Po tej sesji (23.12) ustaliliśmy, że planujemy później rozegrać tzw. "sezon drugi". To co teraz gramy, jest "sezonem pierwszym", który zostanie domknięty w przeciągu następnych 2-3 Score.
W grupie niestety także się pozmieniało, albowiem gramy odtąd 1+3. Dziś czuję, że trochę kamień spadł mi z szyi, ale jest to brutalne uproszczenie sprawy.
Można by się zastanowić, czy jedna długa scena z Free Play (spotkanie z Lordem Scurlockiem w jego posiadłości) powinna być Score'em, ale nim nie była z prozaicznego powodu: gracze nie określili tego jako "operację" z określonym celem. To ich sprawa, że podeszli do spotkania jak do rozeznawania się w fikcji. Blades in the Dark daje przestrzeń dla obu rozwiązań...
Uczestnicy Sesji Nr 11
G2: Leech zwany Layla "Iskra" Acheros (Dagger Isles)
G3: Hound zwany Willem "Słodki" Sevoy (Akoros)
G4: Spider zwany Amid "Księgowy" al-Basir Hammad (Iruvia)
Komplet, czyli G2 jest graczką, G3 i G4 to gracze
Postanowiliśmy, że G1 zrezygnuje z dalszej gry, z powodu poszczególnych nieporozumień.
Postać G1 (Kristov "Glass" Sevoy) nie znika nam ze świata przedstawionego. Traktujemy to jak każdego ważnego NPCa, dogadałem się z G1, że Kristov najmuje się swoje usługi Whispera do The Silver Nails.
Free Play #9
Przed sesją podałem graczom informacje rodem z urywek z gazety. Jeden z graczy (G3) kontynuował tradycję uczynienia tego pierwszej strony z gazet. Niniejszy efekt poniżej.
Kliknij, aby powiększyć |
Natomiast - chronoligicznie, gazeta z dnia 53th Mendar (rozpoczęcie fikcji), czyli w dniu następnym - postacie graczy dowiedziały się o czymś takim:
KSIĘGOWY WIĘCEJ SREBRA DOSTANĘ WBIJAJĄC GWOŹDZIE W RAZIE KŁOPOTÓW PRZYŚLIJ SŁODKIEGO WIECIE GDZIE MNIE ZNALEŹĆ K.
Trójka łajdaków (Iskra, Słodki, Księgowy) zastanawiała się co zrobić z odejściem Kristova, który wie o tak wielu rzeczach o Misfortuners, a do tego ma na sobie problem ciągnąćy się od trzeciej sesji (przypadkowe zabójstwo drugiego sekretarza Konsulatu Iruviańskiego, Omara Lamira). Do tego gracze wrócili jakieś 2 h później, teraz zaznaczam skąd się to wzięło...
Chronologicznie, Free Play przebiegał tak:
- 53th Mendar - jakieś zbieranie informacji
- 54th Mendar - spotkanie z Margaret Vale w jednej z kantyn Dokerów w Dokach.
- 55th Mendar - wizyta u Lorda Scurlocka
- 56th/57th Mendar - przygotowania do ostatecznej operacji (Score)
53th Mendar
Słodki postanowił poplotkować na "Srebrnym Łabędziu" (Barka Przyjemności, jego miejsce realizowania nałogu przyjemności) o tym, co słychać o jego rodzinie. Chciał dowiedzieć się o bieżących problemach i zdarzeniach swojej szlacheckiej (poupadłej) rodzinki, od której się odcina. Jak dla mnie to była okazja na Fortune Roll (Consort).
Fortune Roll (Consort) -> 0D -> [1, 4] -> Poor, little effect.
Słodki nie dowiedział się nic, ponieważ od co najmniej roku śmietanka szlachecka absolutnie nie ma nowych wieści o Sevoyach. Tak jakby "zniknęli". Nie tyle "gracz rzucił i nic się nie dowiaduje", co "gracz dowiaduje się, że nawet NPCe nic nie wiedzą".
G2 i G3 przypomnieli mi o tym, co ich postacie miały zrobić w wolnym czasie w związku z panną Eldrin Prichard (ich vice purveyorem). Iskra ze Słodkim (oraz NPCem, Tuhanem, oficerem The Silver Nails) mieli mieć kolację z Miss Prichard. Uwzględniłem to w tym właśnie momencie (na poprzedniej sesji nie starczyło czasu na ustalenie szczegółów), wyszło, że Iskra przede wszystkim pomóc Słodkiemu w jego awansach do panny Eldrin. To kolejny Fortune Roll, aby sprawdzić czy opowieści o dawnych i świeżych wyprawach Willema Sevoya poza Barierę zbajerują kobietę... +1 kostka za vice purveyora w kontaktach jednego z członków gangu.
Fortune Roll (Consort) -> 2D -> [4, 2] -> Partial, limited effect.
Jakby była "szóstka", to jako prowadzący miałbym łatwiej. Ale i tak z tego wybrnąłem: Słodki musi udać się na rankdę z Eldrin Prichard (podczas dowolnego Free Play), jeśli chce otworzyć "Long-Term Project" związany z rozwijaniem znajomości z nią.
Za pośrednictwem ptaków Iriminy, rozesłano prośby o rozmowy: kolejno z przywódczynią The Fog Hounds, Margaret Vale, a także z Lordem Scurlockiem (na jego prośbe, aby kiedyś spotkać się z kimś z Misfortuners).
54th Mendar
O ile w tej scenie (trwającej co najmniej pół godziny) nie było żadnych rzutów, to pewne rzeczy w fikcji zadziały się, nie była to jajuwa. To jest, potencjalny Action Roll wisiał na włosku, ale ostatecznie nikt z Misfortuners nie postawił warunku tudzież stawki. Wszyscy gracze uczestniczyli w tej rozmowie w Dokach.
Dość głęboko zaangażowaliśmy się w odgrywanie tego dialogu (głównie Margaret Vale - Księgowy, ze wstawkami Słodkiego oraz drugiego NPCa, Beara), w punktach podsumowałem przebieg:
- Margaret Vale wyraziła rozczarowanie tym, że musieli kraść Duchomierz z ich ładowni, aby dopiec The Dimmer Sisters (aktualnie patroni The Fog Hounds).
- Księgowy zaproponował współpracę, lecz Margaret Vale była zainteresowania "odgrodzeniem się Gangów", aby nigdy więcej nie wpadali na siebie, choćby przypadkiem.
- Margaret Vale zaproponowała "w akcie przyjaznej neutralności", aby Misfortuners wyjawili im miejsce ich kryjówki, skoro od dawna Misfortuners wiedzą o tajnym doku The Fog Hounds (w Coalridge). Postacie graczy odmówiły, powołując się na argument poufności.
- Księgowy poprosił Margaret Vale, aby ta poinformowała The Dimmer Sisters, że "chętnie, po taniości" zrobią coś dla Sióstr wobec Kristova. Gdyby G4 bardziej przycisnął na jakiś aspekt (cena, pilność, warunek, itd.), byłby tutaj Action Roll, ale wybrzmiało to w fikcji niezobowiązująco, więc jednak nie.
Towarzystwo rozeszło się bez nici porozumienia.
55th Mendar
Wizyta w posiadłości lorda Scurlocka była wyczekiwanym przez graczy wydarzeniem od przynajmniej dziewiątej sesji. To lord Scurlock kilkanaście dni temu wysłał list, w którym to wyczekuje wizyty Misfortuners (konsekwencja zakończonego projektu w Downtime).
Iskra chciała dobrze się ubrać na to spotkanie, rzuciła swój Lifestyle Roll [0d], nie zdała. Jest biedna jak mysz kościelna.
Może we mnie wstąpił Zed Święty z panteonu Lans Macabre, ale faktycznie wyszło mi opisanie i posiadłości Scurlocka na zewnątrz, jak i we wnętrzu. W środku, dziesiątki pomieszczeń w mroku, jedynie z korytarzami - trasą - do jadalni, gdzie przedwieczny lord Scurlock oczekuje trójki (właściwie to czwórki) łajdaków.
