame Princess
  9. Mage: the Ascension 2nd/2nd Revised
  10. Monster of the Week
  11. Mutant: Year Zero
  12. Pathfinder
  13. Shadow of the Demon Lord
  14. Star Wars RPG (od Fantasy Flight Games)
  15. The Shadow of Yesterday
  16. Wolsung 1.5
Nie będę podawać ile sesji rozegrałem w każdym systemie; to zbyt drobiazgowe. Zresztą, co powie "25 sesji w Pathfindera", skoro ostatni raz grałem w niego w lipcu 2015 roku? Jeszcze nie grałem w Blades in the Dark, lecz już planuję tę grę poprowadzić po zakończeniu obecnej kampanii w DW - czyli jednak dodać BitD do listy?

Jak byście mnie określili na podstawie tamtejszej listy? Jaki jest Mój Aktualny Styl RPG?

* * *

A tak nawiasem pytając: jak to jest u Was w tej sprawie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.