sobota, 20 lutego 2021

[BitD] Misfortuners S2E3 - Skok przy herbatce

Gracze mieli ambitne plany przed tą sesją. Zdobyć aż dwa Claimy, czyli upchnąć dwa Score na jednej sesji! Dwójka z graczy miała rozbieżne pomysły, które łączyło tylko "zdobycie Turfa po drodze". Sam podszedłem do tej sesji bez proponowania graczom czegokolwiek: tylko kilka informacji, zbyt skrytych aby je podawać w "Echu Doskvol" między sesjami...

Ale praktyka okazała się inna. Intensywny długi Free Play prowadzący do krótkiego, ale zgrabnego Score'a. Jakiś Claim z mapy gangu został zdobyty, więc plan jednak częściowo wytrzymał zderzenie z rzeczywistością...

To była niezła sesja. Zwłaszcza, że po niej, gracze mają pomysły nawet na 6-7 Score'ów! Co więcej, zobaczyliśmy co się dzieje, kiedy gracze wolą wydawać REP, aniżeli COIN...

Uczestnicy Sesji Nr 14


G2Leech zwany Layla "Iskra" Acheros (Dagger Isles)
G3Hound zwany Willem "Słodki" Sevoy (Akoros)
G4Spider zwany Amid "Księgowy" al-Basir Hammad (Iruvia)
G5Lurk zwany Daniel "Dziadek" Keffermüller (Akoros)

Komplet, czyli G2 to graczka, G3, G4 i G5 to gracze

G2 wykupiła zdolność Saboteur, G4 wykupił Mastermind.

Free Play [120 minut]


Rzuciłem sobie d3+2 na dni, kiedy rozpoczyna się kolejny Free Play. Wypadło "4", więc 17 Ulsivet 847 IC. Sztormowa jesień.

17 Ulsivet 847 IC

Oprócz podanych (po prawej) informacji z Echa Doskvol, poinformowałem graczy o następujących wieściach z listu od lorda Scurlocka:
  • The Dimmer Sisters "są w zaawansowanej fazie szykowania czegoś przeciwko Misfortuners" (o istniejącym zegarze o nadchodzącej wojnie gracze wiedzą od paru tygodni).
  • Jeden z kultów Forgotten Gods zwany "Kultem Cierniowej Pani" zdaje się interesować się Misfortuners oraz ich kryjówką-strażnicą w Six Towers.
Swoją drogą, ten kult losowałem z tabelek z podręcznika ("The Lady of Thorns"). Zbieżność z Maryją "Królową Polski" przypadkowa.

Ponadto uzgodniłem z G2 konsekwencję tamtego używania Lifestyle Roll od męża, Tuhana. Wprowadziłem zegar 10-częściowy "Kiedy Tuhan rozwiedzie się z Iskrą?", który zapełniać się będzie za każdym razem, kiedy Iskra używać będzie ratingu Tuhana (a nie swojego) do Lifestyle Roll. Póki co 0/10.

Te dwie godziny Free Playa same napełniły się akcją. Podzieliłem to na cztery części (ostatni to faktyczny wybór Score'a oraz zbieranie informacji pod niego). Co ciekawe, te części zostały rozegrane tak jak zapisane. Gracze zainteresowani byli rozgrywaniem scen/miejsc w całości, bez skakania ze spotlightem...

Dangerous Meeting


G4 wpadł na ambicję załatwienia rozejmu z The Dimmer Sisters. Chciał konkretnie porozmawiać z nimi na cito, aby Księgowy zaoferował im gotowość do robótki w zamian za pokój. 

Dlatego Księgowy postanowił samotnie rozejrzeć się za tym, w którym to ogrodzonym opuszczonym osiedlu (Six Towers) można odszukać tę tajemniczą posiadłość The Dimmer Sisters. To był Action Roll, na Survey. Efekt tylko "Limited", bo domyślnie da się jedynie odnaleźć główną bramę osiedla, w którym znajduje się ta posiadłość...

