Wiele wskazywało na to że w sobotę 14.11 znów zagralibyśmy w niepełnym składzie. Ale jeden z graczy wykonał swój własny Score na ucieczkę ze szpitala, aby między innymi móc uczestniczyć w tej sesji! Co prawda wystartowaliśmy z sesją później niż zazwyczaj, ale i tak całość domknęliśmy w niespełna cztery godziny...
To była sesja w wyniku której zobaczyliśmy wzrost gangu Misfortuners (Tier I, hold Weak), pierwsze zwrócenie uwagi na możliwe Claimy do zdobycia. O ile jeszcze to szóste spotkanie to wciąż ciułanie zleceń aby wiązać koniec z końcem zarobić, widzę w tym perspektywę że za k4 sesje Misfortuners zaczną sięgać wyżej.
Zobaczyliśmy też co się dzieje kiedy Score rozpoczyna się źle (dla gangu) i dochodzi do strzelaniny! Dwójka postaci była na granicy otrzymania Traumy. To dobrze, prawda?
UCZESTNICY SESJI NR 6
G1: Whisper zwany Kristof "Glass" Sevoy (Akoros)
G2: Leech zwany Layla "Iskra" Acheros (Dagger Isles)
G3: Hound zwany Willem "Słodki" Sevoy (Akoros)
G4: Spider zwany Amid "Księgowy" al-Basir Hammad (Iruvia)
Komplet, czyli G1 i G2 to graczki, G3 i G4 to gracze
G1 wybrała nową zdolność: Ghost Mind. Odtąd Glass zawsze jest świadom prezencji zjawisk oraz istot nadnaturalnych w okolicy, ma też +1D do zbierania informacji o bytach nadnaturalnych.
G2 też coś wybrała dla siebie: Physicker. Tak, Iskra teraz jest w stanie łatać i leczyć swoich towarzyszy, zaś wszyscy członkowie gangu otrzymują kostkę do Recovery.
Free Play #5
Technicznie ujmując to kontynuacja z poprzedniej sesji, ale skoro wtedy tylko zrealizowałem uwikłanie "Flipped" (Księgowy stracił swój kontakt i przyjaciółkę zarazem, Salię), to w sumie ledwo się to liczy....
Eksplozja w Coalridge
Zanim przeszliśmy do sedna (zebranie członków gangu w strażnicy w Six Towers, a potem zbieranie informacji pod Score), zaliczyliśmy krótki epizod w Coalrigde. Otóż przed sesją wylosowałem znów wydarzenie "Demolition" (i dzielnicę Coalrigde) to nawiązałem do już wcześniej napomkniętego konfliktu między robotnikami a kapitalistą Master Slane w tej dzielnicy.
W gazetach pojawiło się to, że doszło do sabotażu przemysłowego, mianowicie uszkodzenia prototypu pieca łukowego w hutach Coalrigde.
G3 i G4 zainteresowali się swoimi postaciami. Słodki przyjął pozę dziennikarza szwędającego się wokół miejsca zdarzenia (strzeżonego przez Bluecoats), zaś Księgowy głównie czekał w palarni Travena (jego vice purveyor) i podejmował rozmowy z nielicznymi w miarę zamożnymi bywalcami palarni.
Willem obserwował miejsca uszkodzeń z lunety (na odległość), więc jego próba odkrycia co naprawdę się stało mogła przyciągnąć kłopoty. Stąd rzucał na Action Roll. Wybrał Hunt, ja wybrałem Risky/Standard [obecność policji].
Hunt (Risky/Standard) -> 3D -> [1, 3, 5] -> You do it, but there's consequences
Dowiedzieliśmy się, że ktoś za pomocą jakichś małych ładunków próbował zasymulować usterkę za usterką, wywołując sześć minieksplozji. Tak, aby wyglądało to na kaskadę awarii prowadzącej do poważnego uszkodzenia pieca łukowego. Co więcej, wiele wskazuje na to, że użyto do tego sprzętu wojskowego takiego jak dynamit (niedostępne dla przeciętnego mieszkańca).
W ramach konsekwencji, dwójka policjantów w średnim wieku podeszła do Willema aby go spisać i przede wszystkim wypytać się dlaczego interesuje się niczym szpieg przemysłowy. Słodki wymigiwał się swoją odznaką prasową. Gracz jednak nie zamierzał opierać się, kiedy policjanci w odpowiedzi zaprosili go na grzeczne powtórzenie w komisariacie tego, co sam odkrył w ramach własnego śledztwa. A to oznaczało, że Master Slane także się o tym dowie, z opłacanych przez siebie mundurowych!
Chronologicznie, Księgowy swoje działanie wykonał po tym jak Słodki do niego wrócił. Próbuje się dowiedzieć, co takiego piszczy w Coalridge. Gather Information Roll:
Consort -> 2D -> [3, 3] -> Limited Information
Amir zorientował się tyle, że istnieje istotny ruch oporu przeciwko kapitalistom w Coalridge, mianowicie związek zawodowy pod przewodnictwem robotniczki Belle Brogan. Co istotne, podobno widziano więcej łódek niż zazwyczaj, które podczas sennej zmiany mogły między innymi przemycać broń dla robotników!
Działanie drużynowe
W końcu, w drugiej połowie dnia 22th Kendar, gang się zebrał w swojej kryjówce. Gracze po odgrywali kilka banterów in-game, później uzgodnili co zrobić. Amir zaproponował zabranie się za przemytnika Steva, którym od niedawna opiekuje się The Hive. Było na niego zlecenie, aby uprowadzić jegomościa dla Madame Tesslyn, aby ta później "porozmawiała z nim" na temat jego podwójnych cen za używki i kadzidła. Zlecenie płatne 8 COIN. Dokładnie tyle, ile Misfortuners potrzebują do awansu w Tier, bo już mają pełny pasek REP [renoma].
O Stevie było tyle wiadomo, że to akoroski przemytnik detaliczny "o rysach skovlańskich".
O Stevie było tyle wiadomo, że to akoroski przemytnik detaliczny "o rysach skovlańskich".
Przypomniałem graczom, że jeśli przygotowują się do operacji typu "Accident" na swoim Hunting Grounds (Silkshore), to mają dodatkową kostkę do zbierania informacji oraz jedną akcję Downtime dedykowaną tej operacji. Gracze rozważyli to, ale i tak zdecydowali się na porwanie, więc "ten bonus nie tym razem".
Gracze podzielili się na trzy różne zadania w zdobywaniu informacji na temat dilera Steva lub wokół niego:
- Kuzynowie Sevoy (Glass i Słodki) razem przez wiele godzin śledzili życie codzienne Steva oraz kto jemu towarzyszy. Dałem kostkę do rzutu po tym, jak gracze zaakceptowali ofertę że ich łajdacy będą dłużej śledzić gościa (rzuciłem d6 -> 6 dni!).
- Iskra wypytywała się o Steva wśród potencjalnej jego klienteli na Barce Przyjemności [jej vice purveyor]. Swoją drogą, G2 nie przyjęła Devil's Bargain aby otrzymać kostkę: byłby to zegar 8-częściowy kiedy organizacja Barki "Srebrny Łabędź" wkurzyłaby się na Laylę Acheros która naruszałaby mir pozytywności!
- Amir - w drugiej połowie czasu, czyli od 26th Kendar - zaczął wypytywać się wśród przedsiębiorców oraz kupców gildii The Hive czy słyszeli o przemytniku Stev. Z naciskiem na dragi i substancje aromatyczne.
To po kolei, poukładałem rezultaty.
- Słodki dostał pomoc od Glassa, plus +1D za aż 6 dni poszukiwań, więc rzucił 5 kości na Hunt w ramach Gather Information. Rzuty [1, 5, 5, 3, 2] wskazały na standardową porcję informacji:
- Dwójka Sevoyów zna z grubsza rytm dobowy oraz półtygodniowy Steva, wie gdzie chadza i z kim. Często jest albo pod opieką jakiegoś przedstawiciela The Hive, albo ma skromną obstawę ludzi o karnacji ze Sztyletowych Wysp. Do jednych podrzędnych burdeli chadza jako klient, do innych jako diler. Widać, że The Hive robi wszystko aby Stev nie wywinął się z ich roju!
- Iskra robiła coś, co było efektywnie sprawdzaniem co takiego Stev robił na "Srebrnym Łabędziu". Rzuty na Sway 0D w ramach Gather Information [2, 5], czyli zaledwie Limited.
- Iskra dowiedziała się tyle, że Steva wpisano na czarną listę po kradzieży kilku delikatnych używek na "handel własny".
- Księgowy tak naprawdę ryzykował nawet trochę, bo istnieje ryzyko że któryś z kupców w Nightmarket nabierze podejrzeń, że Iruviańczyk coś chce zrobić przemytnikowi na listach "Pszczółek". To był więc Action Roll!
- Amir przyjął Devil's Bargain, czyli rywale The Vultures (Fog Hounds) zainteresują się tym, że ktoś szykuje akcję przeciwko współpracownikowi "Sępów"!
- Chyba też zastosował Push Yourself [2 Stress], na poprawę efektu!
- Consort (Risky/Great) na 3D -> rzuty [5, 3, 2] -> You do it, but there's consequences
- Z poprawką na efekt "Great", Amir zna cały łańcuch dostaw dla Steva: dostawca specjalnych narkotyków i kadzidełek z Nightmarket (który niedawno dołączył do gildii The Hive) daje towar The Vultures do przemycenia do Silkshore, gdzie między innymi Stev później odbiera go. Amir nawet zna miejsce gdzie Vultures odbierają towar z Nightmarket!
- Konsekwencją tego rzutu było jednak to, że do przywódczyni The Hive - Djery Maha - dojdą słuchy o Iruviańczyku Amirze al-Basirze Hammad [kiedyś gang rozmawiał z Djerą!] który zdaje się za bardzo interesować w sposób działania kontrabandy The Hive!
W oparciu o te otrzymane informacje, w dniu 28th Kendar gracze zdecydowali się na propozycję G4, aby udawać osoby chętne sprzedać towar Stevowi. Miejsce to kanały Silkshore. Raptownie przeszliśmy do Score'a.
Score #5
Iskra oraz Księgowy wzięli wyekwipowanie "Light", zaś Glass i Słodki "Normal". Przyjęliśmy, że pierwsza dwójka spotyka się z Stevem, zaś pozostała obstawia operację.
Method: Deception (pozorowane spotkanie handlowe)
Objective: Uprowadzić przemytnika Steva.
Engagement Roll: 0D -> [6, 3] - "Bad Result" (pozycja desperacka)
+1D for sheer luck
+1D for "where target is the weakest/most vulnerable"
-1D for "particular defenses" (niemal zawsze ktoś z The Hive ma na oku Steva)
-1D for Iskra's enemy (Veldren, psychonaut)
Wiele rzeczy poszło nie tak. Stev przybył z obstawą dwóch nieźle uzbrojonych ochroniarzy o miedzianej karnacji. Co więcej, okazało się że Stev to tylko pośrednik, albowiem faktycznym klientem [ten który płaci i odbiera towar od Misfortuners] jest nie kto, a psychonauta-obłąkaniec Veldren. Nie lubi się z Iskrą! Pojawił się ten niezręczny moment, kiedy Veldren rozpoznał Iskrę i zaczął jąkać się że "kiedyś widział ich w przybytku Madame Tesslyn"!.
G1 wprowadziła tutaj Flashback (za 2 Stress): otóż wcześniej Kristov dogadał się ze swoim przyjacielem-duchem Nyryx, aby podczas tego Score'a "trochę się zabawił" i nawiedził wskazany cel. Nyryx z ochotą uczynił to i wszedł w chuderlawego psychonautę, zaś ten dostał drgawek, ślinotoku. Wszyscy w zdumieniu, wszyscy?
Księgowy postanowił odeprzeć tę konsekwencję, więc rzucał na Insight (Resistance Roll) i musial wydać 2 Stress aby wykorzystać tę sytuację. Ujął za pałkę i postanowił jednym zamachem ogluszyć jednego z dwóch ochroniarzy. Przyjął mój Devil's Bargain [atakuje kuzyna Iskry, Rodrigo!) dla dodatkowej kostki. Action Roll!
Prowl (Desperate/Great) -> 3D -> rzuty [3, 4, 4] -> You do it, but there's consequences
Pierwszy z ochroniarzy The Hive padł, ale to nie tak że ten drugi nic nie robił: w porę wycelował swoją dubeltówkę w stronę Amira i wystrzelił! G4 podjął się odpierania i tej konsekwencji, aby zmniejszyć obrażenia z 3-harm na 2-harm. Prowess Roll -> znów tylko 2 Stress [i 2-harm]. Wszyscy w okolicy usłyszeli strzał niosący się echem z uliczki-brzegu kanału!
Kilka sekund po tym, Iskra zareagowała na to i sięgnęła po strzykawkę z czarnym lotosem, aby obezwładnić drugiego z ochroniarzy. Istniał jeden czynnik: przemytnik Stev nie stoi bezczynnie i na pewno zareaguje na to co się dzieje. To również sprawiło, że i ten Action Roll ma pozycję Desperate! G2 przyjęła Devil's Bargain polegający na tym, że ta dawka smolista ma nadmiarową moc i zamiast drobnej szkody (1-harm) efektem ubocznym będzie niebezpieczeństwo śmierci ofiary (3-harm!).
Prowl (Desperate/Standard) -> 3D -> rzuty [5, 5, 3] -> You do it, but there's consequences
Stev zdążył wypalić z rewolweru ku Layli, G2 jednak zdecydowała się odeprzeć tę konsekwencję poprzez unik! Rzuciła na Prowess [Resistance Roll], wyturlała "6" [z 3 kości], więc nie zapłaciła Stresem!
Dodatkową konsekwencją było wprowadzenie przeze mnie zegara "Przybycie Bluecoats" na 3/6.
W to zamieszanie w końcu zaangażowali się pozostali Łajdacy. Słodki wprowadził retrospekcję (za 1 Stress) że pożyczył od Cabbies pewien wóz (ze skrzynią) i kozą, aby tak uprowadzić Steva. W asyście Glassa (+1D za 1 Stress) podjął próbę podrzucenia przemytnika na sam wóz!
Finesse (Desperate/Standard) -> 3D -> rzuty [5, 1, 2] -> You do it, but there's consequences
Finesse (Desperate/Standard) -> 3D -> rzuty [5, 1, 2] -> You do it, but there's consequences
O ile Stev wpadł na sam wóz, to konsekwencją pędzenia po kocich łbach jest to, że koła tego wozu mogą lada chwila rozlecieć się i trzeba przynajmniej jedno koło podstawić z powrotem!
[OK, zapomnieliśmy o tej konsekwencji w trakcie sesji, przypomniałem sobie o tym dopiero na sam koniec Score'a]
Glass podjął upewnienia się, że Stev będzie zamknięty w specjalnej skrzyni dla niego. Sam diler oczywiście dalej ma ostatnie kule w rewolwerze i będzie walczyć do ostatniego momentu! Action Roll na Skirmish, desperacko af. Graczka poprosiła, że chce glanować jegomościa, więc chciała aby pozycja była Desperate w zamian za 2-harm na uprowadzanym. Tak też się stało w fikcji!
Skirmish (Desperate/Great) -> 2D -> rzuty [2, 2] -> It's the worst oucome.
Skirmish (Desperate/Great) -> 2D -> rzuty [2, 2] -> It's the worst oucome.
Nie dość że Stev wystrzelił ostatnią kulę w Kristova, to jeszcze zdążył ostatkiem sił wyskoczyć z wozu. G1 postanowiła jednak odeprzeć i pierwszą konsekwencję, i drugą!
- Prowess roll [2, 5] -> 1 Stress, tylko 2-harm [zamiast 3-harm]
- Insight roll [5, 2] -> 1 Stress, Kristov rzucił skrzynią w Steva, a potem uziemił przemytnika i skrzynię do kocich łbów .
Zanim przeszliśmy do sprawdzenia czy Bluecoats przyjadą na miejsce strzelaniny, rozegrał się mały spór pomiędzy Księgowym a Iskrą. Iruviańczyk chciał dobić rannych ochroniarzy i psychonautę (aby nie zostawiać świadków), Wyspiarka chciała uratować jednego ochroniarza przed przedawkowaniem i nie dopuścić do zabijania jej pobratymców. Czyżby PvP w Blades in the Dark?
Tutaj zrobiliśmy przerwę - druga na sesji, pierwszą istotną dla relacji z sesji - choćby po to, abym samemu przejrzał tę stronę (nr 41) w podręczniku co robić podczas rywalizacji PC vs PC.
Przedstawiliśmy stanowiska każdego z graczy, co z graczy zamierza zrobić postaciami. Doszło do swoistego mexican stand-offu: w trakcie kiedy Amir i Layla wykłócali się o zasadność, Kristov zszedł ze skrzyni i położył ramię na Amirze, zaś Willem usiadł na skrzyni [ze Stevem] i przyłożył do drewna swój pistolecik, aby oznajmić że "nie ma czasu". Zatem uniknęliśmy konfliktu między Łajdakami, ale też nie dano sporo czasu Iskrze.
Iskrze zostało tylko jeden strzał strzykawką, aby częściowo odtruć ochroniarza zatrutego lotosem.
Tinker (Desperate/Standard) + Push Yourself [2 Stress] -> 4D -> rzuty [6, 3, 1, 3] -> You do it.
Bez komplikacji czy dlużyzn, uratowano życie kolegi jej kuzyna.
Doszłoby do rychłego końca Scora - sam odjazd z miejsca zdarzenia - ale Glass uparł się aby ściągnąć nieprzytomnych trzech panów z widoku i ich ukryć. Pijawka pozostała wraz z Glassem, więc tylko Słodki z Księgowym odjechali z uprowadzonym przemytnikiem. Czy Kristovowi uda się ukryć ciała nim zobaczą ich policjanci? Efekt i kostka obniżone ze względu na rany Glassa, plus kostka za pomoc od Iskry.
Prowl (Desperate/Limited) + Help [Iskra] -> 2D -> rzuty [4, 2] -> You do it, but there's consequences.
Zegar Bluecoatów zapełnił się (6/6), więc kiedy ledwo dwójka postaci graczy umknęła do zaułku, wóz z sześcioma mundurowym przybył na miejsce sprawdzać skąd są ślady krwi i błota. To kwestia czasu, kiedy Błękitni zaczną szukać po wnękach i uliczkach i zauważą Glassa oraz Iskrę.
Iskra zastosowała swój trick ze Score'a w parostatku Fog Hound, czyli wypuściła swoją mechaniczną kozę hukową [gadżet]. Action Roll na Wreck, G2 przyjęła Devil's Bargain [+1D] polegający na tym, że huk i odłamki zbiją szyby w okolicy [+2 HEAT].
Wreck (Risky/Standard) -> 2D -> rzuty [4, 2] -> You do it, but there's consequences.
Mechaniczna kózka wybuchła, oszołomiła policjantów, dała okazję aby Iskra z Glassem wymknęli się po alejkach, dachach i tym podobne. Natomiast konsekwencją jest to, że w momencie detonacji któryś z mundurowych podniósł "zabawkę", zatem urwało mu rękę!
[OK, to nie brzmiało jak konsekwencja dla postaci gracza, może uda mi się do tego nawiązać na następnej sesji].
Co się działo u Słodkiego i Księgowego? Drugi z wozów Bluecoat mógł dostrzec podejrzanie szybki odjeżdżający wóz z jakąś podejrzaną dużą skrzynią. Willem nie szczędził sił i pędził co się da do piwnic i wozowni należących do Madame Tesslyn. Pomagał w tym Amir [+1D za 1 Stress]
Finesse (Risky/Standard) -> 3D -> rzuty [1, 1, 5] -> You do it, but there's consequences.
Jeden z uczestników był już zmęczony, więc przypomniałem sobie o problemach z wozem: w momencie w którym wóz wjechał do wozowni, rozleciał się i nie nadaje się do oddania Cabbies. Ergo, gildia woźniczych zapyta się o ten wóz podczas następnego Free Play (potencjalnie 2 COIN do zapłacenia w ramach odszkodowania).
Payoff
Payoff:
- 3 REP (2 + Tier I, efektywnie to był atak na The Vultures)
- I tak gang Misfortunes ma pełen track REP, więc nie dostaje kolejnego
- 8 COIN
HEAT: 4+1 [Loud & Chaotic, well-connected target
Entaglement: rezultat "1", Flipped albo Interrogation [znowu]
Relacje z frakcjami:
- The Circle of Flame +1 [3]
- The Unseen +1 [1]
- The Hive -1 [-1]
- Silkshore Citizenry -1 [-1]
- The Vultures -2 [-2]
Tuż po sesji zastanowiłem się nad frakcjami które mogłyby pozytywnie spojrzeć na to że ktoś "spoliczkował The Hive". Wychodzi na to że ta faktyczna "mafia" Doskvol, czyli The Unseen. Zwłąszcza że jeśli Stev wyzdrowieje, The Unseen zostaną jego jedyną potencjalną odskocznią od bycia uwiklanym w Madame Tesslyn...
Swoją droga, trzeci raz mamy uwikłanie "Flipped or Interrogation", nudzi mnie już ten typ "Uwikłania".
Downtime #5
Zanim gracze podjęli akcje Downtime, zdecydowali się wydać ciężko zarobione 8 COIN na awans ich organizacji. Odtąd teraz są Tier I, ich hold to Weak [muszą zdobyć nowe 12 REP, aby podnieść hold na Strong].
Akcje Downtime:
- G1 [Glass]
- Recovery (leczy Iskra, rzuciła 3+1D, Healing Clock 2/4)
- Indulge Vice (-6 Stress)
- G2 [Iskra]
- Indulge Vice (-4 Stress)
- Long-Term Asset - "Wóz dla Cabbies" (postęp 3/4)
- G4 [Księgowy]
- Recovery (leczy Iskra, rzut 3+1D, Healing Clock 2/4)
- Recovery (leczy Iskra, rzut 3+1D, Healing Clock 4/4)
- Indulge Vice (-6 Stress) -> dodatkowa akcja za zdolność Calculated
- Reduce Heat (-1 HEAT) -> za 1 COIN ze Stash
- G3 [Słodki]
- Long-Term Asset "FWB z Tuhanem" [projekt Iskry] (progres +3, 6/8)
- Reduce Heat (-2 HEAT)
- Reduce Heat (-2 HEAT) -> za 1 COIN ze Stash
W kolejności w jakiej gracze wykonywali akcje, czyli G3 był ostatni: gracz zdecydował, że jako najmniej poszkodowany przez Score'a wykorzysta swoje akcje, aby pomóc gangowi oraz innym. Stąd też Willem Sevoy między innymi zebrał solidną porcję informacji o Tuhanie (oficerowi z The Silver Nails) dla Iskry, aby ta mogła mocniej uderzać w czułe struny jej zażyłej znajomości z Tuhanem.
Wiąże się z tym też kolejny postęp zegara Tuhana aby odkryć zawczasu kim naprawdę jest Layla "Iskra" Acheros: rzut za tier frakcji (3D), postęp +2, więc stoi na 4/8.
Adnotacja: w trakcie odgrywania postaci doszło do ciekawej interakcji pomiędzy Kristovem a Laylą. W trakcie niewinnych zalotów, Kristov pocałował Laylę. Zobaczymy czy G1 i G2 nawiążą do tego na następnej sesji...
Rezultat Entaglement wprowadzę na następnej sesji.
Rozdanie Ekspa
Kristov "Glass" Sevoy: 3 xp (1+2+0)
Layla "Iskra" Acheros: 4 xp (2+2+0)
Willem "Słodki" Sevoy: 4 xp (2+2+0)
Amir "Księgowy" al-Basir Hammad: 3 xp (1+2+0):
Gang Misfortuners: 4 xp (1+1+0+2)
Ogółem gracze żywo prezentują przekonania oraz dążenia i cele swoich postaci, chyba normą stanie się to że robią to co najmniej trzy razy na sesję, ergo "multiple times" czyli 2 xp za kryterium drugie dla playbooków. To nie Burning Wheel, gdzie po każdej nagrodzie za kategorię Embodiment trzeba podwyższać poprzeczkę i skłaniać gracza do coraz wyższego standardu (albo pokazania czegoś zupełnie zaskakującego).
Gang nie dostał punktów doświadczenia za reputację, albowiem sami gracze zauważają, że Misfortuners coraz mniej kreatywnie podchodzą do operacji. Natomiast nie są jeszcze pewni czy chcą mieć nową reputację "Wild" - albowiem nie zdecydowali sie, nie dałem im marchewki (+1 xp).
Misfortuners zapełnili pasek xp, więc znów gracze mają do wyboru jego specjalną zdolność bądź dwa usprawnienia gangu. To też oznacza już 3 COIN do Stash każdego członka gangu (2 + Tier I).
Wnioski/Feedback/Podsumowanie
Tym razem nie będzie wylistowania plusów i minusów, bo - z racji późnej pory zakończenia sesji - umówiliśmy się że później oraz inaczej przekażemy wrażenia i spostrzeżenia z sesji.
Najpierw coś ode mnie:
- Znów zapominam o zimie (OK, minęło pół miesiąca, niedługo pora zimowa się skończy, będzie deszczowa wiosna).
- Mam wrażenie że trochę za bardzo popłynąłem z częstym dawaniem Devil's Bargain. To nic złego same w sobie, po prostu dwukrotnie na sesji nie uwzględniłem i jakiejś konsekwencji, i tego Devil's Bargain z Fog Hounds. To nie jest coś, czego nie da się naprawić następną sesją, ale faktycznie muszę zastanowić się na ile jednak powinienem być asertywny z nieoferowaniem Devil's Bargain...
- Z tego co słyszałem w nocnych rozmowach na Discordzie, gracze ogółem byli zachwyceni sesją, tym że moderowanie szło całkiem gładko, spotlight był sprawnie przekazywany, że każda postać miała coś dla siebie.
- Misfortuners mają coraz więcej wrogów i nieprzychylnych osób. To cena za ostateczne przyłączenie się do strony The Circle of Flames w rywalizacji o handel i usługi w Silkshore. Grunt że jeszcze Lord Scurlock patrzy pozytywnie na nich..
Jeden z graczy (G4) zgłosił zastrzeżenie, że "mechanika trochę oszukała go", bo mimo rozpracowania łańcucha dostaw od Nightmarket do Steva, to rozpoczęcie Score'a wypadło bardzo pechowo dla gangu. Uważam, że skoro ten Stev przeżył (choć zmaltretowany na 2-harm), to i tak kiedyś będzie można wejść w nim w interakcję. Plus skąd Vultures bierze towar jest dalej aktualne...
Inny gracz (G3) zwrócił uwagę na to, że dla niego była to najlepsza spośród dotychczasowych sześciu sesji w kampanii. Parafrazując go, "nie była to sesja pozbawiona błędów, ale najfajniejsza i świetna w tym jak wyszła organicznie".
Inny gracz (G3) zwrócił uwagę na to, że dla niego była to najlepsza spośród dotychczasowych sześciu sesji w kampanii. Parafrazując go, "nie była to sesja pozbawiona błędów, ale najfajniejsza i świetna w tym jak wyszła organicznie".
Podchodząc do sesji zapomnieliśmy o Najważniejszym Elemencie Sesji RPG(TM), czyli o muzyczce do sesji.
Na koniec, całkiem dobrze bawiłem się na sesji. Biorąc pod uwagę to że znów dzieją się rzeczy i reakcje świata, prawdopodobniej raczej nie uda nam się przerobić więcej niż pełnego cyklu gry. Najzwyczajniej we Free Play będzie się działo dużo...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.