Zanim doszło do pierwszych rzutów, w punktach podsumowuję tę rozmowę, w akompaniamencie duchów-służących (to "echa") ze srebrnymi rękawicami pozwalającymi im donosić potrawy i napitek:
- Gracze zdecydowali się odeprzeć 1-harm "przytłoczenie atmosferą posiadłości Scurlocka", Iskra zarobiła za to 3 Stress, Księgowy - 0, Słodki wydał swój "special armor" ze zdolności Focused (odzyska na początku następnego Downtime).
- Lord Scurlock zasmucił się tym, że Kristov nie przyszedł, szczególnie że Przedwieczny wie o wielu nieprzyjemnościach brnących przeciwko Glassowi (konstabl Wiktor prowadzący śledztwo w sprawie zabójstwa dyplomaty, The Dimmer Sisters wkurwione na próbę ich wrobienia w to, Setarra domyślnie chce źle dla Kristova). Tak, wyjawił on postaciom graczy to, co właśnie napisałem w nawiasie...
- Iskra postanowiła dostroić się do rzeczywistości, aby dowiedzieć się, czym są te czarne wyziewy ze złocenia laski, które nabrały rysów twarzy Kristova. Fortune Roll (Attune), wypadło "3", Iskra dowiedziała się tylko tyle, ze to ten sam elektroplazmatyczny wyziew, który sączy się z osoby lorda Scurlocka.
- Lord Scurlock pragnie pozyskać puste ciała (hollows) oraz duchy świeżo po śmierci, nieskażone wędrówką po świecie. Najlepiej ciała świeżo zabite, zanim jeszcze duch w pełni się od nich oddzielił. Płaci 2 COIN za każdy komplet, powyżej pięciu ciał na raz płaci w czymś innym (przysługa, fant, artefakt, etc.).
- Przy okazji, dowiedzieliśmy się, że lord Scurlock to między innymi transfob, uważający Kristova za "kobietę chcącą być mężczyzną", Słodki prawie wstał z krzesła słysząc to.
Przejdźmy do tej bardziej dynamicznej części tej długiej sceny.
Najpierw Słodki poprosił lorda Scurlocka o przybycie na swój pojedynek z ojcem, 4th Kalivet. Pominąwszy wstępne uwagi przedwiecznego ("za jego czasów nie tak ojciec rozwiązywał problemy z synem"), to był Action Roll (Sway) na przekonanie go. Pozycja "Risky", bo to odbywa się w posiadłości Lorda Scurlocka, więc to on dyktuje kiedy kończy się rozmowa na dany temat.
Sway (Risky/Standard) -> 1D -> [3], Things go badly.
Lord Scurlock wyraził obojętność na tę sprawę, ale zawiadomił, że jego przyjaciółka demon Setarra chętnie zjawi się na pojedynek!
Iskra wprowadziła nowy temat, czyli wypytywanie się Przedwiecznego o The Dimmer Sisters. Sprawdziłem w tum celu wiedzę arystokraty na ten temat - Fortune Roll, 4 kostki, wyszedł krytyk! Lord Scurlock wie niemal wszystko o tych nawiedzonych siostrach z Six Towers, ale czy wyjawi swój intel Iskrze? Iskra podeszła do tego od bardziej desperackiej, polubownej strony, aby lord Scurlock dał się polubić i coś wyjawić. Czyli Sway, Action Roll. Kostka pomocy od Amira, kolejna kostka za 2 Stress (G2 nie przyjęła mojego Devil's Bargain, czyli ducha-szpiega od The Dimmer Sisters, który by o tym doniósł!)
Sway (Desperate/Great) -> 2D -> [5, 1] -> You do it, but there's consequences.
Zacznijmy od sukcesu. Layla Acheros podążyła za lordem Scurlockiem do sąsiedniego pomieszczenia, z Lustrem Przeznaczenia. Tam doświadczyła wizji: wszystkie assety The Dimmer Sisters (własny generator, bariera elektryczna do aktywowania, magazyn z butelkami na duchy, mnóstwo artefaktów, współpracujące z tą frakcją aptekarki i wiedźmy), wizję jednej z Sióstr (Irelen, iskrotwórczyni która jest wampirem).
Natomiast konsekwencją było to, że Lustro Przeznaczenia zaklęło Iskrę i odtąd: jeśli Iskra umrze, lord Scurlock zacznie ściągać jej ducha do siebie. Zegar zamrożony (Iskra wciąż żyje) na 3/6.
Swoją drogą, poprzez Push Yourself, Iskra otrzymała drugi poziom Traumy. G2 wybrała opcję "Haunted", pasującą do okoliczności. Albowiem Wyspiarka padła nieprzytomna, lord Scurlock poprosił pozostałych łajdaków o zaopiekowanie się koleżanką i stosowne zakończenie spotkania...
56-57th Mendar - jaki będzie Score?
Iskra ocknęła się dnia następnego, wtedy też wróciliśmy z odgrywaniem w postaciach. Pojawiły się dwie sprawy. Pierwsze, sprawa Kristova, o wypytanie się o uczucia Iskry wobec Kristova. Było to emocjonujące, ale nie burzliwe. Słodki z Księgowym byli przekonani, że trzeba kiedyś pozbyć się Kristova, albo przynajmniej "uratować jego duszę" (opcjonalnie: dać mu nowe ciało). Iskra nie chciała mu robić krzywdy, ale koniec końców przemogła się do konsensusu...
Drugą sprawą było to, skąd pozyskać świeże ciała dla lorda Scurlocka. Słodki zaproponował to, aby dorwać wszystkich członków The Fog Hounds (gangu, opcjonalnie załoga statku) pod pretekstem zaproszenia ich do własnej kryjówki w Six Towers. Tutaj gracze (i postacie też) byli bardziej zgodni. Graczom brakowało tylko tożsamości brakującej trzeciej osoby, a dokładniej nawigatora-maszynisty.
Dlatego też gracze podzielili się: Księgowy z Iskrą wybrali się do Doków, aby dopaść i przesłuchać jakiegoś marynarza z The Fog Hounds, zaś Słodki szukał dogodnego fałszywego miejsca, aby zorganizować zasadzkę na tę szajkę przemytniczą.
Akcja-przesłuchanie w zaułku to był Action Roll na Command. Ustawiłem pozycję na "Limited", bo ot tak doświadczony marynarz nie wyjawi wielu rzeczy o najbardziej tajnym członku The Fog Hounds. G4 jednak wydał 2 Stress, aby wrócić do efektu "Standard".
Command (Risky/Standard) -> 3D -> [1, 6, 1] -> You do it.
Księgowy oraz Iskra dowiedzieli się, że nawigatorem parostatku "Mgielny Ogar" jest skrywający się w masce i kapturze niejaki Goldie, który rzadko kiedy opuszcza łajbę (na ogół wraz z Margaret Vale, jeśli ta potrzebuje go mieć ze sobą).
W tym czasie, Słodki szukał dogodnej lokacji w Six Towers, aby mogła wyglądać jak potencjalna kryjówka. Uznałem, ze to Fortune Roll, gracz wybrał Hunt. To kwestia czy znajdzie dogodną kryjówkę, ma teoretycznie aż dwa dni na to.
Hunt (Fortune Roll) -> 3D -> [2, 4, 2] -> Partial, limited effect.
Słodki znalazł jakąś doszczętnie zrujnowaną strażnicę porośniętą krzakami. Ale to miejsce wzbudza na tyle wątpliwości, że na pewno Margaret Vale już docierając na miejsca pomyśli, że "to ostatni etap, aby dotrzeć do właściwej kryjówki".
Zanim przeszliśmy do Score'a (zasadzka na delegację od The Fog Hounds), została kwestia kto w ogóle przyjdzie. Wahałem się czy nie powinno to być rozstrzygnięte w Engagement Roll, ale w sumie jednak inaczej. To od listu (jak bardzo przekonująco brzmi) zależy, czy przybędzie cala trójka właściwego gangu (efekt "Great"), czy dwójka ("Standard"), czy sam obłąkany weteran Bear ("Limited")
G4 zdecydował się wykonać (Księgowym) Action Roll na Consort w tym celu. Pozycja "Risky", efekt "Limited" (parę dni temu odmówili pokazania swojej kryjówki, nagły obrót o 180 stopni wydaje się podejrzany). Ogółem gracze zainwestowali mnóstwo w ten rzut:
- G4 podbił efekt do "Standard", przyjąwszy mój Devil's Bargain (komisarz Amelia i jej Bluecoats dowiedzą się o spotkaniu obu gangów).
- G2 pomogła kaligrafią (+1D za 1 Stress)
- G4 wydał 2 Stress na kolejną, ostatecznie piątą kostkę.
Consort (Risky/Standard) -> 5D -> [3, 1, 6, 1, 1] -> You do it.
Zatem Margaret Vale, Bear wraz z dwójką marynarzy (lekka obstawa) przybędą na spotkanie-zasadzkę!
Tuż przed samym Score, G4 chciał załatwić kohortę typu Thugs jako wsparcie sojusznicze od The Circle of Flame, ale po dłuższych rozważaniach zdecydowaliśmy, że G4 będzie mógł to wprowadzić jako flashback (wprowadzenie retro-aktywności downtime, Acquire Asset). Swoją drogą, to dobra refleksja na przyszłość: jeśli jako gracz masz pomysł na załatwienie czegoś lub kogoś do Score'a już po fazie Downtime, zachowaj to do wykorzystania podczas Score'a. Zresztą, o tym przecież jest na stronie 129 w podręczniku...
Score #9
G3 zdecydował się na Load "Heavy", reszta graczy - "Normal".
Method: Assault (Zasadzka przy fałszywej strażnicy)
Objective: Zabić delegację The Fog Hounds (całą czwórkę, przynajmniej Margarete oraz Bear) i zarekwirować ich ciała.
Engagement Roll: 2D -> [6, 2] - "Good Result" (pozycja kontrolowana)
+1D for sheer luck
+1D for bold and daring
+1D for where enemy is the weakest (delegacja nie jest w pełni uzbrojona i opancerzona)
-1D for another factor (komisarz Amelia wie o tym spotkaniu, to kwestia czasu kiedy przyjedzie)
"Good Result" oznacza, że początek idzie zgodnie z planem, gracze głównie sprawdzają czy coś (nie) pójdzie nie tak podczas pierwszych działań. Zegara 4-częściowego z Bluecoats od razu nie wprowadziłem, bo to ma być pozycja "Controlled". Na "Mixed Result" uczyniłbym to, na "Bad Result" od razu by policja przyjechała!
Księgowy z Iskrą kryją się za zaułkami, Słodki przyjął pozycję strzelecką w krzakach. G4 odpalił swój flashback, czyli Acquire Asset aby dostarczyć w miarę kompetentną szóstkę ochroniarzy od The Circle of Flames (płaci 0 Stress, ale 1 COIN). Docelowy Tier efektu to II, gracz wyrzucił "4", ale dzięki zdolności Connected efekt jest o jeden wyżej. Czyli szóstka lekko uzbrojonych w broń palną zbirów, których rating do tej akcji to 2D.
Gracze po 5-10 minutach doszli do wniosku, że robią Lead An Action (lider to Słodki, G3). Wszyscy uczestniczą, kohorta także. Wybrana akcja to Hunt, pozycja Controlled, efekt Great po porównaniu efektu skali (9 osób vs 4, czyli analogicznie jak Tier II vs Tier I, na korzyść graczy). Jak graczom się uda, to cała delegacja zginie na miejscu.
Lead an Action (Hunt, Controlled/Great):
- Słodki [lider] -> 4D (dopalone Stresem) -> [4, 4, 4, 2]
- Iskra -> 1D (dopalone Stresem) -> [6]
- Księgowy -> 1D -> [5]
- Kohorta Thugs -> 2D -> [5, 4]
Zatem z lekkim naciskiem na Iskrę, zasadzka wyszła tak jak trzeba. Czwórka z The Fog Hounds zastrzelona nim zdążyli sami oddać jakikolwiek strzał.
Jedyne co przeciągnęło dalej sytuację to połączenie tamtego Devil's Bargain z Free Playa oraz tego co dzieje się w fikcji (strzelanina, a właściwie to rozstrzeliwanie). Czyli wspomniany wcześniej zegar 4-częściowy z przybyciem Blecoats, na 0/4. Łajdacy nie mają tak dużo czasu, aby dostarczyć cztery ciała do umówionego miejsca, dla lorda Scurlocka.
Powinienem był tutaj zarządzić Racing Clock (zegar Misfortuners vs zegar Bluecoats), ale mówi się trudno.
Iskra swoim flashbackiem (Acquire Asset, tier I, rzuciła "5", więc tak) załatwiła wóz z kozami. Rzuciła też granatem dymnym dla zasłony (i zredukowania liczby świadków), co kosztuje +1 do HEAT [Drawback tego przedmiotu]. Słodki zadeklarował, że to on będzie prowadzić powóz z postaciami graczy oraz ich "łupem". Action Roll na Finesse, pozycja Risky/Great. Księgowy pomógł mu jednym z użyć zdolności Foresight.
Finesse (Risky/Great) -> 4D -> [5, 2, 1, 4] -> You do it, but there's consequences.
Słodkiemu udało się umknąć potencjalnemu pościgowi, lecz nie bez komplikacji. Wóz od nadmiaru ludzi i pędu po oblodzonych kocich łbach rozpadł się na koniec, a do tego ochroniarze od The Circle of Flames zaczęli wypadać z wozu, łamiąc i tłukąc kończyny. To znaczy, doszłoby do tego, ale G3 zdecydował się odpierać najpierw pierwszą konsekwencję (na Prowess), potem drugą (na Insight).
- Wóz się nie rozpadnie [Prowess] -> +1 Stress
- Ochroniarze od Harvale Brogana będą cali i zdrowi [Ingisht] -> +3 Stress.
Score zakończyło to, że cztery ciała z gangu The Fog Hounds przekazano do odpowiedniego, specjalnie wyczyszczonego na tę okazję, zsypu komunalnego przy bryczkowni należącej do lorda Scurlocka.
Payoff
Payoff:
- 2 REP [Tier I a Tier I]
- 8 COIN [4 świeże ciałą 4 x 2 = 8]
- Passive Income: 2 COIN [Biuro Rachunkowe piorące dotację od Konsulatu Iruviańskiego]
HEAT: 4+1 [Loud, Margaret Vale miała jednak niezłe kontakty]
Entaglement (6 HEAT, Wanted Level 0): rezultat "Flipped or Interrogation",
Relacje z frakcjami:
- The Fog Hounds -3 [z 0 do -3] -> status Wojny
- Lord Scurlock +1 [z +2 do +3]
- Dockers -1 [z 0 do -1]
- Lampblacks -1 [z 0 do -1]
Nie dodałem tego +1 do HEAT za samą wojnę, bo ona się zaczyna "dopiero po Score". Na 100% co najmniej jeden następny Score będzie mieć ten bonus.
Entaglement wprowadziłem w środku Downtime, w dogodnej okazji.
Downtime #9
Misfortuners weszli w stan wojny z The Fog Hounds. Nawet jeśli wroga frakcja ledwo się trzyma (sam Goldie z 2/3 załogi parostatku), to dalej jest przysłowiowym smrodem który będzie robić za dużo szumu na dzielni. Dlatego tylko jedna akcja darmowa na gracza!
Sam Entaglement - komisarz Amelia z posterunku w Six Towers znowu kogoś przesłuchuje - nastąpił po Indulge Vice Iskry oraz Słodkiego. Celem miał być Willem Sevoy, ale w krótkim odegraniu tego w fikcji, oboje byli przesłuchiwani (Iskra uparła się, że nie zostawi Słodkiego). Zakończyło się to jednak przekazaniem 3 COIN, uniknięciem gorszych konsekwencji (2 harm dla obojga, +3 HEAT do The Crew).
- G2 (Iskra)
- Indulge Vice (-6 -> -4 Stress)
- [1 COIN] Training: Resolve (1 xp)
- [1 COIN] Recovery (+1, 2/4 clock)
- [1 COIN] Recovery (+3, 5/4 clock, all harm healed)
- G3 (Słodki)
- Indulge Vice (-6 -> -8 Stress)
- [1 COIN] Training: Prowess (2 xp)
- G4 (Księgowy)
- Indulge Vice (-5 Stress)
- [Calculated] Reduce Heat (-3 -> -5 Stress)
- [1 COIN] Training: Prowess (2 xp)
Gdyby nie wspólny vice purveyor Iskry i Słodkiego (i zdolność tej drugiej postaci, "Functioning Vice"), Iskra miałaby Overindulge.
Konsekwencją Indulge Vice (Obligation) od Księgowego jest to, że The Circle of Flames ma +1 do ich zegaru na pozyskanie kohort, akolitów i sponsorów na rzecz demona w tej organizacji. Domyślnie, co najmniej jeden Indulge Vice od postaci G4 będzie dawać +1 do któregoś zegaru odpowiedniej frakcji, bo w fikcji Amir jako starszy akolita załatwia dla nich sprawy.
Gracze uparli się, aby dofinansować Iskrę, aby zdjąć ten jej 1-harm od widoku demona-jelenia na Deathlands.
Misfortuners jeszcze nie toczy wojny z The Dimmer Sisters, ale utworzyłem "siostrzyczkom" zegar na przygotowania do wojny.
End of Session (Rozdanie ekspa)
Layla "Iskra" Acheros: 4 xp (1+2+1)
Willem "Słodki" Sevoy: 3 xp (1+2+0)
Amir "Księgowy" al-Basir Hammad: 4 xp (2+1+1):
Gang Misfortuners: 5 xp (1+0+2+2)
The Crew znów uzyskało awans (specjalna zdolnośc albo dwa usprawnienia), ale ponieważ tymczasowo Misfortuners spadło do Tier 0/Hold Strong, to każdy dostaje tylko 2 COIN (a nie 3) do Stash.
Wnioski/Feedback/Podsumowanie
Sesja przebiegła sprawnie, gracze przyznali, że przynajmniej raz za bardzo zaczęli planować i kombinować, ale ogółem nie raziło to w rozgrywce.
Co najmniej jeden z graczy docenił to, że na tej sesji dawałem dużo opisów (zwłaszcza posiadłość Lorda Scurlocka). To też było obosieczne, bo przynajmniej dwa razy kontynuowałem z opisem zamiast dać graczowi się odezwać. Nie psuło to mocno sesji, po prostu mały minus nad którym powinienem był uważać...
Na tej sesji nakreśliliśmy to, że dochodzimy do konkluzji zwanej "końcem sezonu". John Harper chce, aby grać sezonami w BitD, aby utrzymywać rozgrywkę świeżą. Końcem "sezonu pierwszego" będzie odniesienie się do trzech spraw: emergentnej wojny z The Fog Hounds, pojedynku Słodkiego ze swoim ojcem, sprawa Kristova.
Jeden z graczy uważa, że lepiej mu się gra tę kampanię z czwórką graczy, brakuje mu tarć między postaciami graczy (nie PCvPC, ale dynamiki mocnych różnic w zdaniach czy działaniu). Zdecydowaliśmy wspólnie, że czwartego gracza dołączymy dopiero w "sezonie drugim", aby ten nowy gracz uniknął poczucia, że "gra w coś nieswojego". G2 do dziś pamięta, że jej nieobecność na drugiej (pierwszej ze Score'em) sprawiła, że miała problem odnaleźć się na następnej sesji zaczynającej się od wysokiego C (kolejny Score).
Czyli perspektywa około 14 sesji (+3), a potem odświeżamy kampanię. Oby.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.