Survey (Controlled/Limited) -> 2D -> [4, 2] -> Withdraw OR Do it with a minor consequences.
  • Devil's Bargain [+1D]: jeden z kultystów Pani Cierniowej będzie śledzić Księgowego! 
Księgowy napotkał jakiegoś zsiwiałego brodatego akoroskiego dozorcę, który nie chciał sobie wejść na głowę i ot tak przeszkadzać Roslyn Kellis jakimś przechodniem [end up in risky position]. Wyszła z tego sprzeczka, w której to stawką było to, czy w ogóle jegomość cieć będzie chciał wołać rzeczniczkę The Dimmer Sisters. 

G4 brnął dalej. Amir zażądał tego, aby Roslyn spotkała się z nim tu, na zewnątrz. Action Roll!

Command (Risky/LimitedStandard) -> 4D -> [6, 5, 3, 4] -> You do it.
  • Push Yourself [2 Stress] -> podbicie Effect na Standard
  • Devil's Bargain [+1D] -> przenikliwy psioniczny chłod nawiedzonej okolicy przeszywa Iruviańczyka [1 harm].
Mimo iż dozorca zdążył zatrzasnąć drzwi, to jednak chwilę potem posłał wronę-posłańca, która to wrociła po 10 minutach. Po kolejnych minutach, przybyła Roslyn Kellis.

Do rozmowy doszło w pobliskim parku pełnym spetryfikowanych drzew. Amir wyciągnął flaszkę dobrej whiskey, ale i tak kobieta nie poczęstowała się. Jako prowadzący, słowami służki The Dimmer Sisters przedstawiłem sytuację następująco:
  • The Dimmer Sisters nie chcą, aby Misfortuners urośli w siłę i kiedyś "powtórzyli zasadzkę jak wobec The Fog Hounds".
  • The Dimmer Sisters wolałyby, aby Misfortuners po prostu wynieśli się z Six Towers, ale wiedzą, że to niemożliwe, więc szykują się na to, aby same to zrobić.
  • Roslyn oraz inne "Siostry" bardzo pragną pozyskać duszę Kristova [byłego członka Misfortuners] przez którego miały całe problemy z Inspektorem (próba wrobienia "Sióstr" w morderstwo dyplomaty iruviańskiego). Dodatkowo chciałyby odzyskać Duchomierz, który do nich nigdy nie trafił z Lost Fistrict...
Innymi słowy, samo przekonanie Roslyn do tego, aby zaczęła zastanawiać się nad alternatywnym zadośćuczynieniem, nie było trywialne. Księgowy zaproponował możliwość wykonania jakiejś roboty w zamian za zlecenie. I musiał najpierw przekonać Roslyn do tej idei!

Consort (Risky/Standard) -> 4D -> [1, 5, 3, 5] -> You do it, but there's consequences.
  • Push Yourself [2 Stress] -> +1D
Komplikacją nr 1 było to, że ten szpieg z kultu Pani Cierniowej cały czas ich oboje śledzi, a potem będzie śledzić Amira przez jakiś czas (+2 do zegara frakcji Forgotten Gods/Lady of Thorns).

Komplikacja nr 2 to deadline na powyższy quest: 30 Ulsivet [13 dni od momentu sceny].

Roslyn westchnęła i rzuciła opcją. Do zabicia (metoda dowolna) jest jegomość z Nightmarket zwany Baldric Osborn, który prowadzi biznes na materiały i akcesoria okrętowe,. Mieszka on w Nightmarket i ma swoje biuro. Jest on członkiem gildii The Hive, a liderka tej gildii ma awersję do wszystkiego co nawiedzone i magiczne. Za to syn Baldrica, Maddox, jara się okultystycznymi rzeczami. Jak twierdzi Roslyn, "sama załatwi porozmawianie z Maddoxem po tym, jak odziedziczy biznes po ojcu". Ma to zapewnić przestrzeń na kontrabandę pod nosem The Hive.

Księgowy przyjął to zlecenie. Tutaj zakończyliśmy scenę. To był moment, kiedy na karcie postaci widniało 6 Stress, więc tylko 3 Stress aby Księgowy poszedł na emeryturę! [4-ta Trauma].

Who the fuck is Lady of Thorns?


To były w zasadzie dwie króciutkie sceny Dziadka oraz Iskry. Postanowili razem poszukać informacji o tym dziwnym kulcie, który zdaje interesować się Misfortuners.

Pierwsza metoda to grzebanie w Archiwach Ech (należą do The Path of Echoes) za wstawiennictwem kapłana-kustosza lorda Cassiusa Mory (sojusznika z The Circle of Flames). Na wejściu G2 i G5 dowiedzieli sie, że kult Pani Cierniowej to jeden z licznych kultów sprzed Kataklizmu, który wierzył w "astronomiczny porządek w gwiazdach", zaś apokryfy tej prorokini zostały licznie spisane.

Fortune Roll za Archiwa (Tier 3 frakcji plus +1D za charakter informacji): 4D -> [3, 1, 3, 3] -> Poor, no effect.

Lord Mora sam się zdziwił, kiedy tych zwojów w ogóle nie było w archiwach! Okazały się być wypożyczone na nazwisko "Richter"! 

Druga metoda to przyjaciel Dziadka, czyli policjant Darmot. G5 zdecydował się sięgnąć po znajomości. Dowiedzieliśmy się, że Darmot choćby służy w komisariacie obejmujący Six Towers (tak, tym co przegrał z Gray Cloaks o stróżowanie dzielnicy!).

Spotkanie w jakimś podrzędnym barze w Six Towers. Doszło do wstępnej rozmowy, w której to w pewnym momencie sprawdziłem, czy Darmot może cokolwiek wiedzieć o jakimś ostatnim okultystycznym incydencie w Six Towers. Bo o samym kulcie dowiaduje się dopiero teraz!

Fortune Roll (Tier 3 minus -1D za okultystyczną konspirę): 2D -> [5, 2] -> Standard effect

Darmot przypomina sobie, że na patrolu sprzątnął jakąś kaplicę w kanałach Six Towers. Była tam jakaś ofiara upodobniona (włosy, klejnoty, inne śmieci i ornamenty) do malunku jakiejś "pani z cierniami". Jedna kropka do połączenia przez graczy....

Co więcej, Darmot opowiedział też na pytanie czy zna niejakiego Richtera. Odpowiedział, że przez pół roku w Bluecoats był jakiś Richter. Cichy, spokojny, aż za spokojny człowiek, którego podniecało używanie broni palnej. Miał niezwykłego cela.

Podboje Słodkiego.


G3 doczekał się swojej sceny. Okazała się o wiele bardziej dynamiczna niż poprzednie, plus dała wiele do reakcji dla pozostałych graczy (i jeszcze lepsze uzasadnienie dla 2 xp za "inner conflict" dla gangu).

Wpadłem na potencjalnie rozwalający Free Play pomysł, czyli rzucić Fortune Roll na to, czy pojmany Agent 9044 (Camille Ralston) od Spirit Wardens może w ogóle wydostać się z więzów.

Fortune Roll (3D minus 1D za tier Misfortuners) -> 2D -> [5, 2] -> Limited, partial effect.

Agent 9044 znalazła tylko tyle czasu, aby poluzować swoje więzy i mieć swobodę ruchu.

Słodki postanowił zagadać do kobiety. Powiedziałem G3, że uprowadzona prawdopodobnie blefuje z tym, że dalej jest spętana. Gracz nawet wręcz wykorzystał to! Wstępnie, spróbował wmówić Camille, że lepiej po prostu nieuciekac, bo "gra nie jest warta świeczki i jej to nie uda". Gracz wybrał akcję Sway, bo - patrząc na zamiar - chciał tak naprawdę odciągnąć NPCa od jakichkolwiek jego planów.

Sway (Controlled/Standard) -> 1D -> [3] - You falter.

Camille założyła ręce przed siebie, pokazując że wcale nie boi się Willema. Jakby to ona rzucała wyzwanie mężczyźnie!

Słodki zaproponował Camille, że jeśli chce wydostać się ze strażnicy, to musi najpierw pokonać go w pojedynku. Rzucił jej jakiś miecz pojedynkowy, proponując jej wyzwanie! Dla Agenta 9044 to złota okazja. Dla gracza była to kolejna próba.

Finesse (Risky/Standard) -> 4D -> [1, 3, 2, 3] -> Things go badly.
  • Push Yourself [2 Stress]: +1D
Powiedzieć, że Camille pokonała Słodkiego to lekka przesada. Miotnęła mieczem w Słodkiego [byłby 2-harm, ale gracz odparł za 1 Stress, po Resistance Roll] i minęła go. Byłaby już przy drzwiach wejściowych kryjówki [end up in desperate position], ale gracz też to odparł. Też za 1 Stress!

Fakt faktem, Agent 9044 znalazła się w głównym pomieszczeniu strażnicy, chwyciła za jakieś krzesło i przyjęła gardę przed Słodkim. G3 zdecydował się forsować już regularną walkę z kobietą.

Skirmish (Risky/Standard) -> 2D -> [6, 2] -> You do it.

Agent 9044 została pokonana, ciachnięciem po udzie. Słodki zaciągnął ją na wyższe piętro, tam gdzie jest warsztat z odczynnikami i bandażami...

W tym momencie najpierw wprowadziłem Księgowego do sceny. Doszło do banteru i kłótni co w ogóle tutaj się stało. Potem dodałem resztę postaci graczy. Dziadka oraz Iskrę. Naprawdę nie chce mi się opisywać ze szczegółami całej tej gorącej sytuacji. Głównym przedmiotem kłótni było to, co odwalił Słodki ("pojedynki z więźniami"). Całej czwórce graczy weszła ta immersja w uszczypliwości drużynowe!

Skończyło się na opierdzieleniu Słodkiego (który potem wymknął się na 2d2 godziny do Miss Eldrin Prichard, aby między innymi zapytać się o kult Pani Cierniowej: z Fortune Roll wyszło, że nic ona nie wie), na skuciu kajdanami Agenta 9044 oraz - to zrobiła Iskra - przylepieniu jej dłoni do kamiennych scian za pomocą Binding Oil (bez Alcahest nie da się tego odkleić!).

Co będzie króliczkiem tej sesji?


G4 (słowami Księgowego) w końcu zdał to, co udało się wynegocjować z Roslyn Kellis. Dziadek z trudem przyjął to, że jednak gang asasynów woli załatwić sobie tymczasowy spokój z The Dimmer Sisters (syn Daniela jako duch jest trzymany przez nie!).

To G2 jednak zaproponowała, aby na tej sesji sięgnąć po pierwszy Claim. Turf na kierunku zachodnim, czyli sprawę Skovlańczyka Kiliana Sinclaire i ducha z The Reconciled, z którym współpracuje. Ta para jest strażnikami pewnej nawiedzonej przecznicy zwanej Coleburn Avenue. 

Księgowy podjął próbę poszukania informacji o tym Kilianie, w jadłodalni Kultu Szlochającej Pani w Six Towers. Rozegraliśmy to szybko, rzutem Fortune Roll na Consort.

Fortune Roll (Consort) -> 3D -> [5, 6, 6] -> Exceptional result!

Tego jest trochę:
  • W tej jadłodalni pracuje pra-prawnuczka Kiliana, Gormlaith!
  • Kilian wygląda na 60-letniego starszego pana, który od jakiegoś czasu się nie starzeje.
  • Oswojony Duch to jego babcia, Alba Sinclaire. Jej efektywna moc to jak Tier 2.
  • Dzięki współpracy obojga, Coleburn Avenue jest wolna od zakusów The Dimmer Sisters.
To dla graczy było wystarczające. 

Score [45 minut]

Gracze zdecydowali się w pierwszej rozmowie przegadać Kiliana i jego babcię z The Reconciled, aby współpracowali z Misfortuners. Eskalacja metody (i przemocy) była "planem B".

Method: Social (Negotiate and persuade Kilian & Alba)
  • Miejsce: Coleburn Avenue (Six Towers)
Objective: Przekonać parę "strażników alei" do tego, aby Misfortuners mieli dostęp do mieszkańców.
Loadout:  Wszyscy wzięli "Normal".
  • Misfortuners mają specjalny upgrade "Assassin Rigging", który daje im "+2 free load to weapons and gear".
Engagement: 2D -> [6, 4] -> Good Result (Controlled starting position)
  • +1D za czysty fart [standard]
  • +1D vulnerability [wiedza o krewnych]
  • +1D pomoc od Lorda Scurlocka [on wie!]
  • -1D intereferencja od Roslyn i jej duchów-szpiegów.
Tym razem nie G4, a G3 rzucał na Entaglement. Poprzednie dwa rzuty od G4 dały "Bad Result"...

Byłem gotów już wprowadzić jakichś duchów-szpiegów (już na "Risky"), ale wypadło "Controlled", więc wycofałem się i tylko czekałem na jakąś złotą okazję, tudzież nieudany rzut...

Jak rozpoczęliśmy?


"Good Result" oznacza choćby tyle, że postacie rozpoczynają operację tak, jak planowały; jeszcze nic nie poszło nie tak.

Wprowadziłem moment, w którym starszy pan Kilian Sinclaire przybija łódką do nadbrzeża i zmierza do alei Coleburn. Postacie graczu są gdzieś tam w okolicy, wprowadzone zostaną wtedy, kiedy gracze się uaktywnią.

Co dalej?


Najpierw podszedł Słodki, pomógł Skovlańczykowi zacumować łódź, w ten sposób wymieniając się uprzejmościami.

Później podeszła pozostała trójka. Księgowy przywdział fałszywą tożsamość (jakiegoś łowcy duchów od Spirit Wardens, w cywilu i) przywitał się z panem Sinclaire i zaproponował mu rozmowę. Przedstawiłem sytuację, że Kilian ma kilka miejsc do odwiedzenia i że nie ma czasu. Zatem znaliśmy już stawkę: czy Kilian Sinclaire ze swoim duchem-babcią da się przekonać na dłuższą rozmowę.

Command (Controlled/Standard) -> 4D -> [1, 1, 2, 6] -> You do it.
  • Dziadek pomógł [+1D] za 1 Stress 
Kilian Sinclaire dał się namówić, aby najpierw odwiedzić jego przyjaciółkę, starszą pani Rosalie, na herbatkę.

Tam odegraliśmy trochę to, co Misfortuners chcieliby od Kiliana-Alby, a dlaczego właśnie Coleburn Avenue jest chronione przez The Reconciled. Alba okazała się całkiem świeżym, ale już cywilizowanym duchem. To był najdłuższy moment tego Score'a, ponieważ gracze powierzchownie podchodzili do tego, co chcą zaoferować obojgu w zamian za to, aby Misfortuners miało dostęp do ludzi tej dzielnicy (Turf). Argumenty w stylu "ochronimy Was przed The Dimmer Sisters" dopiero zaczęły działać, wtedy zarządziłem ten wyczekiwany Action Roll... Wykonał go G5, czyli Dziadek.

Sway (Risky/Standard) -> 3D -> [5, 4, 6] -> You do it.
  • Devil's Bargain [+1D]: Ernie i Jeremy - Bluecoats z Nightmarket - śledzili Dziadka i czekają przed wejściem, aby z nim porozmawiać.
  • Czyjaś pomoc (Księgowego?) za 1 Stress [+1D]
Alba poczuła się spokojna, że istotnie Misfortuners oraz ona i jej wnuk mają wspólnych wrogów. Dopito kolejne herbatki, okraszone wódką z wodorostów i koziego mleka.

Ostatnim momentem Score'a była sprawa tej dwójki funkcjonariuszy z przypadku. Dziadek chciał już ich załatwić na amen, lecz Księgowy zasugerował wpuszczenie im wpierdolu miesiąca. Daniel przystał na to, G5 wziął pod przewodnictwo akcję grupową spuszczenia łomotu ludziom, którzy kilka dni temu chcieli zaciągnąć Dziadka na przesłuchanie w komisariacie. Co na to Kilian i Alba? Wzruszyli ramionami i tylko wyrazili nadzieję, że "nie przyciągną tym wron".

Efekt Great ze względu na skalę (4 osoby vs 2 osoby).

Lead an Action (Prowl; Risky/Great)
  • Dziadek (lider): 3D -> [6, 2, 6] -> Critical Result!
  • Księgowy: 3D -> [5, 1, 4] -> Yay.
  • Słodki: 1D -> [5] -> Yay.
  • Iskra [+2 Stress za +1D]: 3D -> [4, 6, 6] ->  Critical Result! 
Zapytałem się graczy, jak doszło do wpierdolu, którego rezultat jest Extreme. Mogli ich zglanować na śmierć i nikt by nie kiwnął palcem. Gracze zdecydowali się utrzymać Erniego i Jeremy'ego przy życiu, ale tak, aby nigdy więcej nie próbowali węszyć wobec kogokolwiek z Misfortuners oraz ich przyjaciół czy członków rodziny.

Uznałem też, że efekt Extreme przekładać się będzie na wpisanie tej dwójki jako kontaktu zbiorowego: z poczucia strachu ci funkcjonariusze mogą być manipulowani, aby wyjawiali informacje.

Kurtyna.

Pay-Off

Payoff: 
  • 4 REP [2 + różnica Tierów 3-1]
  • 0 COIN 
    • +Passive Income: 2 COIN [Biuro Rachunkowe piorące dotację od Konsulatu Iruviańskiego]
    HEAT: 0 (Smooth & Quiet)

    Entaglement (2 HEAT, Wanted Level 0): Rivals or Unquiet Dead

    Relacje z frakcjami:
    The Reconciled: -2 [z 0 do -2]
    The Church of Ecstasy: +1 [z 0 do +1]

    Downtime [40 minut]


    W pierwszej kolejności wprowadziłem Entaglement: Unquiet Dead. Wykorzystałem to, że los ofiary jednego ze Score'ów z przeszłości jest niepewny - konkretnie tycherosi Polonia, liderka przemytników z The Vultures [sesja nr 7]. Tak więc Polonia jako duch na usługach Kultu Pani Cierniowej postanowiła nękać i śledzić jej oprawców. Najpierw na odległość rzutu kamienia pojawiała się Dziadkowi, a potem pozostałym członkom Misfortuners.

    Rozwiązanie tego Entaglement to albo wynajęcie specjalisty od duchów (Acquire Asset), albo zajęcie się tym osobiście. G3 zadeklarował, że Słodki zajmie się tym osobiście. Jako Hound ma amunicję przeciwko duchom.

    Rozstrzygnęliśmy to przekrojowo, czyli czy Słodkiemu uda się zastrzelić ducha Polonię, czy to ona najdzie go wcześniej i "coś się stanie". Action Roll na Hunt.

    Hunt (Risky/Great) -> 4D -> [2, 6, 4, 5] -> You do it.
    • Push Yourself [2 Stress] za +1D
    Polonia została zastrzelona po raz drugi w swoim życiu, tym razem już permanentnie.

    * * *

    Niżej jesteście świadkami tego, że gracze postanowili w końcu wydawać REP - a nie COIN - na dodatkowe akcje w Downtime. Pasek REP mieli zapełniony (11/11, po zdobytym Turf), zaś w skarbcu tylko 2 COIN. 

    • G2 (Iskra)
      • Long-Term Project - Wiedza o Słabościach Setarry* (+2, 10/10)
      • Long-Term Project - Przychodnia Lekarska w Six Towers** (+2, 2/6)
      • [1 REP] Training: Insight (+2 xp to track)
    • G3 (Słodki)
      • Indulge Vice (-4 -> -6)
      • Training: Prowess (+2 xp to track)
      • [1 REP]: Long-Term Project - Wytropienie Siedziby Kultu Pani Cierniowej*** (+2, 2/8)
    • G4 (Księgowy)
      • Indulge Vice (-6)
      • Long-Term Project - Ósmy Akolita w The Circle of Flames (+5; 12/12)
      • [CalculatedRecovery (+2; 2/4)
      • [1 REP]: Recovery (+2; 2/4)
      • [1 REP]: Long-Term Project - Wytropienie Siedziby Kultu Pani Cierniowej*** (+2, 4/8)
    • G5 (Dziadek)
      • Indulge Vice (-4)
      • Training: Prowess (+2 xp to track)
      • [1 REP]: Long-Term Project - Wytropienie Siedziby Kultu Pani Cierniowej*** (+1, 5/8)
    Lista sprostowań:
    * - Wylosowaliśmy kim ta Setarra właściwie jest i jaką ma słabość. Jest to gwiezdny demon, zamiłowany w przyjemnościach. Jej słabością jest "gwiezdny metal", opcjonalnie można spróbować ją uwięzić w specjalnym więzieniu na podobieństwo klatki Faradaya.
    ** - To nowy projekt, aby poprawić relacje z Six Towers Citizenry (obecnie na -1). Iskra bawi się w felczera, który pomaga biedniejszym mieszkańcóm za friko.
    *** - Uznałem, że skoro Darmot wyjawił im niedawną kaplicę, postacie graczy mogą rozpocząć śledztwo w sprawie, gdzie mogą gromadzić się ci kultyści. W rezultacie wszystkich akcji, udało się zawęzić poszukiwania do tej wielkiej "wyspy południiowej" współdzielonej przez Six Towers oraz Charterhall.

    Tak szybkie zaliczenie projektu na zostanie Ósmym w The Circle of Flames sprawia, że będę musiał coś przygotować we Free Playu na przyszłą sesję. 

    Swoją droga, Iskra nie wykonała akcji Indulge Vice, więc albo na następnej sesji dodaje addendum (kolejną akcję w Downtime), albo dostaje +3 Stress za Traumy.

    End of Session


    Layla "Iskra" Acheros: 4 xp (1+2+1)
    Willem "Słodki" Sevoy: 4 xp (2+2+0)
    Amir "Księgowy" al-Basir Hammad: 5 xp (2+2+1)
    Daniel "Dziadek" Keffermüller: 3 xp (0+2+1)

    Gang Misfortuners: 5 xp (0+2+1+2)

    Zaledwie 3 xp u Dziadka to ciekawy przypadek, w którym to Blades in the Dark nie wynagradza mocniej grania motywacjami i przekonaniami postaci (limit to 2 xp). Albowiem Dziadek nie skradał się ani nie adresował w fikcji motywu umykania/unikania, to nie dostał za to xp. 

    Misfortuners mają kolejne rozwinięcie gangu. Gracze jednogłośnie dodali dwie kratki do Hardened. Odtąd każdy członek gangu może dostać do pięciu poziomów Traumy. Plus oczywiście Crew Advancement to 2+1 COIN do STASH u każdego...

    Wnioski/Feedback/Podsumowanie


    Poziom gry nie spada. Gracze mają o wiele więcej do powiedzenia dobrego o sesji, niż złego; niektórzy z nich mają nawet "problem" ze wskazywaniem co poszło nie tak, albo co zgrzytało.

    Gracze zwrócili uwagę na to, że od jakiegoś czasu wprowadzane przeze mnie konsekwencje z rzutów stały się ciekawsze, dalekie od sztuczności. 

    Co prawda znów nacięliśmy się na 1,5h+ Free Playa, ale uważam, że tym razem każdy jego kwadrans był uzasadniony. Dowiedzieliśmy się czegoś o postaciach, zebrano informacje o tak naprawdę dwóch potencjalnych Score'ach (szansa od The Dimmer Sisters, potencjał na działanie przeciwko jednemu z kultów Forgotten Gods). 

    Muszę przyznać, że nie czułem się zawiedziony tym, że ambicje graczy swoje (2 Claimy na sesji), a to co wyszło w praniu to swoje. Ktoś mógłby powiedzieć, że jakakolwiek interakcja z The Dimmer Sisters powinna być Scorem, ale przypomniało mi się dopiero w środku scenki solowej Księgowego. Uznałem, że lepiej już iść z momentum i co najwyżej zobaczyć, czy z Księgowym coś się stanie...

    Generatory na sesji robią robotę. Wylosowanie demona Setarry to jedno, ale też wylosowałem sam obiekt zlecenia od Roslyn (wyszedł mi Akorosi, z odpowiednimi charakterystykami) oraz kilka informacji o Kilian oraz Albie. 

    Na koniec: przed tą sesją poprowadziłem dwie sesje w Moth-Light pod rząd. Przez pierwsze 1,5 h gry wtrącało mi się do głowy podejście z tamtej gry, że to scena ma bieżący Ton (działa jak Pozycja). Musiałem z tym walczyć w głowie; wszak w BitD każdy Action Roll rozpatruje się na bieżąco, indywidualnie. Gracze nie zwrócili uwagi na to, aby to jakoś przeszkadzało rozgrywce. 



    Buy Me a Coffee at ko-fi.com
    Wesprzyj mnie kawą, herbatą czy inną używką, jeśli chcesz czytać kolejne raporty z sesji!

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz