środa, 19 lutego 2020

Neron - Operator z burdelem na kółkach [Apocalypse World 1st Edition]

Odkurzyłem swoją postać z jednej z kampanii w Apocalyse World - to był rok 2016, więc pierwsza edycja. I owszem, zagrałem wtedy playbookiem który już nie pojawił się w AW 2e - Operator. Krótka kampania, dziewięć sesji, ale jakże wtedy była dynamiczna! We czwórkę (Operator, Egzekutor, Żyleta i Psychol) staraliśmy się coś zrobić w ruinach pewnego większego miasta na pograniczu pustyni. Nie pamiętam aż tak dobrze kampanii, aby o niej opowiadać. Tym razem notka blogowa jest głównie o samej postaci i jej rozwiniętym playbooku, a mniej o kampanii w której grałem... Uprzedzając: tak ,nie graliśmy z Aniołem, jakiś NPC czasem nas leczył...

Przedstawiam wam Nerona - Operatora z własnym burdelem na kółkach (tabor cygański) oraz skromną eskortą która nie tylko jest od eskorty: tajemnicą poliszynela jest bowiem to, że Neron zatrudnia Żniwiarza do likwidacji niewygodnych (dla klientów) celów... Wygląd zapożyczony od młodego Carla McCoya (wokalisty zespołu Fields of the Nephilim) oczywiście.

Przejdę od razu do playbooka w stanie w jakim zakończyliśmy kampanię, nie zdziwcie się jeśli ujrzycie tam tony ciężko zdobytych fantów! Bazowaliśmy dla polskiej wersji Apocalypse World, więc wszelkie terminy ujęte są w języku polskim.

Imię: Neron
Płeć: mężczyzna
Ubiór: vintage
Oczy: taksujące
Twarz: szczera

Cechy: Spokój +3, Hart -1, Urok +2, Spryt +1, Dziw -1

Fuchy (4-operacje):
  • pieprzenie (2-barter/uwikłani)
  • zabójstwo na zlecenie (3-barter/osaczeni)
  • wymuszenie (1-barter/obaleni)
  • prace techniczne (2-barter/wystawieni)
  • zapewnienie szczęścia Mirandzie (dajesz jej szczęście/zawalasz na całego)
Zobowiązanie: w pogoni za luksusem (otacza cię piękno/wpadasz w kłopoty)

HXy (bez kontekstu o niczym nie świadczą, skoro i tak zmieniają się co sesję, ale i tak podam, żeby nie było):
Kapelan (Egzekutor): +2
Róż Absynt (Żyleta) +2
Tim Love (Psychol): +3

Ruchy Operatora (posiadane):
  • Brudna robota
  • Czy te oczy mogą kłamać?
  • Reputacja
  • Wyjście awaryjne
Ruchy (Z innych playbooków)
  • Boski artysta
  • Działaj pod presją (PODKRĘCONE)
  • Uwiedź lub manipuluj (PODKRĘCONE)
  • Przeczytaj sytuację (PODKRĘCONE)
Sprzęt i Barter:
  • Zabytkowy rewolwer myśliwski (3-rany, bliski, głośny, przeładowanie, wartościowy)
  • Karabin z lunetą (3-rany, daleki, przeładowanie, głośny)
  • Pancerz "POLICE" (2-pancerz, wartościowy, hi-tech) + naramiennik (wartościowy)
  • 1-barter: walizka z tequilą i srebrnymi monetami)
  • 4-barter: mnóstwo dobrego mięsa z węży pustynnych.
  • (2+)-barter: różnorodna dobra amunicja w sporych ilościach (duża skrzynia)
  •  10 łodyg z trującymi słoneczkami
  •  Vintage skórzany strój z pustkowi (1-pancerz)
Ekipa (tylko NPCe):
Helveta, otyły handlarz, który stracił interes [prawa ręka Operatora/pomocnik zabójcy lub zbira]
Mały Palec, osierocony młodzieniec [zbir od wymuszania]
Żniwiarz, bezwzględny bandyta z rozbitego gangu [ktoś od zabijania na zlecenie] (broń: karabin snajperski z lunetą [3-rany, daleki, przeładowanie, głośny, automatyczny], pistolet)
Amber, narwana krótko ostrzyżona młodsza siostra Żniwiarza [pomocnik zabójcy] (Broń: karabin snajperski z lunetą [3-rany, daleki, przeładowanie, głośny, ppanc], pistolet)
Burdel na taborach: cztery piękne kobiety w uroczym taborze [fucha pieprzenia]
Anastazja: twarda i samowystarczalna szukająca syna; była Kapelana [od prac technicznych]

Rozwój [zaliczyłem siedem cykli expa, jak widać]
  • dostajesz +1spokój (max. spokój+3)
  • dostajesz ruch operatora
  • dostajesz ruch operatora
  • dodaj nową fuchę i możesz zmienić ekipę
  • dostajesz ruch z karty innej postaci
  • dostajesz +1 do dowolnej cechy (max. cecha+3)
  • wybierz 3 podstawowe ruchy i podkręć je
Krótsze podsumowanie powyższego:
Jak widać Neron w trakcie kampanii miał okazję nagromadzić sporo względnego bogactwa, odwiedził także jakąś opuszczoną zbrojownię wraz z chłopakami. Na początku jego Ekipa (jak i on sam) nie byli tak dobrze uzbrojeni, Neron dysponował raptem staroświeckim wdziankiem i staroświeckim rewolwerem myśliwskim. Piąta Fucha to konsekwencja Ruchu Specjalnego z pewnym NPCem Mirandą, przywódczynią jakiejś szajki która stacjonowała w jakimś bloku który stanowił punkt odniesienia dla kampanii. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.