niedziela, 9 lutego 2020

Burning Dwarven Fortress [Trait Vote nr 1]

Tego samego dnia co rozegrana siódma sesja (1 luty 2020) do 50 minut przeprowadzaliśmy głosowanie nad redukcją niektórych istniejących oraz dodaniem nowych Traits, Czyli tzw. Trait Vote, moment co 6-12 sesji, w którym weryfikujemy charakterystykę naszych bohaterów, jak bardzo się zmienili przez ten czas (na ogół to jedna duża przygoda, wątek kampanijny albo zbiór przygód) i jak to można oddać "Przymiotami". Taka aktualizacja "jak świat może widzieć Protagonistów".

Wstępnymi ramami (limitem) było to, aby każdej postaci dać albo po dwa Character Traits (charakterystyki opisowe) albo po jeden Character Trait oraz jeden innego typu (Die Trait lub Call-On Trait). Do usunięcia rozważamy ewentualnie jeden przymiot, głownie typu Character. Ale jak sami przeczytacie, lekko nagięliśmy to w praktyce...

Etap 1: Usuwanie nieadekwatnych Traitów.


Przedstawialiśmy wszystkie Character Traits bieżąco omawianej postaci gracza i rozważaliśmy który  "Przymiot" faktycznie pasuje do tego jak postać była odgrywana przez siedem sesji. Jeśli gracz danej postaci zaproponuje usunięcie czegoś, wymagana jest zwykła większość (nas jest czwórka, czyli 3/4). Ale jeśli ktoś inny zaproponuje usunięcie jakiegoś Traitu, to wymagana jest jednomyślna decyzja (właściciel postaci musi się na to zgodzić).

GrimmHumility in The Face of Your Betters [char], Proud (char), Oddly Likeable (char),
Zdecydowaliśmy się, że Grimm w ogóle nie jest odgrywany jako dumny Szarobrody, 
Thermyr: Determined (char), Humility (char), Stolid (char), Patient (char), Hard Work (char)
Zarówno graczka, jak i pozostale gracze, po przetłumaczeniu "Humility" oraz "Stolid" ("pokorny" oraz "powściągliwy/flegmatyczny") zgodzili się że Thermyr daleko do stereotypowego flegmatycznego Twórcy. Dlatego odpadły te traity. Ponadto podałem propozycję, aby nie tyle usunąć, co "awansować" (podmienić) trait Determined na konkretnie Driven (C-O).
Tobul: Royal Favourite (char)
Tutaj ciężko było coś odrzucać. Gracz twierdzi że "nie miał okazji zaprezentować że Tobul jest faworyzowany przez króla Dognara", ja uważam że jeśli do następnego Trait Vote tego nie wykaże, to jest to trait do usunięcia...

Etap 2: Dodawanie nowych Traitów:


Jak widzieliście, zwłaszcza Tobul potrzebuje na gwałt nowych "character traits" aby potencjalnie nagradzać go w trakcie sesji za kolorowe odgrywanie postaci (i tworzenie dzięki temu niespodziewanych sytuacji). 

Każdy z uczestników (ja także) podawali po jednej propozycji. Czyli łącznie cztery. Następnie każdą z nich poddawaliśmy głosowaniu:

Grimm: Stubborn (dt), Hard Work (char), Idealistic (char), Curious (char)
Pierwszy trait jednomyślnie został zaaprobowany. "Hard Work" zyskał tylko dwa głosy, zaś "Idealistic" trzy. "Curious" nawet nie był głosowany, bo z góry uznaliśmy że Grimm nie jest stricte ciekawski, co jego Beliefy popychają go do konkretnych nieszablonowych przedsięwzięć. Przymiot "idealisty" pasuje do jego pacyfizmu oraz wiary w konkretne ideały, które są częścią tego jak Grimm jest spostrzegany przez otoczenie. 
Thermyr: Driven (C-O; War Art) [zamiast Determined], Impulsive (char), Reckless (char), Taciturn (char)
Przypisanie "Driven" do jej Beliefu nr 3 (czyli o ambicji wykucia najwspanialszego topora) spotkało się z jednomyslną zgodą. Ogółem wszystko poza "Reckless" zostało jednomyślnie przegłosowane: Thermyr zachowywała się dotąd impulsywnie, jest małomówna, ale niekoniecznie lekkomyslna...
Tobul: Authoritative (char), Diligent (char), Idealistic (char), Charismatic (C-O)
Pierwszy trait (moja propozycja) nie spotkał się z niczyim pozytywnym głosem oprócz moim. Jednomyślnie zagłosowaliśmy na przymiot "Zaradny", zaś tylko ja wstrzymałem się od głosu za trait reprezentujący idealizm Tobula. Tylko dwie osoby zagłosowały na "tak", aby dodać Tobulowi kolejny (drugi w sumie) Call-On Trait dotyczący konfliktów społecznych...
Podsumowując: Tobul zyskał "2 pts Traitów" (ale wszystkie łatwiejsze do zgarniania Fate Artha), zaś Grimm i Thermyr są "3 pts netto". Może i danie jednego przerzutu na sesję dla umiejętności War Art dla naszej Twórczyni w Żelazie wydaje się pójściem na łatwiznę, ale z drugiej strony przecież chcemy zobaczyć kiedyś Thermyr jako potencjalną Powierniczkę Maski, czyż nie?

Etap 3 - Reputacje do dodania


Ten etap pominęliśmy, albowiem sesję wcześniej po prostu nagrodziłem postacie graczy reputacją "1D Komisarz Lielivarti.

Trivia z kampanii:


W przeciągu tych siedmiu sesji początki nowej twierdzy Lielivarti poddały próbie wszystkich Protagonistów. O ich umiejętnościach rozwodziłem się w raporcie z siódmej sesji. Dodam natomiast, że gracze mocno zaangażowali się w kampanię, co mnie cieszy. Uniknąłem też tego, co zabiło poprzednią kampanię "Jak będzie w Hrabstwie Athany": absencje graczy, aż w końcu ostało się tylko dwóch, a jednemu z tych dwóch postać zginęła. Ledwo wtedy dociągnęliśmy do dziesiątej sesji. A teraz? Siedem sesji to w sumie 10 tygodni: na siedem rozgrywek, sesję zero oraz dwa tygodnie które nam przepadły. Kawałek czasu.

No, może do dziesięciu sesji brakuje mi trzech, ale nawet jeśli ta kampania miałaby się rozpaść na dziewiątej, to i tak uważać ją będę za bardziej udaną niż JBwHA...

Co do Arthy, to postacie zdobyły łącznie:
  • Grimm: 24 Fate, 9 Persona [~3,43F/sesję, ~1,29P/sesję]
  • Thermyr: 18 Fate, 8 Persona [~2,57F/sesję, ~1,14P/sesję]
  • Tobul: 22 Fate, 4 Persona, 1 Deeds [~3,14F/sesję, ~0,57P/sesję]
Średnio 3,05 Fate Artha oraz dokładnie jedna Persona Artha na sesję per gracza.  Co uważam ża przyzwoity wynik. Może Persony powinno przybywać nieco więcej, ale ogółem widać że co sesje co najmniej jeden Belief każdej z postaci jest realizowany na sesji, zaś statystycznie (z poprawką na Tobula) postać jest w stanie z różnych źródeł sięgnąć po jedną Persona Artha co sesję. 

O ile na Epihpanię to nawet jest za wcześnie aby było za wcześnie (20 Fate, 10 Persona oraz 3 Deeds zgromadzone na jakimś parametrze, aby podnieść jego odcień z czarnego na szary), to już Tobul zainwestował trochę Arthy: głównie Perception (3F+1P) oraz Will (6F+1P), Ale rzeczywiście, warto poczekać na to jak nasz gorzelnik zacznie używać nowych umiejętności społecznych oraz czy zacznie zdobywać więcej niż "pół persony na sesję"...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz