piątek, 13 listopada 2020

[BitD] Misfortuners #5 - Wywoływanie ducha

W sobotę 7.11 udało nam się zagrać w pełnym składzie. Lekkie spóźnienia, a potem próba rozwiązania problemu z wyświetlaniem kart postaci na Roll20 (niewidoczne tracki xp, a także Stress czy HEAT) sprawiły, że rozpoczęliśmy sesję pół godziny później niż planowaliśmy. Sama sesja to raptem 3h, może 3h10 minut...


Trochę dziwnie się czuję, bo przynajmniej z mojej perspektywy sesja szła dobrze dopóki nie rozegraliśmy pewnego małego Score'a (który zdaniem jednego z graczy nie okazał się taki mały) i nie doszło do syndromu "sesji jednego gracza". Potem miaem wrażenie że Downtime przeciągnie się jeszcze bardziej(nie było tak źle, po prostu miałem takie wstępne wrażenie). Wybrnęliśmy z tego jakoś...

Problemy graficzne z kartami na Roll20 sprawiły, ze gracze musieli wyłuskać informacje z zakładki Attributes (dane wsadowe do karty) i samodzielnie śledzić swoje tracki. 

UCZESTNICY SESJI NR 5


G1: Whisper zwany Kristof "Glass" Sevoy (Akoros)
G2: Leech zwany Layla "Iskra" Acheros (Dagger Isles)
G3: Hound zwany Willem "Słodki" Sevoy (Akoros)
G4: Spider zwany Amid "Księgowy" al-Basir Hammad (Iruvia)

Komplet, czyli G1 i G2 to graczki, G3 i G4 to gracze

G3 wybrał nową zdolność: A Little On The Side (opcja Veteran - zapożyczenie zdolności z playbooka Slide), Na koniec każdej fazy Downtime, Słodki będzie otrzymywać +2 do Stash. W fikcji, gracz umieścił to że Willem Sevoy podjął się zatrudnienia w Echu Doskvol jako współpracownik redakcji.

Zaległy Downtime dla G1 i G4

  • Glass: Insight Training (2 XP) + Long-Term Project - Arcane Lance (Study, +2 progress, 5/6)
  • Księgowy: Prowess Training (2 XP) + Reduce Heat x2 (łącznie -2 HEAT)
Amir wykonał trzy akcje Downtime, bo tą trzecią zapewnił sobie dzięki zdolności Calculating (+1 downtime action to yourself or another crew member)

Free Play #4


Mój plan na Free Play był następujący:
  • Przedstawić Glass konsekwencje nieautoryzowanego dostępu jego "asystentki" Layli Acheros (Iskry) do blblioteki uniwersyteckiej. To konsekwencja działań Iskry z poprzedniego Free Play.
  • Wprowadzić scenę w której główny zwiadowca The Silver Nails, Tuhan, dociera do Słodkiego w trakcie gdy ten przebywa na Barce Przyjemności. Ma to związek z tym, że zegar szukania tożsamości "tego który szpiegował Silver Nails w Dunslough" (od 1. sesji) właśnie się zapełnił. Iskra ma tego samego vice purveyora, więc też będzie umieszczona w tej scenie.
  • Zdecydowałem że Entaglement (uwikłanie z poprzedniego Score'a) to będzie Interrogation (drugą opcją było Flipped) skierowany w Glass ze względu na to, że podczas Score No. 2 był on spisany przez policjantów w Silkshore. 
  • Zapytać się Amira, czy mimo załatwienia zachcianki Setarry (psikus na The Dimmer Sisters, czyli zajumanie im Duchomierza) dalej chce pójść do Konsulatu Iruviańskiego.
Rozpocząłem mniej więcej w tej kolejności, z tym że do Interrogation doszło w przerwie działań Amira (po rozmowie z sekretarz Elsterą Avrathi i przed jego drugą rozmową w parku Ankhayat). Rozdzielanie spotlightu, te sprawy.

Popchnąłem nieco czas do przodu, wyrzuciłem d6+2, wypadło "4". Upłynęły więc dodatkowe cztery dni, w ramach tego co dzieje się w Downtime+Entaglement (od 16th do 20th Kendar).

Pokłosie Poprzednich Sesji

Wykorzystaliśmy to, że Glass przybył do swojego uniwersytetu aby prowadzić eksperymenty na magicznej severoskiej lancy w laboratorium (jego Long-Term Project). Przybył więc humorzasty stary akoroski dziekan (losowałem na cechy) który właśnie załatwiał sprawę Layli Acheros i "głosem opieprzającym Kristova" zapytał się Glass czy w ogóle zna tę osobę. G1 zdecydowała że Glass będzie bronić koleżankę z gangu. W krótkim rozpatrywaniu sytuacji, ostatecznie dowiedzieliśmy się że Glass przede wszystkim nie chce mieć wpisanej nagany za tamtą sytuację. Podjął on metodę, że zamierza się wstrzelić w wahania nastroju i wątki rozmowy, aby polubownie dogadać się z dziekanem. Czyli Action Roll, czyli Study!

Study [Risky/Standard] -> 2D -> [5, 1] -> You do it, but there's consequences

Kristov "Glass" Sevoy uniknął nagany (oraz rozpoczęcia zegara, czy Kristov wyleci z uczelni), ale jako adiunkt zobligowany był uczestniczyć w leczniczych eksperymentach w terapiach wstrząsami elektrycznymi, jako laborant. Między innymi też wcielić się raz czy dwa w rolę królika doświadczalnego. Czyli 2-harm za elektrowskrząsy.

G1 postanowiła odeprzeć tę konsekwencję (to jest harm), czyli rzuciła Glassem na Resolve [Resistance Roll] aby wymigać się z siadania na krzesełko. Rzut to [6, 5], czyli fartem Glass nie poniósł za to żadnego Stresu!

Przejdźmy do Słodkiego i jego problemów, w asyscie Iskry.

Zapytałem się dwójki graczy co robią na Barce Przyjemności, to jest w jaki sposób realizują swój Vice. Wykorzystałem jeden z elementów (potańcowki) tak, że oficer Srebrnych Gwoździ, Tuhan, po cywilnemu dotarł na Barkę Przyjemności, najpierw potańczył z Iskrą dla pozorów, aby później potańczyć ze Słodkim. TAK. W pewnym momencie rzucił Willema w tańcu na jedną z loż z poduszkami i tam zaczęły się mniej romantyczne wypytywania.  Otóż Tuhan chciał dowiedzieć się dlaczego Willem Sevoy szpieguje najemników Silver Nails i dla kogo?

Słodki przyznał, ze szpiegował, ale zaczął wykręcać się swoim dziennikarstwem i pracą na rzecz Ink Rakes. Innymi słowy, chciał się wyłgać i nie wyjawiać faktycznej agendy (gang Misfortuners). To był Action Roll, gracz wybrał akcję Sway:

Sway [Risky/Limited] + Help [Iskra] -> 2D -> [5, 3] -> You do it, but there's consequences
Efekt był Limited, ponieważ Tuhan nie raz słyszał "argument na dziennikarza" i nie da się ot tak spławić. Kostka pomocy od Iskry, bo ta zaczęła układać się na ramieniu Tuhana.

Tuhan wstępnie przyjął bajerę Willema, lecz był przekonany że skoro Willem to zaledwie jakaś łachudra, to sam będzie musiał porozmawiać w siedzibie Ink Rakes. Albowiem efekt to był jednak "Limited", to Tuhan zaledwie oddalił się może na półkroku od Słodkiego, wcale nie zamierzając tak szybko zakończyć spotkania.

Tutaj włączyła się graczka G2, mianowicie Iskra zaproponowała randkę Tuhanowi, aby wyswobodzić Słodkiego z presji społecznej. Kontynuowaliśmy fikcję, czyli Tuhan się zgodził, lecz jako prowadzący powiedziałem zaraz potem że Tuhan jest zainteresowany niejednorazową relacją. Szło to z inwencją graczki, aby zacząć rozpracowywać Tuhana jako jej "przyjaciel z bonusem". Bez rzutów, dwa rezultat:
  • Iskra może rozpocząć Long-Term Project odnośnie Tuhana (finalny efekt: jej kontakt, przyjaciel-kochanek), 8-częśćiowy.
  • Tuhan też rozpoczyna swój zegr 8-częściowy aby dowiedzieć się kim naprawdę jest Layla Acheros i dla kogo pracuje.
Zegar Tuhana będzie się zapełniał, kiedy Iskra wykona przynajmniej jedną akcję w Downtime nad tym "Projektem", ewentualnie kiedy w fikcji minie co najmniej 10 dni.

Tymczasem Księgowy i jego iruviańskie sprawy.

Amir przybył do Konsulatu Iruviańskiego na audiencję u pierwszej sekretarz Elstery Avrathi, aby wysłuchać jej problemów związanych z moderstwem drugiego sekretarza Omara Lamira oraa to, że Konsulat posiada już pewne poszlaki (dość grube akta sprawy) odnośnie rzekomego powiązania moderstwa z The Dimmer Sisters. Amir wszedł w to, to jest, zadeklarował że gotów jest podjąć zlecenie znalezienia posiadłości The Dimmer Sisters oraz ustalenia ich tozśamości. Platne aż 8 COIN!

Natomiast też Księgowy skorzystał z zaproszenia Elstery aby przejechać się wraz z nią do Parku Ankhayat, gdzie oboje spotkają się z Madame Tesslyn - na pokazie koni iruviańskich - aby dowiedzieć się o kolejnym problemie przyjaciółek z The Circle of Flame [tak, obie należą do tej śmietanki]. Nie w kolejności spotlightu, lecz już teraz napiszę że Madame Tesslyn obecnie ma problem z głównym dostawcą używek do jej domu publicznego, albowiem podwoił on swoje stawki. Mme podejrzewa aktywność The Hive, gildię kupiecką która zaczyna aż na to wpływać na dilerów, przemytników i przedsiębiorców w Silkshore.

Księgowy przyjął i drugie zlecenie, na porwanie tego dilera Steva (8 Coin) z dostawą do piwnic przybytku Czerwonej Lampy.

W końcu to Interrogation (Kristov).

Kiedy Kristov wracał do domu [20th Kendar], czwórka Bluecoats wyłoniła się zza zaułku i zaprosiła Glassa na przesłuchanie w obskurnym posterunku w Six Towers. Rosła komisarz Amelia chciała wyciągnąć coś więcej od łajdaka który już był spisany w Silkshore w tym samym czasie, kiedy doszło do morderstwa w bohemie Fogcrest.

Jest to Entaglement który działa tak: albo atakowana postać gracza wpłaca 3 COIN (łapówka), albo otrzymuje wpierdziel pałkami i butami (2 harm) oraz wyśpiewuje rzeczy (+3 HEAT). Można odpierać każdą z obu konsekwencji. Tak też Glass zrobił, bo hajsu nie miał.
  • Glass obrywa tylko 1-harm, Resistance Roll [Prowess] -> [6, 5] -> znów 0 stresu!
  • Glass nie wyjawia przestępstw swojego gangu, Resistance Roll [Resolve] -> [1, 5] -> tylko 1 stress.
Tak dobre rzuty G1 ubraliśmy w narrację: Glass "narzekał" że "tak słabo to nawet jego babcia nie bije", plus parę starych pałek pękło w trakcie przesłuchań, więc w pewnym momencie komisarz Amelia zarządziła, aby dać spokój Kristovowi, bo trzeba oszczędzać cholewy i tonfy na szwędających się Szarych Płaszczy.

Spotkanie drużynowe w kryjówce

Minęło już 80 minut sesji, postacie graczy w końcu zebrały się razem w kryjówce. Księgowy był pierwszy i prędko wystartował z pretensjami o to dlaczego Misfortuners stracili "uczciwie" zarobione oszczędności. Kristov zainteresował się Duchomierzem, ale bardziej tym że to urządzenie wskazuje na więcej niż jedną na pięć zapalonych diod, gdy zbliżone do Iskry. Kristov dowiedział się że jakiś duch z Lost District uczepił się Iskry podczas ostatniego skoku dwójki łajdaków, Iskry i Słodkiego.

Glass zrobił dramę o tego ducha, graczka G1 zadeklarowana była brnąć w to, aby ściągnąć ducha z Iskry. Księgowy (słowami gracza G4) preferował zająć się tym duchem później, bo ważniejsze są kontrakty które zapewnił. Tutaj wtrąciłem się jako prowadzący, poinformowałem że ściąganie ducha z Iskry celem późniejszego przechwycenia go to już Score [typu Occult]. 

Wstępnie Glass postanowił dostroić się do pola elektroplazmatycznego otaczającego rzeczywistość, aby wyśledzić ducha, jego siłę, aktywność. Ergo, zebrać informacje o nim:

Attune [Gather Information] -> 2D -> [2, 3] -> Limited Information.

Glass dowiedział się tylko tyle, że ten duch był za życia człowiekiem, akoroskim mężczyzną, a obecnie jest nasiąknięty osnową martwych ziem zza bariery. Tyle. Jeśli Kristov chce dowiedzieć się więcej, musi zaprosić ducha do siebie!

Gracze ostatecznie podjęli decyzję o rozpoczęciu tego Scora, w domyślnie takiego "mini". 

Score #4


Kristov i jego kumple (oraz kumpelka) przygotowywali się przez kilka godzin, aby we własnej kryjówce urządzić krąg i przygotować się na przechwycenie ducha który uwiązał się do Iskry. Moment Score'a to późne godziny senne dnia następnego 21th Kendar (gdyby istniało słońce, powiedziałbym że to "późna noc").

Wszyscy wybrali "Normal" Load oprócz Glass, który zdecydował się na "Heavy".

Method: Occult (zmagania z zdziczałym starym duchem z Lost District)
Objective: Przeciąć nić Ducha z Layli (nim ten ją opęta) i następne przejąć samego Ducha.
Engagement Roll: 3D -> [4, 1, 5] - "Mixed Result" (pozycja ryzykowna)
+1D for sheer luck
+1D for the approach where the target is the weakest [krąg przywoływania] -> oznacza to że Iskra musi być w tym kręgu!
+1D for Six Towers/cliche factor

Gracze zaznaczyli, że akcja ma być tak cicha jak tylko się da, że nie zamierzali zapraszać do niej żadnego ze swoich kontaktów czy przyjaciół! Teoretycznie mogli choćby powołać się na Nyryx [i dostać dodatkową kostkę] znajomego Kristova, dzikiego duszka który lubi wchodzić w ludzi. 

Ustawiłem więc tak start Score'a: Iskra stoi w kręgu przywoływania, w pewnym momencie zjawia się bardzo jasny duch (brodaty akoroski starożytny arystokrata) który lewituje nad jej plecami i rozpościera swoje ręce tak jakby chciał ją opleść. Iskra czuje sobie jakiś "mistyczny płaszcz". 

Albowiem to zdecydowanie byt nadnaturalny, powiedziałem że jesli ktoś nie chce się bać przez tę chwilę albo kilka, to wszyscy (oprócz Whispera, czyli Glass) mogą odeprzeć tę konsekwencję [Resolve, Resistance Roll]. G2, G3 i G4 zgodnie rzucili, czyli odpowiednio: Iskra [2 Stress], Słodki [1 Stress], Amir [0 Stress]. Wszyscy zatem mogli na bieżąco podjąć temat Ducha ze Straconej Dzielnicy!

Iskra zdecydowała się słuchać poleceń Glassa, więc dalej to Kristov efektywnie prowadził dalsze dzialania. W pierwszej kolejności Glass podjął próbę sprowokowania ducha, aby zszedł z Iskry i podążył ku niemu. Action Roll na Hunt (graczka tak wybrała!). G1 przyjęła Devil's Bargain -> pod wpływem prezencji ducha, cała strażnica w której są zaczyna drzeć jak przy nieznacznym trzęsieniu ziemi! 

Hunt (Risky/Great) + Help [Księgowy] + Devil's Bargain -> 2D -> [5, 6] -> You do it.
Efekt "Great", bo duch zainteresowany jest zarzuceniem swojego mistycznego sznurka na Kristova, więc wtedy będzie lewitować nad Kristovem.
Pomagał Księgowy ze swojej zdolności, aby bez płacenia Stresem retrospektywnie pomagać [dawać kostkę]

Starożytny zdziczały duch zmienił swój cel zainteresowań, zostało pytanie co Kristov zrobi z duchem który zawrzeszczał aby "wypuścić go z kręgu, bo inaczej zamieni tego łajdaka w elektroplazmę!". To były głównie groźby, ale też zaznaczyłem że kiedyś w końcu duszek zniecierpliwi się i zapewne wejdzie w Kristova!

Tutaj dalej Kristov robił swoje, ale włączył się Słodki. Konkretnie gracz G3 także chciał się zaangażować w Score, więc ostatecznie G1 i G3 zgodzili się na wspólną akcję (Lead Action, przewodzi Kristov). Tą akcją jest to, że obaj biorą po butelce spiritystycznej i któreś z nich nabije Ducha w butelkę. Kristov zajmuje się rozmową z duchem, zaś Willem chce podkraść się do kręgu. Duch oczywiście nie będzie stał bezczynnie, na włosku jest to że kogoś opęta (albo zrobi coś gorszego!).

Lead an action - Finesse (Desperate/Standard):
  • Kristov [druga pomoc od Amira za jego "Foresight" + Push Yourself za 2 Stress] -> 2D -> [3, 2] -> porażka.
  • Willem [Push Yourself za 2 Stress] -> 3D -> [4, 5, 4] -> You do it, but there's consequences
Glass zapłacił 1 Stress za własny nieudany rzut. Ale, ale, dwójce Sevoy'ów udało się: Słodki nabił Ducha w butelkę. Towarzyszyła temu jednak świetlista manifestacja: przez moment oślepiająco białe światło rozświetliło wszystkie wnętrza kryjówki-strażnicy, zaś ze szpar i okien mignęły przebłyski widoczne na całą dzielnicę Six Towers.  Jakiś patrol Szarych Płaszczy dostrzegł to i zaczął to sprawdzać. Ergo, wprowadziłęm zegar 6-częściowy "Grey Cloaks dotrze do strażnicy" i ustawiłem na 3/6!

Iskra podjęła temat, biorąc fajerwerki, aby oddalić się w odpowiednio niedalekie miejsce i pokazem zainsynuować czyjeś imprezowanie. Innymi słowy, aby Szare Płaszcze poszły tam szukać incydentu. 

W trakcie dyskusji nad rozwiązaniem problemu, G3 zaproponował ze z postacią gracza G4 (Amirem) pójdzie udawać pijaków na śniegu, lecz G1 zawetowała to. Piszę to teraz, bo to później stanowił jeden z głównych argumentów w dyskusji po sesyjnej.

Ostatecznie Iskra wraz z Księgowym podjęli się wspólnej akcji z fajerwerkami. Czyli drugie "Lead an Action" w tym skoku, liderem jest Amir.  Iskra przyjęła Devil's Bargain za kostkę, czyli to że zajumała te fajerwerki ze składu Fundacji Szlochającej Pani (+2 do HEAT).

Lead an action - Prowl [Risky/Standard]
  • Iskra [z Devil's Bargain] -> 3D ->  [1, 4, 6] -> You do it.
  • Księgowy [+Push Yourself za 2 Stress] -> 3D -> [3, 6, 3] -> You do it.
Dwójce łajdaków powiodła się akcja z fajerwerkami bez problemów ani komplikacji. Szare Płaszcze później po prostu zaraportowały o kolejnych głupich zabawach tutejszych rozpieszczonych dzieciaków, w tym "o paniczu Lorda Scurlocka".  Tutaj zakończyliśmy Score.

Payoff


Payoff: 
  1. 0 -> 1 REP (absolutnie nikt nie miał pojęcia co robi Misfortuners, ale specjalna zdolność gangu No Traces daje im wtedy połowe Tieru celu, zaokrąglając w górę).
  2. 0 COIN (to było emergentne drużynowe ratowanie duszy Iskry!)
HEAT: 0 [głównie za "low exposure", to mogło być głośniejsze, ale ostatnia akcja temu zapobiegła]
Entaglement: rezultat "2", Flipped albo Interrogation.

Relacje z frakcjami: (brak zmian)

Downtime #4


Czwórka graczy kolejno podjęła swoje akcje, w fikcji głównie przez następny dzień (ewentualnie dwa).

  • G1 [Glass]: Indulge Vice x2 [łącznie tylko -3 Stress]
  • G2 [Iskra]: Long-Term Asset "Nawiązać FWB z Tuhanem" [rzut na Sway [6], +3 Progress] + Reduce Heat x2 [łącznie -3 HEAT] + Indulge Vice [-1 Stress]
  • G3 [Słodki]: Indulge Vice [-6 Stress] + Prowess Training [+2 xp]
  • G4 [Amir]: Reduce Heat x3 [łącznie -4 HEAT]
Komentarz: Iskra wydała swój Stash (2 Stash -> 1 COIN) oraz otrzymała kolejny 1 COIN od Słodkiego z jego Stash. Iskra skorzystala z Devil's Bargain do pierwszej akcji, aby rzucić jedną kostką (zamiast dwóch i wybierać gorszą) na Sway. Do pierwszego z dwóch rzutów na zbijanie przypału Iskra przyjęła 2 Stress, aby także rzucać aż jedną "pełną" kostką.

Tym Devil's Bargain jest to, że Iskra autentycznie zakochała się w Tuhanie, z jej strony nie jest to jednoznaczna relacja typu FWB...

W międzyczasie także rzuciłem na projekt długoterminowy Tuhana (dowiedzieć się kim tak naprawdę jest Layla Acheros), obecnie zegar stoi na 2/8.

Obecnie Misfortuners mają pełen track REP (12 na 12), potrzebują 8 COIN aby podnieść Tier organizacji (z 0 i pozycją "Strong" na 1 i "Weak). 

Trivia: po kolejnym Downtime ze słabymi rzutami na Indulge Vice, G1 decyduje się na to, aby zmienić vice purveyora Kristovowi. Rozegramy to we Free Play'u na następnej sesji. 

Free Play #5


Zanim rozeszliśmy się [zrobiliśmy przerwę, bo przed nami było rozdanie ekspa, a potem posesyjny feedback], wprowadziłem "Uwikłanie" wynikłe z tego Score'a.

Dla odmiany, zdecydowałem się na Flipped (zamiast Interrogation), ponadto uznałem że wyceluję w kogoś innego niż Kristova. Księgowemu przedstawiłem, jak to o poranku 22th Kendar otrzymuje ręcznie napisany list od swojego kontaktu staruszki Salii w którym to ona zawiadamia go że odtąd pracuje dla Riven, chemika.

[BACK STORY] Riven to rywal Amira, bo Amir kiedyś przepierdzielił jego towar, a potem zwalił Bluecoatów na niego. Odtąd Riven go nienawidzi!

Księgowy wyjrzał za okno i dostrzegł, jak to Salia wchodzi do obskurnej karocy z kozami, zaś Riven spogląda na niego z wnętrza. Amir pozdrowił go międzykulturowym gestem pozdrowienia.

"Flipped" polega na tym, że na wskutek działań gangu, jeden z kontaktów bądź przyjaciół (gangu lub jego członków) porzuca współpracę i przechodzi do innej frakcji, za namową rywala jednego z postaci graczy. 

Rozdanie Ekspa


Kristov "Glass" Sevoy: 4 xp (2+2+0)
Layla "Iskra" Acheros: 3 xp (1+2+0)
Willem "Słodki" Sevoy: 2 xp (0+2+0)
Amir "Księgowy" al-Basir Hammad: 3 xp (1+2+0):

Gang Misfortuners: 3 xp (0+1+1+1)

Każda z postaci otrzymała aż 2 xp za drugie kryterium, czyli zbiorcze "za przekonania, dążenia, dziedzictwo i pochodzenie". Zobaczyliśmy Kristova w jego środowisku jako adjunkta, jako zbierającego pokłosie szumu wokół szajki, jako kogoś kto najpierw chce posprzątać po tym co w poprzednim Score narobiła dwójka łajdaków.  Iskra zaprezentowała się nam z zupełnie nowej strony, jako ponętna rozpracowczyni jednego z głównych oficerów The Silver Nails (przy okazji ratując Słodkiego), to też z powodu ducha śledzącego ją (zegar na 3/4) spędziliśmy następną godzinę zaistniałęgo Score'a. Słodki już zdążył czynem pochwalić się swoim nowym pracodawcą (redakcja kontrolowana przez Ink Rakes), gotów był też potem wyjąć swoje ostatnie oszczędności aby pomóc się odstresować Iskrze po tej akcji z duchem. A Amir"? Cala scenka z przedstawicielem Królestwa Iruvii, załatwienie obu intratnych zleceń i upieranie się że najpierw trzeba zarobić, a potem bawić się w łapaczy duchów...

Gangowi brakuje tylko 2 xp aby znów awansować (zdolność specjalna bądź dwa ulepszenia).

Wniosek/Feedback/Podsumowanie

Jakbym miał to ująć najmniejszą ilością słów, opisałbym tę sesję słowami "ambiwalentna sesja". Było kilka momentów które bardzo podobały się graczom, jest kilka spraw które trzeba poprawić, nad którymi trzeba się pochylić. Ogółem dużo wniosków wskazujących na pozytywne i negatywne rzeczy.

Zbiór minusów od graczy:
  • G4 czuł że ma mało przestrzeni dla Amira, zwłaszcza w jego dwóch scenkach we Free Playu. Dałem mu za mało możliwości aby coś negocjować albo wejść jakoś inaczej w interakcję z każdą z obu pań (Elstera Avrathi, Madame Tesslyn). 
  • Co najmniej dwójka graczy przyznała, że "to była sesja Kristova", że doszło do "przejęcia sesji" (albo przynajmniej Score'a).
  • Koncept emergentnego (mini)score wypaliłby, gdybyśmy grali tak z co najmniej godzinę dłużej, rozegrali jakiś drugi miniscore. Tutaj nie wypalił, ale z konkretnego powodu: zarządziłem Score z czegoś co jednak powinno być po prostu jakimś mocnym pojedynczym Action Roll, w ramach którego wiele rzeczy mogłoby pójść bardzo nie tak...
  • Skutkiem ubocznym plusa (dzielenie spotlightu) jest to, że zwłaszcza G2 przeszkadzało to jak ucinałem fikcję. 
  • Słodki miał naprawdę mało okazji aby się wykazać. Argument "mógłby się naparzać jako Hound z Tuhanem" nie wystarczy. Dorzućmy jeszcze syutuację, kiedy G1 z G3 i G4 spierali się razem o to co zrobić z duchem w środku Score'a...
  • W końcu jedna z graczek zauważyła że nie ma muzyczki na sesji i zaznaczyła, że to dla niej minus.
  • Ogółem ten Score był słaby pod kątem związku z samą istotą gangu Misfortunes, praktycznie był tylko "czymś współnym, od postaci dla postaci".
Zbiór plusów od graczy:
  • Interakcje pomiędzy graczami, nadają one kolorytu, tonowi oraz rzutują na fajną i ciekawą dynamikę grupy. Zwłaszcza wkurw Amira na brak hajsu w kryjówce.
  • G1 spodobały się sceny w uniwersytecie oraz przesłuchanie z Bluecoat (bardziej to pierwsze, ale oba graczka zaznacza na plus).
  • G2 doceniła sprawne rozdzielanie spotlightu podczas Free Play
  • Gracze starali sobie mniej przerywać (cały przebieg sesji), widać postęp w porównaniu do naszych pierwszych sesji. 
  • G2 zauważyła że kiedy zakradło się zamieszanie, potrafiłem zmoderować to podsumowaniem co się dzieje-  mówieniem i ustawianiem sytuacji, |co jest obecnie".
  • Pomysł na fajerwerki pod koniec Score'a.
  • G4 skutecznie ogranicza zarządzanie postaciami graczy za graczami (bywał z tym wcześniej problem zwłaszcza podczas Score nr. 2).
  • Elastyczne zareagowanie podczas sceny na Barce Przyjemności, z daniem miejsca dla Iskry kiedy Słodki rozważał dalsze opcje.
  • Ogółem gracze zauważyli, że jakość mojego prowadzenia już poprawiła się.
Jak wspomniałem wcześniej, muszę być bardziej ostrożnym z emergentnym "Zoom In" w BitD, czyli sprawdzać na ile coś faktycznie powinno być Score (działaniem gangu na rzecz gangu), a czy po prostu dalej jest srogą akcją we Free Play. Nie powinienem był się przejmować tym, że gdyby inaczej rozegrać sprawę tego ducha to postacie graczy nie miałyby jak zregenerować się...

Sam Free Play wypadł moim zdaniem dobrze (z poprawką na Amira i problemy gracza z odnalezieniem się z interfejsem prowadzącego, czyli mnie), na pewno był lepszy od Score'a.

W przypadku sprawy interakcji Księgowego z dwoma NPC-tkami, G4 zaczyna mnie czytać jako prowadzącego. Gracz wprost ujął, że staje się dla niego czytelne, kiedy w scence zostawiam mu przestrzeń na Action Roll. Kiedy widać że dla mnie Postać Niezależna "jest głównie przeszkodą", a kiedy wydaje się że nie ma tu przestrzeni na rozwinięcie wątku. To trochę źle z mojej strony. Jako prowadzący BitD nie powinienem zawieszać w ten sposób fikcji. Poza tym powinienem był chociaż zasugerować G4 co mógłby zrobić podczas rozmowy z paniami w Ankhayat Park. 

Co do muzyczki na sesji, to porozmawialiśmy o tym przez kilka minut, zdecydowaliśmy że chętnie oddam ten aspekt wydarzenia w ręce chętnych graczy. Osobiście uważam, że muzyczka nie jest mi ani potrzebna, ani też wolałbym nie bawić się w DJowanie sesji kiedy wciąż pracuję nad swoim prowadzeniem BitD. Skoro jednak nie tylko jeden gracz podjął wątek muzyczny, to poszedłem tutaj na kompromis...


Buy Me a Coffee at ko-fi.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz