Zrobiliśmy sobie drobną przerwę od Blades in the Dark. Umówiliśmy się dopiero na dwa tygodnie później, aby 23 stycznia spotkać się organizacyjnie na omówienie zmian oraz tego, co chcemy mieć w Sezonie Drugim kampanii z gangiem Misfortuners.
Doszedł też do nas nowy gracz (nazwijmy go G5)
Oto więc zapis tego spotkania organizacyjnego - "sesji zero dla sezonu drugiego" - które trwało zwięzłe 2 h 10 minut. Udało nam się sprawnie ustalić wiele rzeczy i drobiazgów, mimo wspólnego dobrego humoru oraz podśmiechujek.
Przed sobotnim spotkaniem przygotowałem kilka etapów, co chciałem poruszyć. Jednym z etapów oczywiście było zrobienie postaci dla G5, ale wcale nie był to pierwszy etap...
Plan według moich notatek:
- [Etap 0] Przypomnieć narzędzia bezpieczeństwa.
- [Etap 1] Weryfikacja informacji o The Crew, długość kampanii
- [Etap 2] Tworzenie postaci nowego gracza.
- [Etap 3] Konflikt między większymi frakcjami w grze (jaki i gdzie?)
- [Etap 4] Aktywność poszczególnych interesujących nas frakcji NPC.
- [Etap 5] Sprawdzenie Claimów oraz sprawy od graczy.
Etap 0: Przypomnieć narzędzia bezpieczeństwa.
To poszło błyskawicznie, bo nowy gracz zna i używa już tego typu narzędzi i jeszcze od takiego samego źródła.
Tutaj przypomnę, że nasz nowy gracz także miał prawo głosu w dyskusjach, zanim ostatecznie rozpisał swoją postać...
Etap 1: Weryfikacja informacji o The Crew, długość kampanii
Zapytałem się wprost graczy o to, czy chcą zmienić Hunting Grounds dla swojego gangu asasynów, czy ich "Preferred Method" jest aktualne. Zauważyłem bowiem, że obecnie "tereny łowne" są w Silkshore, podczas gdy wykonali tam zaledwie 2 z 11 Score w pierwszym sezonie. Plus tamtejszy konflikt o kontrabandę wygrało The Hive, więc zdążyłoby uspokoić się przez te 120 dni przerwy w fikcji...
Zaś metodę "Accident" zastosowano również zaledwie dwukrotnie.
Gracze zaproponowali kolejno:
- Crow's Foot (wciąż istniejący konflikt Red Sashes vs Lampblacks)
- Six Towers (tam, gdzie sami rezydują)
- Charterhall. To ostatnie zaproponowała graczka.
Poddaliśmy pod dyskusję te propozycje i wyszło, że w Charterhall wcale nie jest tak nudno. The Unseen (niewidzialna magiczna mafia) chce zinfiltrować Spirit Wardens (w tej dzielnicy jest to Krematorium). Tam też są wszystkie sądy, konsulaty.
Sprawa "metody preferowanej" naszych zabójców zakończyła się na tym, że gracze wyrazili zainteresowanie do bardziej wysublimowanych operacji. Rozważali zachowanie "Accident" lub zmianę na "Dissappearance".
Ostatecznie zdecydowaliśmy się na Charterhall (Dissappearance).
Co do długości kampanii, wstępny konsensus to "sezon podobnie długi co poprzedni", czyli 12+ sesji. Z zaznaczeniem, że jeśli nadchodzić będzie super pomysł na finał, to w niego iść na całość.
Etap 2: Tworzenie postaci nowego gracza.
G5 stworzył swoją postać w 20 minut, przy omawianiu etapów krok po kroku.
- The Lurk
- Akorosi (heritage), Law (background, były stróż prawa),
- 4 kropki poleciały w Survey [2], Tinker [1] i Finesse [1]
- Zdolność specjalna "Infiltrator"
- Vice to Obligation (rodzina: synowa i wnuk)
- Nazywa się: Daniel "Dziadek" Keffermüller.
- Starszy chudy pan w długim płaszczy i o chuście.
- Dodatkowa kropka ze zdolności gangu "Deadly" poleciała jako trzecia w Prowl.
Innymi słowy: całkiem kompetentny włamywacz, zdolny do subtelnych działań, zwiadu.
Jego przyjaciel to Darmot (bluecoat).
Jego rywal to Roslyn Kellis.
Tutaj zaangażowanie pozostałych graczy urosło po tym, jak zasugerowałem, że ta rywalka - ze względu na zbieżność imion - może być tą samą Roslyn, rzeczniczką The Dimmer Sisters. G5 oraz pozostali poszli w to. Przypomnę, że ta Roslyn o której mówię jest transkobietą...
Powód, skąd Dziadek przybył do Misfortuners, pojawił się sam: chce zemścić się na jednej z członkiń The Dimmer Sisters za to, że przyczyniła się do śmierci jego syna. Co więcej, duch tego syna prawdopodobnie dołączył do bogatej kolekcji "Sióstr"!.
Etap 3: Konflikt między większymi frakcjami w grze
Nasz nowy Hunting Ground to Charterhall, więc samo mi przyszło zaproponowanie graczom takiego układu, według wskazań z podręcznika na startową sytuację:
Konflikt The Unseen vs Spirit Wardens (ci pierwsi chcą zinfiltrować tych drugich, aby przejąć kontrolę nad ich działanością).
- W to wszystko wmieszają się The Path of Echoes, bo też nie lubią Spirit Wardens. Top oni zaprooponują "starter quest".
Swoją drogą, jedna osoba z The Circle of Flames (sojusznicy Misfortuners) już jest kapłanem w The Path of Echoes, plus mąż kolejnej osoby (radnej z miasta) jest naczelnym kustoszem tego kultu.
Zważywszy na to, że nad nami wisi zegar przygotowań The Dimmer Sisters do wojny z Misfortuners, jeszcze nie wprowadzamy dodatkowego konfliktu w tle.
Poddalem poprawce relacje z dwoma frakcjami religijnymi. Od początku kampanii było +1 z The Church of Ecstasy oraz -1 z Path of Echoes. Biorąc pod uwagę fikcję sezonu pierwszego oraz upływ czasu, zarządziłem, że te relacje zerują się na "0" (neutralne). Aktywność starszego akolity "Księgowego" w The Circle of Flame wpłynęła na to, że Path of Echoes przestali patrzeć niechętnie na jego kolegów. Zaś Kult Ekstazy: że powyższe powiązanie jest mocniejsze od tego, że kontakt gangu (Irimina) jest członkinią tego kultu...
Chyba też w tym miejscu (albo wcześniej) rozstrzygnęliśmy to, czy Iskra zobaczyła w Lustrze Przeznaczenia (posiadłość Lorda Scurlocka) dokładny adres posiadłości The Dimmer Sisters. Graczka wykonała Fortune Roll na Attune (2 kości). Najwyższy wynik był "4", więc informacja ma zakres Limited (Iskra nie zna dokładnie adresu, ale zna zakątek Six Towers gdzie można rozpocząć poszukiwania).
Etap 4: Aktywność poszczególnych interesujących nas frakcji NPC.
Najpierw uzgodniliśmy zegary frakcji niezależnych, które nam zostały po sezonie pierwszym.
- Zegar-projekt malarza Raffello zostaje zwieńczony. To istotne, bo na jego dziele widnieje postać graczki Iskra ("Panna Piratka") z nieboszczykiem byłej postaci gracza Glassa ("...i chłopiec z Doków").
- Gray Cloaks w końcu zemści się o wywalenie ich ze straży miasta i przejmie funkcję "policji" w Six Towers.
- Reszty zegarów nie popychamy do przodu/nie konkludujemy.
Poddaliśmy dyskusji następujące frakcje NPC:
- Gracze chcą, aby Lord Scurlock był dalej aktywną frakcją jako jegomość.
- The Circle of Flame chowamy do tła, chyba że sami się uaktywnią jakimś zbiegiem wypadków.
- Graczka chciała uaktywnić The Silver Nails, ale podeszliśmy do tego sceptycznie i uznaliśmy, że ta frakcja bardziej skupia się na stabilizowaniu sytuacji w nowym turfie (The Lost District), coś musi w nią uderzyć lub ją sprowokować najpierw...
- The Hive jest w tle, ale za namową graczy, wprowadzam oficjalnie frakcję zabójców, których są patronami: The Cleaners (Tier I, hold Strong). To oni odpowiedzialni byli za śmierć herbaciarza Orlana Hovhannesa w Fogcrest, na podobieństwo "wypadków" Misfortuners...
- The Dockers. Przypomniałem graczom o ich nastawieniu -2 ("Wrogowie") oraz ich chęci zemsty za zabicie tych sześciu osób za dużo w ramach wojenki z The Fog Hound. Plus to, że wiedzą z kim się kocha "Słodki" (Miss Eldrin Prichard, vice purveyor z barki Silver Swan). Ale mimo to gracze uznali, że lepiej ich nie wysuwać na wierzch od razu.
Wyszło nam, że na obecną chwilę jedynie trzy frakcje będą de facto aktywne, z własnymi Zegarami aktywności: Lord Scurlock, The Dimmer Sisters oraz The Unseen (ich zegar połączony jest z przyszłym Tug-O-War przeciwko Spirit Wardens).
Etap 5: Sprawdzenie Claimów oraz sprawy od graczy.
Zastanowiłem się nad tym, dlaczego gracze ani razu nie zdecydowali się na Score o zdobycie Claima. Poruszyłem ten temat pod dyskusję, wprost zapytałem się graczy, czy uważają za słuszną potrzebę zmian w przełożeniu Claimów na świat fikcyjny. Słusznie okazało się, że co najmniej jeden z nich jest po prostu nudny...
Postanowiliśmy zmienić "Zachód" (Turf) na nawiedzoną przecznicę, która jest pod kontrolą Skovlańczyka o imieniu Killian Sinclare. A konkretnie nie przez niego, a przez starożytnego ducha od The Reconciled!
Obecne znane kierunki Claimów:
- [NORTH - FIXER] Fikser Barabash który współpracuje z Szarymi Płaszczami.
- [WEST - TURF] Nawiedzona przecznica kontrolowana przez Killian Sinclare z duchem z Reconciled.
- [EAST - TURF] Jadłodalnie finansowane przez Kult Szlochającej Pani.
- [SOUTH - ENVOY] Konferansjerka-rajfurczyni Lydia, pracująca dla szefowej kuchni Roselle z restauracji Złoty Płatek.
Otóż dwie postacie (Iskra, Księgowy) mają już trzy traumy. Wyrażona została idea wydania pierwszych trzech następnych Crew's Upgrades na cechę specjalną Asasynów, która dodaje +1 trauma box. Do następnego rozwoju gangu brakuje 4 xp, Czy myślicie, że dadzą radę efektywnie zarobić 14 xp dla Misfortuners, nim Łajdaczka czy Łajdak odejdą na emeryturę?
Posłowie/Feedback
Gracze byli pod wrażeniem, że udało się sprawnie i owocnie spotkać się razem. Sam widzę też, że ustalenie planu spotkania bardzo pomogło, przez co nawet co rusz pojawiające się podśmiechujki w ogóle nie zaburzyły spotkania. Gracze docenili, że pozwoliliśmy sobie pewne rzeczy zmieniać i zweryfikować. Udało mi się zaangażować w to wszystko nowego gracza (G5).
Wiele wskazuje na to, że nowy gracz już wpasował się w drużynę (jest wieloletnim przyjacielem jednego z graczy). Ale zobaczymy na następnych sesjach. Moim celem jest to, aby jak najszybciej kampania stała się też jego, nie tylko naszej starej czwórki...
Właściwie to już pod koniec tego spotkania czułem, że mogę wprowadzić Score'a z marszu, improwizując tylko szczegóły zlecenia, które już wtedy wpadło mi do głowy. To dobrze. Na następną sobotę nie muszę myśleć o niczym więcej niż o przygotowaniu się na scenę otrzymania zlecenia od The Path of Echoes...
Wesprzyj mnie kawą, herbatą czy inną używką, jeśli chcesz czytać następne raporty z sesji!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.