środa, 13 stycznia 2021

[BitD] Misfortuners #13 - Prawo Murphy'ego

Z finałami kampanii jest trochę jak z finałami sezonów w serialach. Mogą okazać się niewypałem, sflaczałą oponą. Mogą iść na pompę, ale nagle coś przebija oponę i wszystko się rozlatuje. Jest też trzecia (pozytywna) opcja, czyli eskalacja dobiega zenitu, widowiskowo zachwycając widzów.

Tak też się stało 9 stycznia, na zakończenie "sezonu pierwszego" z Misfortuners. Sesja krótka, bo trwała raptem 2 h i 45 minut.

Ostatnio znów dopadają mnie złe samopoczucie, ale już po zakończeniu tej sesji poczułem się tak dobrze, jak psychiatrzy zalecają aby się czuć. Tak 4/5.

To mógł być pierwszy naprawdę nieudany Score w wykonaniu postaci graczy, ale postacie poświęciły swoje kolejne Traumy, bycie aresztowanym, tylko po to, aby któryś z Łajdaków spróbował dopiąć celu. Przynajmniej wiem po sobie, że nie prowadzę sesji miękko wtedy, kiedy gra mi każe grać twardo...

Uczestnicy Sesji Nr 13


G2Leech zwany Layla "Iskra" Acheros (Dagger Isles)
G3Hound zwany Willem "Słodki" Sevoy (Akoros)
G4Spider zwany Amid "Księgowy" al-Basir Hammad (Iruvia)

Komplet, czyli G2 to graczka, G3 i G4 to gracze

Free Play #11 [kontynuacja z poprzedniej sesji]


Szybko połapaliśmy się, że nie zostało wiele do zrobienia przed wyczekiwanym Score: zabiciem Kristova Sevoya (byłego członka Misfortuners, byłą postać gracza). Wszystko zaaranżowano za pomoca Acquire Asset w fazie Downtime na poprzedniej sesji. Nie brakowało krytycznych informacji.

W te niespełna 25 minut Free Playa poczyniono dwie rzeczy z dni 2th i 3th Kalivet:
  • Dogadałem się z G3 w sprawie tej drugiej randki z Miss Eldrin Prichard. Zdecydowaliśmy, że doszło do niej, lecz nie będziemy jej odgrywać. Albowiem panna Prichard będzie na tym pojedynku (frame dla Score'a), to wtedy jest miejsce na ewentualne retrospekcje, gdyby trzeba było ustalić relacje pomiędzy Słodkim a Eldrin.
  • G2 podniosła temat ducha z Lampblack który ciągnie się za postacią G4, Księgowym. Ten zegar 4/6 z poprzedniej sesji. Gracze rozważali powtórzenie sztuczki ze ściąganiem ducha w własnej kryjówce, lecz ostatecznie zdecydowali że "w razie czego zrobią coś z tym w trakcie Score'a.
Swoją drogą, G2 rzuciła Fortune Roll na Attune (+1D za 2 Stress), z dwóch kości wypadło "6 i 5". Dowiedziała się zatem konkretnie, że Księgowy ma do czynienia ze zwykłym dość świeżym dzikim duchem, który upatrzył sobie tego biednego Iruviańczyka jako cel swojej nienawiści o podłożu etnicznym...

Przeszliśmy do wprowadzenia do Score'a. 

Score #11


To ma być operacja zabicia Kristova "Glassa" Sevoya, z podpunktem "przejąć jego duszę"

G2 i G3 zdecydowali się na "Normal" Load, G4 - "Light"

Method: Deception (Wrabianie Kristova "Glassa" Sevoya ako sekundanta pojedynku)
Objective: Zabić Kristova Sevoya, złapać jego duszę.
Engagement Roll: 2D -> [2, 3] -  "Bad Result" (desperate position)
+1D for sheer luck
+1D for bold & daring [morderstwo w "biały dzień" podczas pojedynku jednej z postaci graczy]
-1D for overly complex [wiele czynników - demon Setarra, Miss Prichard, pojedynek a samo skrytobójstwo, tłum ludzi - który może zepsuć operację]
+1D where the target is the weakest [Kristov nie spodziewa się, że jego przyjaciele ściągnęli go tutaj z Lost District tylko po to, aby go zabić]
+1D wskazówki od Tuhana [tutaj powiedziałem graczce, że ma rzucić Fortune Roll na Sway, aby sprawdzić czy zmanipuluje swojego kochanka na tyle, aby coś doradził do tego typu zasadek: rzut wyszedł "4, 4"]
-1D rival Veldren the psychonaut (nieprzyjaciel Iskry, kiedyś wszedł w walkę z Kristovem, na pewno będzie chciał zrobić zamieszanie).
+1D cel to Tier 0 [niżej niż Misfortuners]
-1D główna konkurencja o Kristova to demon Setarra, tier efektywnie dużo powyżej Tier I gangu graczy.

Mnóstwo czynników, był to dla mnie trudny Score do opowiedzenia fikcją tak, aby niczego nie przegapić, aby nikt się nie poplątał.

"Bad Result" z jednej strony mi bardziej utrudniło, z drugiej strony intensywność akcji jakby sama weszła.

Wprowadzenie do Bad Result


4th Kalivet, środek "pory pracującej " (południe), jakiś placyk w Six Towers.

Wprowadziłem Score od tego, jak to się miało zacząć. Co najmniej dwudziestka gapiów zgromadzona wokół Słodkiego i jego ojca. Ten drugi wypalił synowi, że "znów ubiera się jak łajdak", wdał się w banter z nim. W końcu obaj sięgnęli po pistolety, odwrócili się plecami, Kristov zaczął odliczać.

Wtem wprowadziłem wjazd dwóch wozów Bluecoats. Bez żadnych zegarów, teraz! Łącznie tuzin opancerzonych i uzbrojonych po zęby (muszkiety, tasaki, sierżanci z rewolwerami) funkcjonariuszy wjechało na plac i ogłosiło, że Kristov Sevoy jest aresztowany! Tłum zaniepokojony, zaczął się rozrzedzać, ojciec Willema Sevoya rzucił, że "do pojedynku dojdzie innym razem" i odwrócił się.

Ponadto powiedziałem Iskrze ("zwracanie się do postaci" w BitD), że dostrzega tego chudzielca-neurotyka Veldrena, którego "coś opętało" (Setarra) i właśnie przekrada się, aby zabić Kristova!

Dalszy ciąg Score'a


W pierwszej chwili, Słodki rozejrzał się po pannie Prichard i podążył za nią. Iskra zastanawiała się nad wabikiem lub odpędzaczem duchów (zdolność Ghost Ward) aby zareagować na Veldrena. Księgowy - to jest sam gracz, G4 - wtrącił swój flashback za 1 Stress:

Amir wcześniej skontaktował się z rzeczniczką The Dimmer Sisters, służącą Roslyn, aby przybyła ona na pojedynek zobaczyć, jak Misfortuners zabijają Kristova i łapią jego dusze. Aby pokazać, że odcinają się od kogoś, kto chciał wrobić The Dimmer Sisters w morderstwo drugiego sekretarza konsulatu iruviańskiego Omara Lamira. Zarządziłem tu Action Roll, bo nie wiadomo czy Roslyn będzie chciała pofatygować się (coś może pójść nie tak, obie frakcje są wrogo do siebie nastawione). Gracz wybrał Consort, ustawiłem sytuację na Desperate/Limited (ktoś inny przybędzie w jej imieniu, ale jak gangowi uda się Score, to Roslyn doceni starania). G4 wydał 2 Stress, aby podbić efekt na Standard (Roslyn jednak przybędzie osobiście).

Consort (Desperate/Standard) -> 3D -> [6, 6, 3] -> Critical Result!

Zatem Roslyn przybędzie, ale nie tylko jako obserwator, ale także jako osoba zainteresowana tym, aby nie dopuścić, aby ducha Kristova przejęła demon Setarra. Może być traktowana jako pomoc dla niektórych sytuacji...

G2 zdecydowała się na działanie. Iskra zamierza rzucić jakiś flakonik z cieczą pod nogi Veldrena (Ghost Ward - odpychanie duchów), aby wymusić na Setarrze ucieczkę. Sama zdolnośc wymusza akcję Wreck, a to oceniłem na Desperate/Standard. Graczka przyjęła mój Devil's Bargain (zegar ducha Lampblacka na 6/6, zmaterializuje się!), dostała także pomoc od Słodkiego (chyba).

Wreck (Desperate/Standard) -> 3D -> [2, 6, 3] -> You do it.

Zatem odpychajka na duchy uruchomiła się, skażając większość placu na dobre kilka dni. Duch tego zabłąkanego Lampblack z Crow's Foot zmaterializował się niedaleko Księgowego, lecz zaraz potem przeraźliwym wyciem został odpędzony. Sam fakt, że się pojawił, sprawił że tłum wpadł w panikę. Kristov wykorzystał to do planu ucieczki.

Rzucałem Fortune Roll [3D] za Setarrę, czy da radę poskromić efekt odpychajki. Rzuciłem "2, 5, i 5", czyli tak, ale pod konkretnym warunkiem. Setarra musi być w czyimś ciele, aby móc przezwyciężać ten nadnaturalny efekt. 

Zatem Veldren padł w miejscu rozlanego płynu antyduchowego, Setarra przesiadła się na kogoś!

Popchnąłem sytuację do przodu. Wprowadziłem dwa Racing Clocks: Kristov ucieknie (6-clocks) vs Bluecoats dopadnie Kristova (4-clocks). Bo właśnie tuzin Błękitnych goni biednego szeptuchę. Roslyn podeszła do Księgowego i pogoniła go, aby "zrobił coś z Kristovem, póki nie będzie za późno!".

Amir podjął się przebrnięcia przez spanikowany tłum, przed policjantami, aby dostać się do samego Kristova. Action Roll, G4 wybrał Prowl; Desperate/Standard. Dopalił się jeszcze kostką za 2 Stress. 

Prowl (Desperate/Standard) -> 4D -> [1, 4, 6, 2] -> You do it.

Ksiegowy sprawnie przebrnął przez tłum, nawet nie dał się dogonić policjantom. Zanim wróciłem do G4, zapytałem się G3 co robi. Ten odpowiedział, że "po prostu chce znaleźć Miss Prichard, nim coś jej się stanie".

Czas trochę upłynął, rzuciłem (Fortune Rolls) na postępy Racing Clock. Kristov jest na 2/6, Bluecoats - na 3/4. Zatem zaledwie metry dzielą od aresztowania Glassa! 

G4 zdecydowanie wybrał akcję Skirmish, aby Amir swoim skrytym pistolecikiem zastrzelić Kristova w głowę. Powiedziałem graczowi, że to jest działanie na Risky/Standard. Efekt "Great" potrzebny jest, aby Glass natychmiast zginął, a nie był "w stanie ciężkim/umierającym". Księgowy wziął kolejne 2 Stress dla kostki.

Skirmish (Risky/Standard) -> 3D -> [6, 5, 6] -> Critical Result.

Sukces eskalował do pozycji "Great", czyli Księgowy wycelował idealnie w oko Kristova, kiedy ten zawołany przez niego obrócił głowę. To już zabiło tego szeptuchę, zaś paniczne rozstrzelanie ciała Glassa przez okolicznych policjantów nie pozostawiło dalszej wątpliwości. Zegary poszły do kosza.

Iskra postanowiła rozlać wiadrem mnóstwo Binding Oil (6 użyć, całe dwa bandoliery!), aby całkiem permamentnie unieruchomić Bluecoatów. Powiedziałem graczce, że musi użyć aż tyle, aby utwierdzić w podłożu połowę z nich (sześciu). Dwa, efekt tej akcji będzie Limited, bo mają pancerne buty (mogą z nich zejść i kontynuować swoje, zatrzyma to ich tylko na parę chwil). 

Gracza za 2 Stress postanowiła podbić efekt na Standard (substancja przeniknie przez szczeliny pancernych butów). Następnie otrzymała kostkę pomocy od kogoś (chyba Foresight od Amira), wydała kolejne 2 Stress dla kolejnej, trzeciej już kostki. Graczka wybrała akcję Wreck, co nam odpowiedziało na pozycję: Desperate.

Wreck (Desperate/Standard) -> 3D -> [4, 2, 4] -> You do it, but there's consequences.

Konsekwencja klasyczna: wszystko się udało, ale panna Eldrin Prichard także wdepnęła w "Olej Wiązania" i wcale nie ma pancernych butów. Przy okazji, spotlight na Słodkiego.

G3 zastanawiał się pomiędzy opcjami siłowymi czy wyszukanymi; ostatecznie zdecydował się na bardziej dyskretne i finezyjne rozwiązanie. Słodki podszedł do panny Eldrin i mimo całej tej sytuacji postanowił pokombinować, jak wyswobodzić jej stópki z butów. Akcja Finesse, pozycja Desperate, efekt Standard. Dorzucił 2 Stress dla czwartej kostki.

Finesse (Desperate/Standard) -> 4D -> [6, 6, 2, 3] -> Critical Result!

Nie dość, że Willem sprawnie wydostał Eldrin z opresji, to jeszcze jej zaimponował! 

G3 dodał do tej sceny to, że w ramach Flashbacka (za 0 Stress), załatwił wcześniej prezent dla swojej przyszłej ukochanej, czyli nowe buty. Tutaj G3 musiał odhaczyć sobie 1 Load...

W tym momencie sytuacja wyglądała mocno średnio. Ustawiłem zegar "Setarra przejmuje ducha Kristova" na 6-częściowy, ale i tak go później w ogóle nie popchnąłem. Ciało Kristova zawierałoby w sobie dopiero kiełkującego się ducha. Po pierwsze, Odpychajka od Iskry stopniowo go usuwa z tego miejsca. Po drugie, Setarra w ciele jednego z policjantów (przy Glassie) stara się subtelnie przyspieszyć tę tendencję. 

Co zrobił Księgowy

Setarra potrzebuje hosta, więc Księgowy sięgnął po swój drugi (już zwyczajny) pistolet i postanowił zastrzelić funkcjonariusza od pleców, aby zmusić Setarrę do ponownej konfrontacji z Ghost Ward. Ostatecznie gracz użył akcji Prowl, ale to był w fikcji wystrzał z pistoletu, więc w sumie nie wiem czy powinienem był na to się zgodzić. Było co było. Prowl, pozycja Risky/Standard. Solidny pancerz został "zanegowany" przez to, że użyta zostaje broń "przeciwpancerna" w swej naturze (pistolet) i to niemal z przyłożenia. 

Prowl (Risky/Standard) -> 3D -> [2, 5, 1] -> You do it, but there's consequences.

Zdecydowałem się na konsekwencję Reduced Effect (w tym miejscu pancerz był mocniejszy - lita płyta - niż to było widać). Więc policjant tylko ciężko zraniony. G4 mimo świadomości, że Amir zaraz dostanie trzecią Traumę, postanowił jednak odeprzeć tę konsekwencję (Prowess). Rzucił "1, 5", czyli wydał 1 Stress. Prawie o włos, ale jednak nie: Księgowy wpadł w trzecią Traumę, nie mógł już poradzić na to, że piątka pozostałych policjantów właśnie go aresztuje...

Ale z tego zabitego policjanta wydostał się czarny obsydianowy ludzkopodobny obłok (Setarra) i zaczął jakby "rwać" duszę z Kristova [tu mogłem dać te 2/6 zegara, zagapiłem się wtedy], ku przerażeniu okolicznych ludzi. Sama Setarra też zdawała się zaraz być wypędzona przez Odpychajkę,..

Tutaj najbardziej kontrowersyjna część sesji. Zarządziłem, że jeśli Iskra nie chce w przerażeniu patrzeć jak Setarra bierze ducha Kristova dla siebie, musi odperzeć efekt przerażenia. Dałem -1D za to, że to jebany starożytny demon. Graczka rzuciła na "Resolve, -1D", czyli jedną kostką. Wypadło "1". Zatem wpadła trzecia Trauma.

Ale zgodnie z poprzednim rulingiem, Resistance Roll umożliwił zignorowanie nadnaturalnego przerażenia. Możecie się ze mną nie zgodzić, ale powiedziałem wtedy G2, że Iskra może wykonać ostatnią pojedynczą czynność, nim ulegnie swojej (trzeciej już) Traumie. Graczka rozważała czy użyć swojej zmodyfikowanej magicznej lancy do ściągania Kristova z jego ciałą, czy odepchnąc Setarrę (atakując ją). Wybrała to "mniej optymalne", drugie. Action Roll na Prowl, Desperate/Limited (Limited oznacza, że tymczasowo uda się odepchnąć Setarrę od Kristova, kupi się czas dla innego członka gangu).

Graczka przyjęła mój Devil's Bargain, aby otrzymać dodatkową kostkę (pełen track Stress, nie ma jak Push Yourself za Stress!). Uśpiony zegar "Duch Iskry w rękach Lorda Scurlocka" przesunięty został z 3/6 na 5/6, zatem jeśli kiedykolwiek Layla Acheros umrze, to prawie dostanie się w Lustro Przeznaczenia w posiadlości Scurlocka.

