środa, 24 lutego 2021

[BitD] Misfortuners S2E4 - Pudding

Nie był to najlepszy pomysł, aby grać kolejną sesję zaledwie trzy dni po poprzedniej. Wydawało nam się, że wszystko będzie w porządku, ale tak jakoś w przeciągu pierwszej godziny zaczęło nam się grać gorzej. Jeden z graczy (G3) całkowicie schował się w trakcie sesji. U mnie było gorzej z opisami, plus zapomniałem wprowadzić tego wiecznie nieobecnego szpiega z The Hive do Score'a (który nie rozpoczął się perfekcyjnie).  

Dalej to była całkiem niezła sesja. Pierwszy Free Play nie przekroczył godziny. Po prostu zmęczenie, zaniepokojenie i delikatny chaos wybrzmiały na koniec...

Pozytywną stroną było to, że w końcu zobaczyliśmy wciąż świeżą postać - Daniela "Dziadka" Keffermüllera - z innej strony niż jako Lurka. Może było tego naprawdę dużo, nieco za dużo, gracza wtedy nosiło emocjonalnie....

Uczestnicy Sesji Nr 17


G2Leech zwany Layla "Iskra" Acheros (Dagger Isles)
G3Hound zwany Willem "Słodki" Sevoy (Akoros)
G4Spider zwany Amid "Księgowy" al-Basir Hammad (Iruvia)
G5Lurk zwany Daniel "Dziadek" Keffermüller (Akoros)

Komplet, czyli G2 to graczka, G3, G4 i G5 to gracze

G2 wykupiła zdolność Saboteur, G4 wykupił Mastermind.

Addendum do Downtime z poprzedniej sesji [10 minut]


Pomiędzy sesjami przypomniałem G2, że Iskra nie wykonała akcji Indulge Vice. A to oznaczało +3 Stress za jej trzy Traumy. 

Graczka zdecydowała, że podejmie te akcję. Zapytała się jednak o możliwości ciągnięcia męża Iskry - Tuhana, oficera The Silver Nails - o kolejny hajs. Po krótkiej wspólnej dyskusji ze wszystkimi, podjęliśmy ten precedens następująco:
  • Stosujemy wcześniej wprowadzony zegar "Kiedy Tuhan rozwiedzie się z Iskrą?" na 10-części. [na razie 0/10]
  • Za każde naciągnięcie Tuhana na pieniądze (rzucenie jego Lifestyle Rating albo ekwiwalent 1 COIN), rzucamy 2d6, aby ustalić progres tamtego zegara (1/2/3/5).
Zatem Iskra wykonała ten Indulge Vice, w zamian za "COIN od męża". G2 rzuciłą 2d6, wypadło [5, 1], czyli postęp o dwa.  Zegar jest na 2/10.

Swoją drogą, sam ten Indulge Vice doprowadził do Overindulgence! Do czego doszło, krok po kroku:
  • Graczka wybrała opcję Attract Trouble. 
  • Postanowiła wylosować dodatkowy Entaglement.
  • Wypadło "Gang Trouble or The Usual Suspects". Wybrała to drugie.
  • G2 zdecydowała, że celem przesłuchań policji jest jej vice purveyor, Miss Eldrin Prichard! 
    • Tutaj Iskra postanowiła wręczyć 1 COIN na łapówkę, aby nie testować ratingu 2D czy narzeczonej Słodkiego coś się stanie.
Sprawa się nie zakończyła, bo [jak dobrze zgadujecie], Iskra wyciągnęła ten abstrakcyjny COIN z kiesy męża Tuhana! Kolejny rzut 2d6 na wkurw Severosianczyka, wypadło [4, 5], czyli +2 do zegara. Już 4/10!

Free Play [50 minut]


Najpierw porcja informacji ze świata: gazeta [ilustracja] oraz zbiór informacji spoza gazet.

Kliknij, aby powiększyć.

Ponadto gracze dowiedzieli się od swoich kontaktów i sojuszników kilku interesujących detali:
  • Wedłgu Path of Echoes, cała ta izolacja Whitecrown ma związek z tym, że chyba Spirit Wardens wykryli licznych szpiegów z The Unseen i "zaczęli robić czystki w swoich szeregach".
  • Path of Echoes chce wykorzystać kryzys u Spirit Wardens, aby złapać kilka interesujących potężniejszych czy starszych duchów [robią to legalnie, w celach historyczno-naukowych].
Przedstawiłem też (później na sesji, ale już piszę teraz) nowe Claimy, do jakich Misfortuners ma ścieżki na mapie.
  • Vice Den: Gralnia "Cards'N'Darts" należąca do Gray Cloaks.
  • Infirmary: Lazaret finansowany przez Ród Rowan.
Free Play oficjalnie zaczął się dnia 20th Ulsivet. Czyli jeszcze 10 dni na wykonanie zlecenia-ultimatum od Roslyn, rzeczniczki The Dimmer Sisters...

Siódemka staje się Ósemką.


Przed sesją uznałem, że faktycznie wrócimy do fikcji od momentu, w którym to Księgowy dołącza do okultystycznej śmietanki The Circle of Flame jako Ósmy. Ma to związek z ukończeniem jego projektu na dołączenie do tego grona w ostatniej fazie Downtime. Liczyłem się z tym, że wyjdzie z tego osobna, konkretna scena. Wyszło coś mniejszego. Wliczając to, że Amir spożył fragment serca Demona z Kręgu, nasączony elektroplazmą.

Odbyło się to w podziemiach Centuralia Club (Brightstone).

Tutaj postanowiłem wylosować sobie jakim naprawdę demonem jest Harvale Brogan, ten najważniejszy z Siódemki Ósemki. Strona 304 angielskiego podręcznika, :
  • Demon Type - Aspect: Monstrous
  • Demon Type - Affinity: Earth, Metal
  • Demon Desires - Control.
Gracze wpadli na to, że Harvale Brogan jest tak naprawdę demonem, metalową skolopendrą. Księgowy porozmawiał sam na sam z Demonem i dowiedział się, że "trzeba odzyskać wpływy w Six Towers". Docelowo: odtąd frakcja ma zegar "Advance in Tier - 0/12".

Wytwarzanie informacji o celu Score'a.


Pisząc teraz, ta scena zdążyła calkiem zmęczyć mnie na resztę spotkania. Rozgrywaliśmy Free Play klasycznie, czyli postacie zbierały informacje pod już ustalony Score. Celem miał być Baldric Osborn, handlarz akcesoriami okrętowymi (i były podorca podatkowy) z biurem i domem w Nightmarket. Rzecz w tym, że tyle generowałem oraz improwizowałem informacji na bieżąco, że czułem, iż zaczyna się to mi wymykać z kontroli...

Zbieram to wszystko do kupy, albowiem reszta tego Free Playa to dosłownie było zbieranie informacji, kawałeczek po kawałeczku, niczym macanie każdego kamyczka mozaiki w bizantyjskim lochu. Tam gdzie wspomniane, wykonano Fortune lub Action Roll
  • Baldric Osborn mieszka wraz z synem Maddoxem w Nightmarket, na Parchment Street 5. Tam też jest to biuro z próbkami akcesoriów okrętowych. Biznes nazywa się "Kotwica Osborna".
  • "Kotwica Osborna" ma też magazyny w The Docks.
  • Baldric osborn należy do The Hive, jako członek gildii.
  • Dziadek z pomocą Słodkiego wykonali akcję-infiltrację "na naprawiaczy usterek z drzwiami", w celu poznania rozkładu pomieszczeń w kamienicy.
    • Action Roll na Sway (Risky/Standard) -> 3D -> [4, 4, 4] -> Udało się, ale konsekwencją była interwencja Maddoxa Osborna, który "nie przypominał sobie, aby zamiawiał majsterkowiczów".
    • Dziadek odparł tę konsekwencję, płącąc 3 Stress.
    • G5 zaakceptował Devil's Bargain polegający na tym, że Maddox spotyka się z synową Dziadka! 
    • Warto dodać, że same zabezpieczenia kamienicy są Tier IV (jak z The Hive), ale cały biznes to efektywnie Tier I.
  • Księgowy znalazł konkurenta Osbornów (bez rzutu) i postanowił być na tyle nachalnym, aby wypytywać się o konkurencję (Baldrica, gdzie bywa).
    • Action Roll na Consort (Controlled/Standard) -> 3D -> [1, 3, 4] -> Udało się, gracz nie wycofał się pod groźbą rabanu [+1 HEAT]
    • Baldric dorobił się majątku na zbrodniach wojennych w Skovlan, a odkąd założył swój biznes, zręcznie unika podatków.
    • Lubi czytać książki historyczne, w tym celu odwiedza biblioteki w Charterhall.
  • Iskra dowiedziała się (bez rzutu, w oparciu o stare znajomości studenckie), że panicz Maddox Osborn tak naprawdę z przymusu współprowadzi biznes marynistyczny, sam wolałby zajmować się konstruowaniem wynalazków. Nawet z powodu powrotu ojca musiał porzucić ostatnie lata studiów! Natomiast Iskra postanowiła przebalować z jakąś jego znajomą ze studiów na Barce Przyjemności, aby wyciągnąć o Maddoxie więcej informacji.
    • Action Roll na Consort (Risky/Standard) -> 2D -> [6, 3] -> Udało się.
    • Maddox regularnie spędza czas z synową Dziadka (wdową), w tym na znanym torze wyścigowym dla psów w Nightmarket.
    • G2 zaakceptowała Devil's Bargain polegający na tym, że Tuhan opacznie zrozumie zainteresowanie Iskry do Maddoxa (jakoby to Maddox interesował się nią!) i wkrótce "coś z Maddoxem zrobi".
Przyznam, że już w tym momencie miałem mętlik w głowie od nadmiaru naprędce losowanych informacji (pasje, kim kto jest, numery ulic, etc.) i dałem znać, czy gracze na pewno potrzebują jeszcze coś zrobić. Wyszło na to, że w sumie nie; przeszli do ustalania stylu Score'a...

Score [60 minut]

Gracze podjęli decyzję o klasycznym podkradnięciu się do sypialni Baldrica i sprawienie, że umrze po cichu.

Method: Stealth (Infiltrate the tenement)
  • Miejsce: Parchment Street 5 (Nightmarket)
Objective: Niepostrzeżenie zabić Baldrica Osborna, jakby był to nieszczęśliwy wypadek (lub zdarzenie).
Loadout:  Wszyscy wzięli "Normal".
  • Misfortuners mają specjalny upgrade "Assassin Rigging", który daje im "+2 free load to weapons and gear".
Engagement: 2D -> [5, 2] -> Mixed Result (Risky starting position)
  • +1D za czysty fart [standard]
  • +1D vulnerability [wiedza o kamienicy]
  • +1D pomoc od Erniego i Jeremy'ego (policjanci z Nightmarker) oraz Stazii (pomoc w dobraniu trucizn)
  • -1D intereferencja od Velerisa, szpiega na usługach The Hive.
G5 po raz pierwszy rzucał na Engagement Roll. Gracze mają przesąd co do tego, że jak rzuca G4, to wypada "Bad Result".

Przed rzutem całkiem trochę dyskutowaliśmy o tym, czy dać -1D za "wyższy Tier" (The Hive). Jednak w fikcji tylko kraty, zamki i inne zabezpieczenia były na znacznie wyższym Tier niż Misfortuners. Zdecydowaliśmy, że to trochę za mało na -1D do Engagement Roll.

Jak rozpoczęliśmy?


Postacie zaczęłyby przed samą próbą dostania się do sypialni Baldrica Osborna, na drugim piętrze. Na zewnątrz, wysokość oraz stalowa krata na oknie do pokonania.

"Mixed Result" oznacza komplikację. Wprowadziłem, że Baldric właśnie obudził się, aby przekazać jakiś tajną kontrabandę dla Dokerów, którzy podjechali powozem. Trochę ten biznes potrwa. Plus na pewno The Dockers będą rozglądać się, czy nie ma jakiegoś zbyt ciekawskiego gapia...

Tutaj powinienem był też wprowadzić tego szpiega Velerisa, który dostrzegłby Misfortuners na gorącej probie uczynku. Ale wtedy kompletnie mi wyleciało z glowy. To sprawiło, że Score później zrobił się trochę za spokojny...

Co dalej?


G5 przejął pałeczkę i zdecydował, że Dziadek zorganizuje wspinaczkę na to drugie piętro. W pierwszej kolejności to on podjął próbę niepostrzeżonego wejścia wzwyż.

Prowl (Risky/Standard) -> 3D -> [2, 6, 6] -> Critical Result.

Ustaliliśmy, że efekt Great zadziała tak, że reszta postaci graczy nie będzie musiała rzucać (bądź wydawać zestawów wspinaczkowych), aby dostać się do tej stalowej kratownicy.

Sprawa tej naprawdę niezłej kratownicy (Tier IV) sprawiła, że gracze kombinowali nad sekwencją akcji. Chcieli wykorzystać zarówno zdolność Infiltrator u Dziadka (ignorowanie Tieru przy pokonywaniu zabezpieczeń), jak i Saboteur u Iskry (można użyć Wreck tak, aby nie było widać sladów psucia/niszczenia). 

Gracze ostatecznie zdecydowali się na plan: G2 robi Set Up na Wreck (osłabianie krat kwasem), G5 pilnikiem będzie rozbrajać kratkę (Finesse). Niestety, Iskra będzie rzucać przeciwko Tier IV (I vs IV, bazowy efekt Zero).

Wreck (Risky/Limited) -> 2D -> [2, 6] -> You do it.
  • Push Yourself [+2 Stress]: zmiana efektu na Limited
  • Devil's Bargain polega na +2 HEAT (reakcja tych kwasów ze stalą chromową tworzy ciekawe kolorowe światełka, które mogą przyciągać uwagę).
  • Set Up podbija pozycję do następnego rzutu.
Finesse (Controlled/Standard) -> 3D -> [4, 1, 5] -> You do it, but there's consequences.
  • Księgowy pomógł [+1D] za 1 stress
Stalowa kratownica została pokonana. Samo okno nie stanowiło już tak dużego problemu. Jednak cały proceder trwał na tyle długo czasu [consequences], że postanowiłem wprowadzić Mission Clock "kiedy Baldric Osborn wróci do sypialni" na 6-części. Ustawiłem sytuację na 1/6.

Tego jednego momentu nie pamiętam dobrze. Pierwszy na infiltrację drugiego piętra poszedł Księgowy. Rzucił Action Roll. Znam konsekwencję tego rzutu (zaraz niżej), ale nie pamiętam, czy G4 chciał osiągnąć coś więcej niż "rozejrzeć się po tym poziomie"...

Prowl (Risky/Standard) -> 4D -> [5, 5, 5, 2] -> You do it, but there's consequences. 
  • Chyba pomagał Dziadek (+1D) za 1 Stress.
Kosztem tej eksploracji było to, że przesunąłem tamten Mission Clock do 3/6.

Tutaj - dzieląc spotlight - przeszedłem nad sprawą Iskry oraz Słodkiego. Otóż wcześniej do sceny wprowadziłem gorący pudding, czekający na Baldrica Osborna. Tak po prawdzie, to zapytałem się G3 o Vice Słodkiego i oto wprowadziłem coś pod Vice "Pleasure".

G2 miała plan wprowadzić potężną dawkę Bloodneedle (jedna dawka daje gorączkę, falę gorąca i euforii), tak na co najmniej cały Bandolier (3 dawki) do puddingu. Aby Baldric zjadł posiłek i przedawkował. 

Natomiast tutaj był moment "Sesja STOP" ("Red" dla narzędzi typu Traffic Light), w której to G3 zadeklarował, że Słodki ostentacyjnie zje ten zatruty pudding. Starając się przedstawić sytuację zwięźle i sprawiedliwie:
  • G4 i G5 czuli, że z tego Score'a robi się jakaś komedia gangsterska. Plus Słodki nie ma żadnej Traumy, więc nawet w fikcji nie ma podstaw do de facto próby samobójczej dla samego banteru.
  • Ja zaproponowałem, że Słodki jak najbardziej może zjeść pudding, zanim Iskra spróbuje coś z nich zrobić. 
G3 ostatecznie całkowicie wycofał się, zrobiliśmy retcon. Nic nie zdarzyło się w tym fragmencie sceny, oprócz tego, że Iskra dołożyła łącznie cztery porcje Bloodneedle do puddingu.

Jak tak teraz to pisze, mam wrażenie że gaslightowaliśmy wtedy G3...

Przeszliśmy z powrotem do Księgowego i Dziadka. G4 i G5 postanowili poszukać fanty warte COIN, aby mieć jakiś hajs za Score (jest to już drugi Score pod rząd, bez gwarantowanej wypłaty). Powiedziałem graczom, że to, ile zdobędą COIN, jest wprost proporcjonalne do poziomu Effect w Action Roll (zaczynamy od Standard - 2 COIN). G5 wydał specjalnie 2 Stress, aby podbić efekt do Great [3 COIN].

Dlaczego Action Roll? Ktoś może słyszeć te szukanie po precjozach czy rekwizytacj, może to zająć za dużo czasu... Rzucał Dziadek, Księgowy pomagał.

Survey (Risky/Great) -> 3D -> [4, 2, 4] -> You do it, but there's consequences.
  • +1D za pomoc Księgowego
Dwójka łajdaków zebrała pałasze, tarże oraz cygara (od Travena, byłego vice purveyora Księgowego), warte łącznie 3 COIN.

Wprowadziłem służącego, który usłyszał za dużo i zaczął schodzić z trzeciego piętra. G5 zajął się nim, tj., Amir zajął się nim, aby go ogłuszyć i oblać whiskey, aby wszelki zamęt w razie czego zwalić na służącego.

Prowl (Risky/Standard) -> 4D -> [6, 1, 2, 5] -> You do it.
  • Dziadek pomógł [+1D] za Stress.
Potencjalny alarm został uniknięty, jak pisząc nie po polsku...

To był moment, w którym gracze uznali, że nic po nich w Score, lepiej nie kusić tego Mission Clock. Tym samym - zwiać, póki nikt jeszcze nie widział asasynów. Zjechać po linach, uciec z dala od kamienicy. Liderem rzutu była Iskra, akcja to oczywiście Prowl.

Lead an Action (Prowl; Risky/Standard)
  • Iskra (lider): 3D -> [1, 1, 6] -> You do it.
    • +1D za 2 Stress
  • Slodki: 1D -> [4] -> Yay.
  • Księgowy: 3D -> [4, 1, 4] -> Yay.
  • Dziadek: 3D -> [1, 5, 2] -> Yay.
Kiedy wiedzieliśmy, że Misfortuners już nic nie grozi, nie zakończyliśmy od razu Score'a. Gracze rozpoczęli dyskusję o tym, jak faktycznie Baldric umrze i czy będzie coś po tym widziać. G4 już chciał zagalopować się z retrospektywnym "listem od rewolucji skovlańskiej", ale jak usłyszał, że cały Score póki co jest tak niejawny jak się dało, odpuścił ten motyw.

Ostatecznie postanowiliśmy sprawdzić, czy Bloodneedle może zostać wykryte podczas autopsji oraz badania zawartości miski po puddingu. G2 wzięła odpowiedzialność za to Iskrą.

Tinker (Controlled/Standard) -> 5D -> [1, 6, 5, 1, 2] -> You do it.
  • Push Yourself [+1D] -> 
  • Ktoś musiał pomóc, aby dać kolejne +1D, nie mam pojęcia kto!
Zabójstwo Baldrica Osborna okazało się nieszczęśliwym zatruciem pokarmowym! 

Pay-Off

Payoff: 
  • 0 REP -> 1 REP [Nikt nie ma pojęcia co się stało, więc bazowe 0 REP, ale zdolność No Traces zwraca połowę Tiera celu, zaokrąglając w górę]
  • 0+3 COIN 
    • 3 COIN wyniesione z Parchment Street 5
    • +Passive Income: 2 COIN [Biuro Rachunkowe piorące dotację od Konsulatu Iruviańskiego]
    HEAT: 0 (Smooth & Quiet)

    Entaglement (5 HEAT, Wanted Level 0): Gang Trouble or The Questioning

    Relacje z frakcjami:
    The Dimmer Sisters: +1 [z -2 do -1]

    Entaglement


    Wydzielam to osobno z fazy Downtime. Tutaj gracze - in-character - weszli w spór o to, co zrobić z ich kohortą Rachmistrzami.

    Najpierw ten "Gang Trouble": Rachmistrzowie (wada: principled) natrafili na bordowe patrole Lorda Scurlocka, czyli żywi "milicjanci" wraz z Hollows. Postanowili, że odbiją "biednych Iruviańczyków wyzbytych emocji", zatem zrobili to, przy okazji spuszczając wpierdol tym nie-iruviańskim bojówkarzom.

    Gracze mieli trzy opcje wynikające z "Gang Trouble".
    • Kajać się przed lordem Scurlockiem (zapłacić 1+1 REP)
    • Dać przykład jakiemuś Rachmistrzowi (prowodyrowi), aby nigdy więcej nie odwalali takich akcji. 
    • Zignorować to i czekać, jak zareaguje lord Scurlock.
    Misfortuners podzielili się na pół. Księgowy i Słodki chcieli opcji nr 1, Dziadek z Iskrą - opcję nr 2. Banter poleciał w odgrywaniu postaci. W pewnym momencie wtrąciłem się i zaproponowałem rozwiązanie rodem z Wicked Ones:
    Ustawiamy dwie strony konfliktu, dwie osoby które rzucają.

    Gracze wybierają rating (Akcję) do Fortune Roll. Patrzymy na skalę wyniku (1-3, 4-5, 6, 6+6). Wygrywa ten, kto osiągnie lepszy rezultat.

    W przypadku remisu, opisujemy w fikcji ten impas, rzucamy kolejny Fortune Roll, ale uczestnicy muszą użyć innej Akcji jako rating.
    Księgowy wybrał akcję Consort. Dziadek wybrał Prowl!.

    Po obu stronach poszedł Stres (push yourself + assist), czyli łącznie 6 Stress po 4 osoby!

    Opcja nr 1: Consort -> 5D -> [5, 4, 4, 5, 4] -> poziom rezultatu II
    Opcja nr 2: Prowl -> 5D -> [1, 6, 6, 1, 2] -> poziom rezultatu IV.

    Bezapelacyjnie Dziadek z Iskrą nie zważali na dogadanie się po ludzku i w pewnym momencie użyli tzw. "argumentów fizycznych" (plaskacze i szturchnięcia).

    Konsekwencją opcji dana przykładu Rachmistrzom, wprowadziłem zegar "Odpowiedź Red Sashes na prześladowanie Rachmisrzów", na 1/6. 

    Graczom przypadła do gustu ten sposób rozstrzygania sporów PC vs PC (sporów, nie wszystkich konfliktów).

    Downtime [35 minut?]


    Tym razem wydawano COIN na dodatkowe akcje Downtime, po bożemu. Po drodze HEAT spadł do 0, więc +1 REP na koniec Downtime (zdolność No Traces).

    • G2 (Iskra)
      • Indulge Vice (+-4)
      • Reduce Heat (-1)
      • [1 COIN] Long-Term Project - Przychodnia Lekarska w Six Towers (+1; 3/6)
    • G3 (Słodki)
      • Long-Term Project - Wytropienie Siedziby Kultu Pani Cierniowej*** (+3, 8/8)
      • Indulge Vice (-6 -> -4)
      • [1 COIN]: Training: Prowess (+2 xp to track)
    • G4 (Księgowy)
      • Indulge Vice (-5)
      • Reduce Heat (-3)
      • [Calculated] Long-Term Project - Mardin Gull jako kontakt (+3; 3/8)
      • [1 COIN]: Long-Term Project - Mardin Gull jako kontakt (+3; 6/8)
    • G5 (Dziadek)
      • Indulge Vice (-4)
      • Reduce Heat (-1)
    Słodki w końcu znalazł miejsce główne spotkań Kultu Pani Cierniowej: południowa część Charterhall, duży stary budynek pod przykrywką kliniki lekarskiej (ach te generatory!). 

    Przy okazji, popchnąłem te zegary frakcji. Wypełnił się tylko jeden zegar: Kult Pani Cierniowej już wie gdzie jest kryjówka Misfortuners, oznaczyli ją eletroplazmatycznymi symbolami na murach strażnicy!

    Free Play nr 2 [40 minut]


    Zachęciłem graczy do tego, aby wykorzystali te ostatnie kwadranse sesji na sprawy indywidualne czy ogólnie takie, które nadawać będą tonu następnej sesji.

    * * *

    Najpierw Iskra. Graczka podjęła inicjatywę, aby ułagodzić stosunki z Tuhanem, po tym zegarze "kiedy rozwód" na 4/10. Skorzystałem z okazji, aby wprowadzić tamten odległy Devil's Bargain: Tuhan wrócił do domu z niedomytą krwią, oznajmiając, że wpuścił wpierdol jej "niedoszłemu kochankowi", Maddoxowi Osborn!

    Postanowiłem pójść za pomysłem G2, aby Iskra spróbowała zrobić romantyczną kolację Tuhanowi. Zarządziłem Fortune Roll (Consort lub Sway), który może obniżyć tamten zegar w skali 0-3. 

    Fortune Roll (Consort): 2D -> [3, 4] -> obniżenie Zegara o 1, czyli do 3/10.

    Swoją droga, następnym razem chyba po prostu powiem G2, że tego typu działania najlepiej się robi w Downtime; na Free Play zasługują specyficzne pomysły w fikcji,. 

    * * *

    Księgowy pociągnął za sznurki jako Ósmy w The Circle of Flame. Porozmawiał z lady Mojrą Penderyn o obecnej sytuacji, w tym o Six Towers. Odegraliśmy to do piętnastu minut, wynikło z tego choćby to, że jest koalicja przeciwko władcy miasta, lordowi Strangfordowi (trzy rody i trzech radnych). Lordowi Strangfordowi może być na rękę to, jeśli renegaci z Gray Cloaks zostaną sprzątnięci, najlepiej przez kogoś innego.

    G4 wpadł na pomysł, aby napisać list do lorda Strangforda o wsparcie finansowe od niego na poczet działań przeciwko Gray Cloaks (notabene, dwa Claimy na mapie gangu należą do Gray Cloaks). Listy główne i polecające za pośrednictwem lady Penderyn. 

    Może tutaj jestem za hojny, ale postanowiłem, że G4 musi wykonać Fortune Roll (Consort), aby sprawdzić jak dużo Lord Strangford jest w stanie mu zapłacić za poważne ciosy w Gray Cloaks, zmierzające do zniszczenia tej szajki. Odpowiednio 2/4/6/8 COIN za każdy odebrany Claim lub zbity Tier (1-3/4-5/6/6-6).

    Consort (Fortune Roll) -> 4D -> [6, 3, 5, 4] -> Standard effect.
    • +1D za 2 Stress.
    Zatem Lord Strangford płaci imponujące 6 COIN za wspomniane akcje (nie za kazdy byle Score przeciwko Gray Cloaks).

    * * *

    Dziadek odwiedził swoją synową, Monikę Keffermüller. Chciał ją przekonać do tego, aby wyprowadziła się z Nightmarket i nie spotykała się z Maddoxem Osborn.

    Sway (Risky/Standard) -> 1D -> [2] -> Things go badly.

    Niestety, poszło źle. Pierwsza konsekwencja: Monika przeprowadza się, ale do swojego konkubenta, Maddoxa! Druga konsekwencja: Daniel pokłóci się z Moniką tak bardzo, że straci swojego vice purveyora (Obligation: wobec synowej i wnuka).

    G5 postanowił odeprzeć tę drugą konsekwencję. Resolve Roll: 1D -> [1] -> 6-1=5 Stress!

    Bolało.

    * * *

    Iskra wykorzystała nieszczęście Maddoxa (w tym to, że Stazia, jej przyjaciółka, zaopiekowała się nim), aby zaszyć się pod fałszywą tożsamością lekarki Amaii i nawiązać znajomość z Maddoxem. Nie było tutaj rzutów. G2 chciała w pierwszej kolejności upewnić się, że Iskra i Maddox znają się, pod spełnienie warunku pod przyszły Long-Term Project...

    End of Session


    Layla "Iskra" Acheros: 6 xp (2+2+2)
    Willem "Słodki" Sevoy: 3 xp (0+1+0)
    Amir "Księgowy" al-Basir Hammad: 4 xp (2+2+0)
    Daniel "Dziadek" Keffermüller: 6 xp (2+2+2)

    Gang Misfortuners: 5 xp (1+1+1+2)

    Kryterium XP mówi samo za siebie. G3 był niemalże widzem na sesji (oprócz Downtime, z tym Entaglement).

    Wnioski/Feedback/Podsumowanie


    Dwukrotnie zatrzymywaliśmy grę na wyjaśnianie rzeczy, raz skończyło się to cofaniem decyzji gracza, drugi raz pozytywnie z tego wybrnęliśmy.

    Sam popełniłem błędy, które rzutowały na to, że G3 schował się na sesji. Wprowadzenie Velerisa przynajmniej dałoby jakąś marchewkę do przemocy lub tropienia/gonienia szpiega. Mogłem nie wprowadzać Puddingu, w najgorzym wypadku byłoby nudniej w Score...

    Mam wrażenie, że trochę zaczynają się rozjeżdżać preferencje co do funkcjonowania gangu, zwłaszcza, kiedy G3 zareagował na deal G4 od lorda Strangforda i idei "walki z Gray Cloak". Plus to, że to kolejny Score albo społeczny, albo intencjonalnie w subtelne zabójstwo czy unikanie przemocy jak tylko się da. Wniosek? Grupa powinna rozważyć uwzględnianie playbooka Hound pod to, aby dać mu przestrzeń do jego aktywności (tracking or violence). Alternatywnie, już po raz kolejny widzę sygnały od gry G3, że może zmiana playbooka (Cutter albo Slide) może być niegłupią decyzją...

    Z pozytywnych rzeczy: gdybym w sobotę nie zmęczył się za szybko - a Free Play'e trwałyby nieco krócej -w sumie dałoby się zmieścić drugi, krótki Score. 

    Ponadto usłyszeliśmy od gracza G4, że w trakcie Score'a wezwał graczy do grania do przodu, a nie do "saperowania". Ciekawa zmiana z perspektywy tendencji tego gracza 10-12 sesji wstecz...



    Buy Me a Coffee at ko-fi.com
    Wesprzyj mnie kawą, herbatą czy inną używką, jeśli chcesz czytać kolejne raporty z sesji!

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.