Prowl (Desperate/Limited) -> 3D -> [4, 5, 5] -> You do it, but there's consequences.

Wprowadziłem do scenerii przyjazd trzeciego wozu z Bluecoats, tym razem z samym jegomościem konstablem Wiktorem Sigmarinenem. To on zaaranżował aresztowanie Kristova "Glassa" Sevoya, ściganego listem gończym. Wziął tę lancę i gdzieś ją odrzucił, z pogardą patrząc na scenkę "w łapanie duchów" i wszech ogłaszając, że "należy się rozejść, sytuacja jest pod kontrolą".

Krzyki straumowanej Iskry, aresztowanie Księgowego, obudziły Słodkiego z romansów. Postanowił podejść i sięgnąć po tę lancę przerobioną na wędkę na duchy, aby w tej ostatniej szansie zmusić ducha Kristova do wejścia w specjalną butelkę. Uwzględniliśmy pomoc +1D od Roslyn, która swoją baziową różdżką z daleka pomoże Willemowi w tym akcie. Słodki otrzymał pomoc od Amira przez Foresight (tylko tak mógł) dla trzeciej kostki. Bo wybrał akcję Attune. Pozycja Risky, efekt Great (Standard, ale G3 wydał 2 Stress, aby upewnić się, że Setarra nie będzie go gonić).

Attune (Risky/Great) -> 3D -> [4, 3, 3] -> You do it, but there's consequences.

Wszystko się udało, duch Glassa nabity w specjalną butelkę. Jednak gdy już Słodki odchodził od miejsca zdarzenia, Roslyn przyłożyła do jego brzucha swe bazie niczym pistolet i zażądała "butelki z Kristovem" (consequences + position turned to desperate).

Ale G3 postanowił odeprzeć tę negatywną konsekwencję, więc na Resistance Roll rzucił Insight. Wyszło "6, 1", więc brak stresu. Słodki zebrał się na odwagę, aby jakieś kilka metrów wcześniej odmówić "Siostrze" i pójśc w stronę Miss Eldrin...

THE END

Payoff


Payoff: 
  1. 1 REP [Tier 1 a Tier 0, 2-1=1]
  2. 0 COIN 
    • +Passive Income: 2 COIN [Biuro Rachunkowe piorące dotację od Konsulatu Iruviańskiego]
HEAT: 6 [Wild,]
Entaglement* (0 HEAT, Wanted Level 0): rezultat "Flipped or Interrogation" "Gang Trouble or The Usual Suspects"
  • Muszę tu napisać, że zanim doszło do procedury na Entaglement, wyszło (z fikcji) Incarceration. Konsekwencją Incarceration jest to, że Wanted Level spada o 1 (czyli z 1 do 0), zaś HEAT się czyści. Stąd też sam Entaglement Roll ponownie stał się easy peasy. Co więcej, zrobiłem z tego powodu fuck-upa, który wyjasniam póżniej...
Relacje z frakcjami
  • Bluecoats -1 [czyli -1, a wydział policji kanałowej spada z +1 do 0]
  • Six Towers Citizenry -1
  • Silkshore Citizenry +1 [normalizacja z -1 do 0, bo bohema Fogcrest z ulgą przyjmuje to, że Misfortuners dokonali sprawiedliwości na kimś od nich, który wcześniej zamordował Omara Lamira]
  • Inspectors: set to 0 [Misfortuners ich znają, oni znają Misfortuners, chłodne ale neutralne relacje póki co].

Incarceration


Według fikcji, Amir "Księgowy" al-Bashir Hammad dał się zaaresztować, więc to na niego spadły wszelkie przewiny i podejrzenia wobec gangu Misfortuners. Mechanicznie, otrzymuje "od miesiąca do dwóch" odsiadki w Ironhook (Wanted Level 1). G4 czuł, że za zastrzelenie policjanta powinien siedzieć jak najdłużej, więc zgodził się na maksymalny zakres (2 miesiące, czyli 120 dni). 

Gracz (G4) wtedy też rzuca pulą kości równą Tier jego gangu, aby sprawdzić jak jego postać spędziła pobyt w Ironhook. 

Incarceration Roll -> 1D -> [4] -> You keep your head down and do your time without incident.

Uniknięto czwartej traumy (zakres 1-3), czyli wyeliminowania tej postaci już w więzieniu. 

Całość daje nam dogodne rozpoczęcie na Sezon Drugi: moment wypuszczenia Księgowego na wolność...

Entaglement

Albowiem Incarceration Roll jest przed Entaglement, to Wanted Level spada z 1 do 0, czyści się track HEAT.

Tutaj mocno spierdoliłem. O ile jeszcze pamiętałem o nowym WL na 0 (więc 2d, wybieram gorszy wynik), ale z przyzwyczajenia zapatrzyłem się w tabelkę "HEAT 6+". A powinienem na "HEAT 0-3". Zatem po rzucie, z 'Flipped or Interrogation" wybrałem to drugie. Powinno było być "Gang Trouble or The Usual Suspects"...

Połapałem się w tym dopiero w niedzielę rano i poprosiłem graczy o retcon.

Zatem poniżej jak to rozegrano na sesji (Interrogation):
Słodki stawia się na przesłuchanie do komisariatu Bluecoat w Six Towers, do znanej już komisarz Amelii. Wydano 3 COIN w ramach przekupstwa, aby uniknąć brutalnej części przesłuchania (i nie sypnąć nic konkretnego).
Jak retconowaliśmy (The Usual Suspects):
Kontakt Słodkiego (Miss Eldrin Prichard) jest przesłuchiwana przez Bluecoats na barce "Srebrny Łabędź". Wydano 1 COIN, aby mogła uporać się z nachalnymi funkcjonariuszami i oszczędzić sobie słów na nurtujące policjantów tematy...
Mimo wszystko, Downtime rozgrywany był w kontekście posiadania o 2 COIN mniej niż powinno...

Downtime #11


Zdecydowaliśmy, że o ile Księgowy może wykonać swoje darmowe akcje na Downtime, to po pierwsze, aby mieć COIN do wydania na następne akcje, musi jakoś być mu to przemycone (nie ma claimów w Ironhook, które by to umożliwiły na wejściu). Po drugie, ograniczony jest fikcją, więc jedyne co może zrobić, to w obrębie więzienia. Nie może skorzystać choćby z usprawnień gangu. Po trzecie, zamykamy sezon więc to nie ma efektu, lecz jakbyśmy grali następną sesję jakby nigdy nic, to G4 musiałby zagrać kimś innym, więc ten kto inny dostały akcje downtime.
  • G2 (Iskra)
    • Training: Prowess (+2 xp)
    • Long-Term Project - Wiedza o Słabościach Setarry (+2, 2/10,)
  • G3 (Słodki)
    • Indulge Vice (-6 -> -7)
    • Training: Personal (+1 xp do playbooka)
  • G4 (Księgowy)
    • Training: Resolve (+1 xp)
    • Training: Personal (+1 xp do playbooka)
    • [CalculatedTraining: Prowess (+1 xp)
Iskra wzięła sobie za ambicję rozpracowanie demona Setarry. W ramach postępu LTP, dowiedziała się od Harvale Brogana (demona sposród Siedmiu, z The Circle of Flame), że aby demon mógł swobodnie działać po chronionym elektroplazmatyczną barierą mieście taki jak Doskvol, musi mieć jakąś Kotwicę w okolicy. 

Graczka wykonała rzut na Consort, wydała na to 2 Stress, aby mieć dwie kostki. Rezultat to dwie kratki postępu.

Misfortuners ma obecnie 3 COIN.

Free Play/Epilog


Trochę dziwnie się czułem, kiedy tzw. Free Play stał się momentem na opowiedzenie co dzieje się z postaciami przez najbliższe kilka dni, plus perspektywa na te dodatkowe 120 dni przeskoku w czasie.
  • Layla "Iskra" Acheros postanowiła poślubić swojego kochanka Tuhana (oficera z The Silver Nails) w trybie natychmiastowym, niczym "szybkie śluby w Las Vegas". Zastanowiliśmy się jak to wpływa na jej Stash (zaledwie 3 krateczki), więc w fikcji to Tuhan cały czas ją utrzymuje. Tu też uznałem, że poprawiają się relacje z tą frakcją, z 0 na +1.
  • Willem "Słodki" Sevoy żyje w związku z panną Eldrin Prichard, poznaje jej rodzinę (okazuje się, że Eldrin jest w 1/4 Wyspiarką od strony matki). Wiosłuje trochę z ukrytego statku 'Mgielnego Ogara" i z powrotem, aby przy okazji zacząć ćwiczyć. Wątek jego rodziny i niedokończonego pojedynku zawieszony...
  • Amir "Księgowy" al-Bashir Hammad  po kilku dniach zostaje skazany za zabicie policjanta na służbie, na 120 dni odsiadki oraz prac roboczych w Ironhook. Wiemy z rzutu na Incarceration, że część dni uda mu się spędzić poza kamieniołomem-kraterem w Dunslough...
Przedstawiłem też pewien fakt: otóż domknąłem kolejny zegar The Circle of Flames (12-części), mianowicie demon Harvale Brogan zebrał już grupkę sponsorów oraz kohortę akolitów! 

End of Session


Layla "Iskra" Acheros: 5 xp (2+2+1)
Willem "Słodki" Sevoy: 4 xp (0+2+2)
Amir "Księgowy" al-Basir Hammad: 5 xp (2+1+2):

Gang Misfortuners: 6 xp (1+2+1+2)

Jeśli nie z opisu Score'a, to teraz jednoznacznie widać jedną rzecz: G3 poświęcił charakter Playbooka Hound (kryterium "tracking or violence") na rzecz Drive, Heritage & Background swojej postaci. Mógł zastrzelić swojego ojca w plecy (tym samym kończąc ten wątek i łapiąc 1 xp za pierwsze kryterium), ale byłoby to niehonorowe. Swoją drogą te 2 xp za "issues with vice" u Słodkiego mają związek z tym, że zarzucił on całe całe obowiązki asasyna z Misfortuners po to, aby uganiać się za swoim crushem (vice purveyorem) i borykać się z jej problemami!

Wnioski/Feedback/Podsumowanie


Zacznę od tego, co myślą gracze o tej sesji. Są nią zachwyceni, jednego z nich (G3) trzęsły pozytywne emocje jeszcze przez parę godzin od zakończenia. Zdaniem G4, potknięcia na sesji nawet nie wpłynęły ujemnie, zostały jakby zniwelowane przez całokształt oraz oczywiście przebieg Score'a. G3 uważa, że ta sesja wypadła "idealnie tak, jak John Harper chciał, aby sesja w Blades in the Dark wyglądała". G2 podpięła się pod tę opinię.

Gracze zgodnie powiedzieli, że czuli ten "Bad Result" na rzucie na Engagement. Że sytuacja się spierdoliła, a oni sami potrzebowali pełnych sukcesów i krytów, aby jakoś naprostować Score. Swoją drogą, gracze zapomnieli o swojej kohorcie (typu Thugs), czyli połowie tuzina iruviańskich koksów...

Zauważcie, że na tym Score nie doszło do żadnego nieudanego rzutu (1-3), jeśli nie liczyć samego Engagement Roll! Trzy krytyczne rezultaty, dwa pełne sukcesy, cztery sukcesy z komplikacją. 

Koszt pełnego sukcesu operacji (Glass zabity, jego dusza przechwycona) to dwa punkty Traumy, 120 dni więzienia dla jednego z Łajdaków. 

Dla mnie ten Score był trudny do rozegrania. Do odpowiedniego opisania tak, aby fikcję przedstawić (i ustawić) jak należy. Wiedziałem co umieścić, jak zrobić z tego "Bad Result", ale musiałem złapać 5 minut przerwy na samo odpowiednie opowiedzenie tego. Plus pilnowanie, aby nikt nie pogubił się w sytuacji, na każdego rzucić spotlight. Udało się, nie musieliśmy nawet rysować mapek poglądowych...

Kończymy Sezon Pierwszy z gangiem w rozkroku: jego "mózg" (Księgowy, the Spider) ma odsiadkę, dwójka posttaci (Iskra, Księgowy) ma trzy punkty Traumy i prawie na pewno gracze będą musieli zmienić postać w środku Sezonu Drugiego. Muszę szykować się z myślą, że pierwsze sesje Sezonu Drugiego będą ostatnimi sesjami z tymi konkretnymi postaciami graczy...



Buy Me a Coffee at ko-fi.com
Wesprzyj mnie kawą, herbatą czy inną używką, jeśli chcesz przeczytać kolejne raporty z sesji!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz